Ik hoop dat het een druk bezocht topic gaat worden... Mijn dochter wil graag 1 keer in de week overblijven en ik wil daar graag iets leuks van maken. En ik hoop dat er meerderen zijn en dat we leuke ideeen bij elkaar op kunnen doen. Vandaag helaas geen foto maar heb van haar boterhammen hartjes gemaakt en bloemetjes uit schijfjes komkommer gedrukt.
Je kunt ook 1 dag bento-dag maken die ken ik ook..kinderem die meerdere keren overblijven maar dan bv dinsdag bentodag maken
De lunch mooi ingepakt alsof het zo'n Japanse bento-box is. Op google vind je echt prachtige dingen die ik nooit na zou kunnen maken, ik krijg er ook zo'n honger van telkens...
Leuk. Ik maak van ontbijtkoek nog wel eens de eerste letter van hun naam maar verder wil ik graag dat er gegeten wordt zonder poespas.
Ja ik ook Cygnet. ik geef thuis weleens iets lekkers of extra's maar op school niet. Vind dat voor de ander kindjes ook sneu. maar Ts, ga mooi je gang natuurlijk e show maar zou ik zeggen!
Oke, had er nog nooit van gehoord. Dat er wel heel leuk uit! Maar hier gaat nog niemand naar school dus overblijven is nog geen issue.
Ziet er super leuk uit.. Maar no thanx.. Gewoon eten, Met Af en toe iets lekkers erin.. ik ben blij dat ik het s'morgens iedereen aangekleed, gewassen en mijn ogen open heb Ik zag laatst, toen ik op school was om een morgen mee te kijken, dat alle kindjes de korstjes van het brood hadden. Daar verbaasde ik me al over. Sindsdien snij ik de onderste korst eraf om hem ook tegemoet te komen. Ik ben wel benieuwd of moeders dit doen en hoe de creaties eruit zien.
Nou volgende week dinsdag zal ik een foto maken en showen Ik maak ook geen hello kitty's van rijst ofzo hoor...heb s morgens ook nog een dreumes te verzorgen.
Een heel bento-gebeuren ga ik niet maken, vind dat ook niet zo nodig. Wel krijgt ze altijd iets 'extra's' mee als ze moet overblijven. Dat kan een plakje ontbijtkoek zijn of een rijstwafel, cracker, stukjes paprika of komkommer, handje druiven of zo'n bakje met mini soepstengeltjes met smeerkaas. In de fruittrommel ook altijd twee soorten fruit in stukjes. Bij alleen appel nog wel eens wat rozijntjes erbij.
Nou, daar verbaas ik me ook over. Mijn dochter is bijna 3 maar ze eet al een hele tijd korstjes (vanaf 18 maanden? 2 jaar? Weet het niet precies meer). Soms smeer ik er een likje extra appelstroop voor haar op, maar het gaat bijna altijd op. En als ze ze niet opeet, dan heeft ze geen honger meer. En ik weet bijna zeker dat ze het op 't KDV ook op moet eten om een volgende boterham te krijgen.
Ik ben benieuwd! Wil wel foto's zien! Wilde het voor mijn man doen, maar mocht niet haha Voor mijn zoontje heb ik nog niet de kans gehad, want die gaat nog niet naar school. Oh en trouwens in een Bento zitten niet alleen lekkere dingen hoor, je maakt het ook bijvoorbeeld gewoon van brood. Het is gewoon een trommeltje met eten voor de lunch of avondeten wat er leuk en schattig uit ziet Hier een paar voorbeelden: Welke.nl | Ontdek. Bewaar. Deel.
Ik vind het er wel schattig uit zien maar toch knaagt er iets bij mij.. een beetje onzinnig vind ik het eigenlijk. Ik geloof niet zo in dit soort dingen. Eten is een feestje omdat het lekker is, niet omdat het er opgejurkt uitziet. Dit vind ik iets voor verjaardagen ofzo... maar goed, dat zal mijn Nederlandse Calvinistische insteek wel zijn
Idd gewoon op een leuke manier. Ik doe er brood en rauwkost/fruit in. Brood wordt wel eens vervangen door een wrap oid. Zielig voor de andere kinderen vind ik het niet..iedereen heeft toch wat anders bij?
Het is de manier waarop je er naar kijkt..ik wil laten zien dat brood eten lekker is en daarbij leuk. Ik heb een kliko wat betreft fruit/rauwkost en avondeten..maar brood is al 5 jaar een drama...mag dan best ook leuk zijn.
Kijk Tuc, dat vind ik nou zo lief aan jou.. je bent wel een beetje naief... bij lange na niet "iedereen" heeft er toch wat anders bij. Er zijn genoeg kinderen die blij mogen zijn als er gewoon een goeie, gezonde boterham mee gegeven wordt en wat lekkers (gezonds) te drinken. Bij lange na niet alle kindjes hebben een zo betrokken verzorger... helaas. Ik vrees dat ik aardig wat bijval zal krijgen van de aanwezige kleuterjuffen...
tuurlijk... er is ook echt niets MIS mee.. ik zoek het meer in smaak maar een goeie presentatie werkt bij mij natuurlijk ook
Nou ik ben toch best een betrokken ouder maar mijn dochter krijgt naar de overblijf (1x per week) toch echt niets anders mee dan gewoon 2 bruine boterhammen met beleg en een beker diksap. En het zou niet eens in mij opkomen daar hartjes, bloemetjes, hertjes of sinterklaasjes van te gaan maken zeg. Dat vind ik idd meer voor feestjes of als we eens picknicken. Sorry maar ik vind dit heel overdreven (tenminste de google foto's)en krijg er een beetje zo een gevoel van als bij al die over die top traktaties