Sinds kort slaapt mijn zoontje op zijn buik en hij slaapt meteen behoorlijk wat uren achter elkaar, heerlijk Alleen hebben we nu een nieuw probleempje, namelijk dat hij elke ochtend doorgelekt is. Volgens mij is dat ook echt de reden dat hij wakker wordt. Vanmorgen was hij helemaal zeiknat (letterlijk en figuurlijk ) Wat kan ik hier aan doen?
Bij de Coop (in ieder geval die van ons) verkopen ze inlegluiers, zeg maar van dat ouderwetse maandverband. Wij leggen er 1 a 2 in zijn luier. Kraamverband of ouderwets maandverband werkt ook. Je kan ook kijken of het werkt om de luier om te draaien, sommigen zeggen dat dat effect heeft. Bij ons trad daar geen verbetering mee op.
Wij hebben ook een fase gehad dat hij zeker 5 of 6 keer per week nat wakker werd.. ik moet zeggen dat het de laatste tijd minder is. Maar mijn zoontje slaapt ook pas sinds hij een maand of 5 was op zn buik. Misschien kun je een ander merk luiers proberen? Ik gebruikte altijd Huggies s nachts, maar nu gewoon aldi luiers. Misschien sluit een andere luier net iets beter aan of absorbeert net iets meer. En verder geef ik hem 's middags om uiterlijk 4 uur nog iets te drinken, daarna niet meer. Maar aangezien jouw zoontje nog maar bijna 2 mnd is, is minder drinken natuurlijk geen optie Ik heb hier op t forum ook wel eens gelezen dat je luiers andersom om kunt doen.. geen idee of dat werkt, zelf nooit geprobeerd.
Grotere maat deed ik al 's nachts.. Denk dat ie in maatje 3 nog verzuipt Ik heb nog wel kraamverband in huis... maar die dingen zijn zo mega, heb net 's staan kijken maar de luiertjes zijn bijna net zo groot als het kraamverband Luier andersom kan ik ook proberen, lijkt me wel lastig om doen Bedant voor de tips dames!
Of voordat je zelf naar bed gaat een schone luier geven? Milano heeft er eigelijk nooit last van gehad, ik heb hem wellis verschoont s'nachts toen had hij koorst en gepoept en ik ga hem natuurlijk niet laten liggen tot de volgende ochtend hij was er niet wakker van geworden maar dat verschilt natuurlijk per kind. Ik kan milano zo snachts uit bed pakken en dan slaapt hij nog!
Ooh wat vervelend én herkenbaar! Maar sinds wij een te grote luier aan doen s'nachts van kruidvat merk, gaat het bijna nooit meer mis. En goed hoog aan de voorkant doen. Grote kans dat je zoontje daar s'ochtends wakker van wordt. Hier ook toen..!
hier ook een buikslaapstertje met dat probleem: we doen haar voor de nacht een maat groter aan en dan die van kruitvat, geen last meer van doorlekken. andersom aantrekken nog nooit geprobeerd eigenlijk...
Mijn zoontje lekte vreselijk door,zelfs wel twee keer per nacht. We gebruikten pampers, nu ik ben overgestapt op de Kruidvatluiers blijft het helemaal droog. Wat een wonderdingen!
Thnx meiden! Heb gister geprobeerd met een maandverband er in maar toen was hij na een uur al nat Zal wel wat fout gedaan hebben! Hij ligt nu al in zijn bedje maar ik ga morgen toch maar een keer een maat groter proberen dan, wellicht helpt dat! Ik heb trouwens nu de Kruidvat luiers en Pampers geprobeerd maar helaas was hij bij beide nat!
c1000 luiers en dan ipv maat 1 maat 2. overdag gebruiken we we pampers,en aldi,die durf ik s,nachts niet
overdag lidl, 's nachts pamers.....die absorberen bij mijn mannetje beter als hij op zijn buik slaapt. De lidl luiers lekte altijd bij het slapen op zijn buik.
Hier ook en maar overdag lekt hij ook al bijna elke luier door! Heb alle merken zo onderhand geprobeerd en hij zit al in maatje 3, maatje 4 is wel gelijk mega groot of niet dan? C1000 ging redelijk maar daar gaat hij nu ook doorheen. Enige waar hij NOG niet doorheen is gegaan is pampers active fit.. Maar daar ben ik pas net mee begonnen.
Hadden wij ook, sinsdien slaapt hij 's nacht in een luier die 1 maatje groter is dan hij overdag heeft. Is nooit meer nat. (heb zowel overdag als 's nachts pampers baby dry).