Weglopende dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1983, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha ja dat is idd pittig. Ik trek dat ook gewoon niet (zal wel niet zo sterk zijn) met nog een buggy bij me en geef dan na een stukje lopen alweer op (en dat weet ze natuurlijk ;)). Verder kan iedereen om me heen ook echt niet meer schelen hoor, heb dr echt lak aan gekregen!

Denk dat consequent zijn echt the key is idd, al gaat het tegenwoordig steeds beter (met zo nu en dan een dipdag maar goed, het zijn ook net mensjes :D).

Suenne, ach heerlijk genieten haha. Vooral vanmiddag toen ik met loeizware boodschappen liep te zeulen in de hitte en ik zo'n 30.000 keer 'ijsje, ijsje, ijsje, aaaah meeeehhh, ijsjeeeee' naast me hoorde schreeuwen ;)... Arrrgh nu ff je kop houden aub!

2. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hier ook zo een weglopertje! En ik vind het vreselijk :(
    Hij maakt er ook een spelletje van en gaat enorm lachen als hij wegloopt. Mijn man zit thuis afgekeurd wegens een herseninfarct en heeft oa nog rest uitval aan zn been en kan dus niet rennen. Ik ben iedere keer als de dood als hij weggaat met de kleine, want wat als hij wegloopt? Dus mijn man mag echt niet zonder kinderwagen weg! Hoop dat het overgaat...

3. kaja

kaja Actief lid

19 apr 2008
    134
    9
    18
    Herkenbaar !! Mijn jongste van 17 maanden loopt/rent overal heen als hij de kans krijgt,hij klimt nog net niet over de schutting . Op visite gaan is op dit moment voor ons niet echt relaxed want we moeten steeds achter hem aan rennen. En luisteren nee dat doet ie nog niet, straffen werkt ook nog niet .

Over een paar weken gaan we 2 weken op vakantie en we zitten al flink te brainstormen hoe we het voor beide partijen leuk kunnen hebben. Tuigje is eventueel een optie maar hij is heel vindingrijk dus of dat de oplossing is? Ik lees mee !

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb niet zoveel ervaring met weglopers (oke, ik moet ook weleens opstaan om achter de kinderen aan te gaan, maar niet continue zoals sommigen beschrijven). Hier is een tuigje dus niet nodig. Maar als ik wel echte weglopers had gehad denk ik dat ik qua veiligheid voor een tuigje zou kiezen. Want wat als je kindje een keer wegloopt zonder dat je het in de gaten hebt? En er is misschien een watergelegenheid in de buurt? Ik ben dus absoluut niet tegen een tuigje als het veiliger is!

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Verplaatst naar Baby en dreumes.

Lotte

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Iedere keer straffen/ apart zetten werkt niet, we gaan morgen een tuigje halen! Bedankt voor de reacties!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dat lijkt me voor Ties (en voor jou nu met je dikke buik) wel zo verstandig ja. Julia luistert aardig, maar die heeft er op andere momenten last van. Als ik door de stad loop is ze opeens muisstil achter mij een andere kant op gelopen en ben ik haar echt kwijt. Zit ze ergens tussen de kledingrekken in een winkel ofzo... ;) Ook vervelend!

Wij gebruiken niet de 5 meter regel zoals hierboven genoemd is, alhoewel die erg handig klinkt, maar ze blijft wel aardig bij me over het algemeen. Nu moet ik zeggen dat ik meestal na 5 meter wel ongeveer stil sta (ze loopt eerder achter mij weg dan voor mij uit te ver) en haar dan weer even roep. Vaak helpt wat positiefs beter dan iets negatiefs ('kom, we gaan lekker boodschappen doen! Wat zullen we kopen?' ipv 'kom, anders pak ik je op en gaan we meteen naar huis!'). Thuis hebben we een hoog schuifje op de schuttingdeur, anders loopt ze echt weg (heel stilletjes, dat is het lastige!). Bij mijn ouders stond ze laatst midden op straat, te miemelen omdat het hek van binnen weer dicht was gevallen :$

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ongeveer 5 meter he, het is meer "in de buurt" maar vroeg aan mijn man hoeveel een bepaalde afstand ongeveer was en toen riep hij 5 meter dus vandaar dat ik het de 5 meter regel noem LOL

Mijn zoon loopt altijd voorop of naast me, dus dat scheelt als ie achteraan zou lopen zou je idd aanmoedigen om mee te lopen idd.

Ik heb hem (en onze dochter inmiddels bijna ook daar moet ik nog wel extra opletten) dat ze bij elke stoep ook wachten tot ik er ben, buggy of handje vastpakken met het oversteken (en ik laat ze dan meteen zelf kijken of er een auto aankomt en dan moeten hun zeggen wanneer we mogen zeg maar) op een leuke manier dus erin betrekken...

Ik vind trouwens dat veiligheid voorop gaat en lukt het niet zo 1,2,3 dan is een tuigje ene prima oplossing mijn ouders gebruikte deze vroeger bij ons ook alhoewel wij niet wegliepen wilde mijn moeder niet telkens alles in de gaten houden op de camping vooral en was gewoon handig.

Ik zou er zelf ook voor kiezen had het wat ik nu doe niet geholpen want je kan beter een tuigje om hebben als in een vijver liggen of onder een auto denk ik dan maar...

9. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier ook echt een avonturier! ons mannetje rent altijd de andere kant op als waar we heen gaan en in winkels mag ie er soms even uit, maar zodra hij iets gezien heeft dat ie leuk vind, rent ie gewoon weg. ons mannetje kan ook gewoon niet lopen, hij moet altijd rennen! zeer vermoeiend! maar ik neem zo veel mogelijk de buggy mee, als ie er echt uit wil en kan, (als het veilig is) dan mag ie lekker rondrennen en ik er met de buggy achteraan, maar als het te gevaarlijk is ivm auto's of drukte gaat ie gewoon in de buggy, kan ie krijsen wat ie wil (wat ie gelukkig zodra we bewegen niet doet...)
    maar wat ik had gedaan op een camping, rustuurtjes inlassen waarbij je bijv. een campingbedje buiten op het gras zet met zn favo speeltjes er in en hem lekker rustig laten spelen voor langere tijd, daarna even weer rond laten rennen en daarna bijv. met buggy gaan wandelen zodat je niet het idee hebt dat je de heeeele dag achter hem aanrent! en tuigje oid kan ook goed werken (hier helaas niet, daar wordt meneer heel boos van omdat ie dan nog geen vrijheid heeft omdat ie 'vast' zit:p)

Deel Deze Pagina