Na wat opstartprobleempjes gaat de bv nu hartstikke goed. Ik heb momenteel hartstikke stuwing. Zojuist heeft Tobin (goed) gedronken, maar ik houd in mijn rechterborst 1 hele harde plek. Ik ben net onder de douche geweest en heb geprobeerd deze wat weg te masseren, maar dat is niet echt gelukt. Hoe masseer ik nou het beste zo'n harde plek weg?
Allereerst gefeliciteerd met Tobin natuurlijk! Ik masseerde zo'n plek onder de douche met mijn duimen richting tepel, dan spoot de melk er ook wel uit. Kan je ook tijdens het voeden doen.
Als het onder de douche niet is gelukt, tijdens de voeding proberen. Misschien voor de voeding even een lekkere warme doek erop. En het beste is je kindje met het kinnetje naar de harde plek laten drinken. Meestal zit een harde plek aan de buitenkant van de borst, dan zou je in de rugbyhouding moeten voeden. Even een kussen onder je arm en half op schoot leggen. Leuning van de bank werkt ook vaak erg goed mits dat een beetje de juiste hoogte is. Het hoofdje hou je dan in je hand en het lijfje ligt aan de buitenkant tegen je aan. Masseren kun je idd het beste doen met je duim. Lichte druk zetten en dan richting je tepel.
Dank voor de felicitaties en de tips. Tijdens de voeding weg masseren gaat idd beter. Hij is nu zo goed als weg!
Nou die verrekte schijf is er weer...beter gezegd, hij is nooit helemaal weg geweest. Na het drinken is hij wel wat kleiner, maar gaat dus niet helemaal weg. Ik heb nu ook een zere borst, alsof hij beurs is. De harde plek zit hoog, boven mijn bh, en de binnenkant van mijn borst doet nu zeer. Hij is verder niet rood of heet, maar het doet wel zeer als ik bijvoorbeeld mijn arm omhoog doe. En als ik voorover hang om iets te pakken gaat het kloppen. Is dit het begin van een borstontsteking . Ik zal morgen ook de vk wel even bellen.
Doorgaan met warm maken en masseren en kindje laten drinken! Kan best lastig zijn maar uiteindelijk krijg je hem wel weg. Als je een kolf hebt kun je die er ook nog opzetten. Ik kolfte wel onder de douche met een handkolf. Succes, hoop dat het snel weg gaat.
Ik zit in een andere situatie, ik ben namelijk aan het afbouwen. Maar ik had pas wel een harde plek die ik onder de douche of tijdens de voeding niet weg kreeg. Het lukte mij alleen met de kolf, ik ben gewoon net zo lang doorgegaan tot ie helemaal weg was. Als je geen kolf hebt gewoon blijven proberen. Ga bijvoorbeeld warm douchen vlak na een voeding (als er al een gedeelte is weggedronken) en masseren maar. Andere techniek: met je knokkels naar je tepel toe wrijven, dan heb je meteen een iets groter gebied te pakken en minder kans om kanaaltjes dicht te drukken. Succes!