zijn dit harde buiken??

Discussion in 'Zwangerschap' started by essie1973, Mar 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was vanmiddag de babykamer aan het texen, en iedere keer als ik vanaf mijn hurken omhoog kom krijg ik een beetje, ja hoe zeg je dat? lijkt wel of dat mijn buik dan samentrekt, het doet absoluut geen pijn, meer een vervelend gevoel. Nu vraag ik mij af of dit harde buiken zijn?

hoe ervaren jullie een harde buik??

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Ik vraag me hetzelfde af...

Ik heb nu als ik een stukje gewandeld heb dat mijn buik even heel gespannen/hard aanvoelt... Gaat ook vanzelf weer weg..

Heb even gegoogled en komt wel overeen met een harde buik..

3. Mijn buik voelt mij een harde buik ook echt hard aan en inderdaad een gespannen samentrekkend gevoel.
    Harde buiken krijg je ook vaak als je te druk bezig bent.

4. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Harde buiken voelen idd aan alsof je buik een harde bal wordt, soms de hele buik en soms aan één kant.
    Ik heb heel veel harde buiken gehad en ze zeggen dat harde buiken geen kwaad kunnen maar ze kunnen ook ontstaan doordat je b.v. een blaasontsteking hebt. Ik ben daar 2x op getest tijdens de zwangerschap maar het kwam gelukkig niet door een blaasontsteking.

Je kan ze ook krijgen door veel inspanning, b.v. bukken.

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ja dat is een harde buik wat je omschrijft!
    Heb het hier ook wel eens, als ik dan ff rustig aan doe gaat het weg.
    (ook tijdens de sex heb ik er last van...:))

6. Alita

Alita Niet meer actief

ik denk wel dat je harde buiken hebt....

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Lijkt op wat ik ook wel eens voel...Schijnt erg onschuldig te zijn als het maar niet lang aanhoudt en als je rust neemt het weggaat...

8. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik heb het sinds 2 nachtten nu ook als ik s nachts draai in bed, en als ik te snel uit bed wil gaan, denk dat het dus harde buiken zijn.
    Best vroeg mischien, maar ik kan ook zo slecht stilzitten, en inderdaad als ik sávonds lekker op de bank zit heb ik er geen last van.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Kan het ook zijn als je baarmoeder pas net onder je navel zit toch je hele buik van net onder je borsten tot je schaamstreek gespannen is en als je diep zucht het dan weer weg is?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Helemaal niet vroeg om harde buiken te krijgen.

Ik heb ze al vanaf 14 weken af en toe.

Rustig aandoen en veel rusten.

11. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0

ik ervaar vaak een gespannen buik die anders is dan een harde buik. bij een harde buik voel je echt een 'bal' maar bij een gespannen buik voelt het vooral gespannen :)

12. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Bij een harde buik kun je je buik ook echt niet indrukken. Als je buik normaal is en je doet er 1 vinger tegenaan veert hij mee, bij een harde buik niet.

Share This Page