Wegwerpservies op feestjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 14 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik ook niet, koop ze nooit. :roflmao: Maar als alternatief voor karton wat je noemde.

Baileyy vindt dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Je hebt ook van dat bio afbreekbare spul dat voelt als/beter dan plastic. Het blijkt CPLA te heten.

Nellie4 vindt dit leuk.
  3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    #23 Young Flower, 15 sep 2021
    Laatst bewerkt: 15 sep 2021
    Ik heb een lading plastic borden schaaltjes bekers en bestek van de Ikea. Staat op de kinderafdeling altijd.

Wij hebben altijd veel mensen die langskomen. Op deze manier kan ik hergebruiken. En het is niet duur.

Het staat in 2 dozen in de schuur dus het staat ook niet in de weg.

Athina en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Neem aan dat de 60 man niet tegelijk komen. Tussendoor een keer extra afwassen is een mogelijkheid. Op een feestje wil er altijd wel iemand even helpen.
    Ik leen zelf vaak bordjes en bestek van ouders en schoonouders. Of koop extra en sla het bij iemand anders op. Misschien zelfs samen gebruiken zodat je de aanschafkosten kan delen?

Zeebra vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik ken veel mensen die borden/bestek lenen van kennissen, buren etc. Dus dat kan ook nog.
    In mijn schoonfamilie is er een soort servies dat voor feesten wordt gebruikt. Wij vieren geen verjaardagen maar bij huwelijks- of babyfeestjes etc wordt dat dan gebruikt. En dat rouleert dan gewoon, naargelang wie het op dat moment nodig heeft :roflmao: Ook van die grote restaurantpannen etc.

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Je hebt van dat plastic service welke net wat dikker is. Zie link.

https://deluxedisposables.com/luxe-wegwerp-bestek-set-zilver-60stuks

Afwassen tussendoor werd hierboven al genoemd. Nou daar zou ik echt geen tijd voor hebben :roflmao: ben al druk zat en als ik dat er ook nog eens bij moet doen.

Je kunt eventueel overwegen wanneer je een bbq doet niet via de slager oid te doen. Hier zitten dan borden en bestek bij en hoeven niet schoon mee terug. Super handig!

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben altijd biologisch afbreekbaar wegwerpservies.

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik leen altijd bordjes en vorkjes van mijn ouders. En heb idd ook een hele ladingl plastic ikea bordjes (maar daar red ik het ook niet mee?.

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    komen die allemaal tegelijk in jouw huis? heftig :D Als ze verspreid over de dag komen zou je ook tussendoor een snel afwas programmaatje kunnen draaien.

En anders zou ik voor de bamboe wegwerpbordjes kiezen, die zijn iets steviger dan de plastic of kartonnen wegwerpbordjes. Die slappe bordjes vind ik zo onhandig eten en een beetje sneu overkomen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Word een dure grap iedere verjaardag weer met 60/70 man. Dit is leuk voor eenmalig maar zie mezelf dit niet 4x per jaar doen met de verjaardagen. @topic starter, ik gok dat je via ali express nog wel plastic kunt vinden (uberhaupt online nog wel) Ik zou gewoon flnk inslaan, hebben wij ook gedaan

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Maar die kalas lijn van ikea bijvoorbeeld neemt toch nauwelijks plek in? Die verkopen ze per 6 bordjes voor 1,30 euro ofzo. Als je dat 10x koopt, dan heb je al 60 bordjes, dat stapelt heel goed, dus je ruimte argument hoeft echt geen factor te zijn. Het is wel kinderservies, maar niet zo klein dat het niet kan voor volwassenen op een feestje. Ze hebben er ook bestek en bakjes van enzo. Ik vind het ideaal spul voor buiten en voor kinderen ook. Het kost niet veel, ziet er redelijk uit en is van pp gemaakt, dus gaat lang mee en is redelijk milieuvriendelijk.

Baileyy vindt dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar vier je 4x per jaar een verjaardag met 60/70 man dan :o: dat lijkt me opzich al een dure bedoeling.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Ja wij hebben grote families ( het gezin van mijn manskant is al 17 personen, hollandse konijnen word weleens gezegt haha) en een aardige vriendengroep. Ik kan niet de een wel en de ander niet vragen. Dus ja, 4x per jaar inclusief eten etc. Duurste is meestal de taarten, eten is altijd simpel soep met lekkere broodjes. Tja wat is duur? Ik weet niet beter maar meestal wel rond de 300/400 voor boodschappen met een verjaardag ja.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Bij etentjes leen ik altijd spullen van mn moeder en dan vraag ik mn beste vriendin nog om wat extra mee te nemen. Verder staat de afwasmachine leeg klaar om vlug een lading te kunnen wassen. Het voelt een beetje als behelpen. We hebben ook wel eens een jaar wegwerpspul gedaan maar ik vond de belasting voor t milieu gewoon niet ok. Nu dus zo.

Nellie4 vindt dit leuk.
  15. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Wij hebben het goedkoopste servies van de ikea gekocht. Heleboel borden glazen en bestek. Staat op zolder en voor een feestje halen we het weer naar beneden. Een bord koop je bij de ikea al voor 50 ct. Dus we hebben 1x geinvesteerd maar hoeven dus nooit meer wegwerpspul te kopen. En het eet ook veel prettiger van echt servies met een goed mes. Einde van het feestje gaat alle afwas in een paar boodschappenkratten en dan gaat het achter elkaar in een paar badges de vaatwasser door. Werkt ideaal en we maken de mensen in onze omgeving er ook blij mee door het af en toe uit te lenen.

Wij hebben dan ook minimaal 4x paar jaar een feestje voor 30 a 40 man en iedereen blijft gezellig bbq-en.

Baileyy en Nellie4 vinden dit leuk.
  16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    300/400 voor een verjaardag van 60/70 personen. Dat vind ik een koopje :roflmao:
    Bij ons gaat er al een godsvermogen doorheen aan drank. :oops: En dan nog de hapjes en het eten en de taart.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Ik weet eigenlijk niet, heb een gokje gedaan . Nog nooit bijgehouden. Wel schenken we qua drank alleen bier en wijn, zijn gestopt met dure mix drankjes en dat vind iedereen prima

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik vraag me af, hoe regel je dat met stoelen? En hoe groot moet dan niet je woonkamer zijn? Dat zal hier nooit passen.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    onze woonkamer is 13*6 en we zetten en partytent aan het huis vast. In de familie hebben we 25 klapstoelen die de hele familie rondgaan, onze bank en normale stoelen, tuinstoelen en wat sta tafels.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat zou ik dan ook doen, zeker als je het vaker nodig hebt. Dit is denk ik ook al heeel snel goedkoper dan wegwerpservies en -bestek.

Deel Deze Pagina