Nieuw topic aangemaakt, omdat de vorige niet multiple choice was... Om te beginnen, ik ben niet iemand die super-positief in het leven staat, fluitend over straat gaat, niet oordeelt en alle negatieve dingen van me af laat glijden. Ik erger me vaak genoeg aan anderen. Maar ik lees hier en bijvoorbeeld vandaag weer in een zwangerschapsblad regelmatig over de volgende ergernissen, die ik dus he-le-maal niet herken. En waarom hier een topic over openen? Omdat ik, vooral bij die artikelen in die bladen, het gevoel krijgt dat je een uitzondering bent als je deze dingen nooit meemaakt en je je er niet aan stoort... En in de topics die daar over gaan, lees je uiteraard veel meer reacties van mensen die het ook meemaken, want de rest reageert niet, omdat het dan niks toevoegt... Daarom hierbij even een poll om te kijken of er mensen zijn die deze dingen NIET herkennen 1) Vervelende oude mensen in de supermarkt (bv voorkruipers, in elk geval dingen die ze expres doen) 2) Mensen die ongevraagd hun hand op je zwangere buik leggen (bedoeld voor de zwangeren onder ons ) 3) Opmerkingen over je zwangere uiterlijk, die in het verkeerde keelgat schieten (ook voor de zwangeren ) Zie hieronder voor een paar voorbeelden, o.a. uit het artikel van Zwanger special (editie 2012). - Weet je zeker dat je zwanger bent? (Als je met 20 weken nog geen dikke buik hebt) - Jij hebt een toeter, zeg! - Weet je zeker dat het er geen twee zijn? - Je bent echt aan het uitdijen! - Je gaat zeker binnenkort bevallen (terwijl je pas halverwege bent) - Zo, volgens mij groeien bij jou alleen je borsten! - Het wordt vast een meisje, want je groeit alleen maar naar de zijkant! - Je bent zo rond als een tonnetje! - Ik kan zien dat je voor twee eet!
de ongewenste opmerkingen is het enige wat ik herken. er zat bijna niemand aan mijn buik (al had ik dat in een kleine mate niet erg gevonden, zelfs btje interesse was wel leuk geweest) oudjes waren eigenlijk altijd alleen maar lief tegen me. en lachte zo vertederend. ik vond dat altijd mooi als zo'n oud mensje nog kon genieten van het jongs wat weer op de wereld kwam (al merkte je dat sommigen het confronterend vonden over hun eigen ouderdom) Opmerkingen.. daar kan ik wel een boekje overschrijven. bah! vind dat idd verschrikkelijk. allemaal van die opmerkingen waarbij ik later zoiets had van je kan zo ook wel gewoon zeggen dat je me dik vind hoor! bah... en t toppunt was dat iemand wilde weten wat ik kreeg en toen ik zei dat ik het niet ging zeggen was madam beledigd!!! nou mijn eigen sch-ouders wisten t niet eens! pfoeh! doe normaal.
Ik herken er maar een - maar dat is dan ook nog van 1 bepaald persoon (mijn schoonmoeder, helaas niet iemand die ik makkelijk kan ontlopen). Die is ongelooflijk ontactisch over mijn zwangere buik. Eergisteren de leukste reactie, jawel, van een oudere in de supermarkt Dat was een oude man van een jaar of 75 met een aardig bierbuikje. Hij stond daar met een aantal andere ouderen (irritante hangouderen ?) bij de ingang, en toen ik langsliep wees hij op zijn eigen buik en zei: heee, daar is mijn concurrentie! Haha. Het ligt er volgens mij ook heel erg aan hoe je het zelf oppakt.
Even mijn reactie uit het andere topic gekopierd ! Ik herken alleen de vervelende oude mensen in de supermarkt. Laatst staan er 2 oude laat ik het dames noemen de buurten in de winkel, ik kom naar binnen en loop dus achter hun langs, stapt een van dei dames naar achter, tegen mijn kar aan zegt ze nou je mag wel sorry zeggen hoor, heb haar een keer snugger aangekeken, gelachen en ben lekker doorgelopen. Raar mens ZIJ is altijd nog degene die sorry moet zeggen. Ow en uiteraard de oudere mensen die op een druk moment in de winkel alsnog menen dat ze met de kassajuf moeten buurten...doe dat op een rustige dag en werk op een drukke dag gewoon door...(overigens van de week ook bij de hema, ze bleven gewoon buurten en dat waren dan 2 redelijk jonge dames, zeg ergens rond de 40?). @ Evenstar, Haha dat vind ik dan wel weer een leuke !
ik herken , niet het aanraken en niet de opmerkingen ,al weet ik dat ik me aan een heleboel opmerkingen niet stoorde als ik dat vergelijk met wat er geschreven word. heb wel vaker gehoord , zijn het er geen 2! ja die twijfel hadden we zelf ook dus dat was erg logisch haha. had een giga buik bij 7 weken bij shannon, zelfde als bijna 20 weken bij colin! ik zei zelf doe mij maar 2 koekje ik eet voor 2. hihi, en het word van een meisje/jongentje want.....tja daar kon ik alleen maar om lachen en zeggen we zien het wel ij de echo's. mensen zoeken iets om een praatje te maken en een zwangere buik is een makkelijk begin. de oudere mensen ja daar had ik wel last van en dan met bi en gevoelige buik , was het voor mij geen pretje die ene keer dat ik nog naar de winkel ging. maar ik zei het dus ook , pardon, ik weet dat ik jong ben maar er hangt 10 kg extra gewicht aan mijn buik en heb een slechte rug en bekken problemen, dus ik denk dat u net iets makkelijker kan wachten want zo te zien heeft u nog snelheid genoeg. Meestal als ze me daarna zagen waggelen hielden ze ook netjes afstand hoor en heb een kee gehad dat een mevr. zei . goed zo meid, gewoon zeggen iedereen denkt maar dat alleen oudere mensen wel eens pijn of ongemak hebben. ben ook 1 x bijna flauwgevallen van de pijn en toen wou en mocht ik ook echt niet meer, medewerkster zag het en heeft me op een stoel gezet.
Leuk topic! De vervelende handen op mijn buik herken ik niet. ik was er altijd zo trots op dat het mij niet uitmaakte als iemand mijn buik wilde aanraken. Vervelende opmerkingen tijdens mijn zwangerschap herken ik ook niet. Het enige dat ik herken is lastige oude mensen in de supermarkt. Niet alleen in de supermarkt trouwens. Het valt me op dat oude mensen vaak heel lastig en vervelend zijn. Ik erger me ook aan trage mensen. Ik wil altijd alles snel snel doen en als ik daarin tegen gehouden wordt door iemand die uitgebreid 3x zijn kleingeld na gaat tellen aan de kassa dan moet ik me heel erg inhouden. haha. Gisteren ook, waren we uit eten en in de verschoningsruimte stond een man met een baby. Hij was het kindje aan het verschonen, maar hij zag ook dat ik stond te wachten, want de deur was open dus ik kwam binnen met mijn dochtertje op de arm en mijn zoontje erbij. Nou, ik dacht zo klaar dan. Maar nee, 5 minuten later dacht ik toch maar weer eens kijken, was hij daar uitgebreid aan het kroelen met zijn zoontje, die wel al een schone luier aan had, maar zijn broek nog niet aan. Dus ik maak de deur weer dicht en denk nou ja, komt zo wel. Nog geen man na een paar minuten. Daar wordt ik echt zo woedend van he.
ik herken alleen de oudere mensen die weinig tijd hebben en voordringen, erg onbeleefd zijn, dat soort dingen. de andere niet, nou ja, wel een beetje maar ik stoor me er niet aan en gein net zo hard mee over mijn -toen- zwangere buik, die opmerkingen raakten me niet, ik rekende altijd zo, die mensen weten niet wat ze anders moeten zeggen, dus kramen ze onzin uit. en een hand op mn buik, dat was alleen van mensen waar ik t van kon hebben.
De oude mensen in de supermarkten tja, de rest is soms net zo aso bij ons dus die vallen misschien minder op tegenwoordig? En verder de opmerkingen en ongewenste handen op buiken. Die heb ik genoeg gehad aangezien ik heel snel al duidelijk zichtbaar een buikje heb bij een zwangerschap (ok die heb ik nu ook al maar je begrijpt me best ) en bij de eerste twee een schoonfam bezat die ineens bedacht dat mijn buik gemeen goed was toen er een nakomeling in zat. Na een blaffer van mij deden ze het niet meer maar toch ik kan erg slecht tegen ongewenst lichamelijk contact door mijn verleden dus pootuh thuis!
De opmerkingen herken ik wel, maar ik vind ze niet vervelend. Ik heb nogal een buik, dus mogen ze mij best "hallo jumbo" noemen. Ik heb er al veel opmerkingen over gehad, maar ik vind het echt niet erg. De handen op mijn buik heb ik alleen van familie meegemaakt en niet van wildvreemden. Dus daar heb ik niet zo veel moeite mee. De vervelende ouderen kom ik hier inderdaad ook tegen. Voordringen bij de kassa, en altijd voorrang nemen in het verkeer. Dus daar ben ik het wel een beetje mee eens. (ook al zijn er natuurlijk een heleboel lieve niet aso oudjes!)
Heb m al eens gepost.. week trg zei een man in de winkel: Als ge oe wokpan kwijt bent, daar issie!!! Of bij de bruidszaak bij het passen: OHHHHHHH wat ben je gegroeiit!! (nou vind ik dat niet zo heel erg, maar wel als ze erover door blijven gaan). Gister voor het eerst meegemaakt dat vriendinnen steeds aan mijn buik gingen zitten... "issie niet wakker?? maak hem eens wakker dan"
ik vind die wokpan wel humor hoor... ik denk altijd maar zo, ben niet ziek, dus een geintje kan ik echt wel tegen!
Ik vond het ook niet zo fijn als mensen steeds aan mijn buik zaten, maar voor de rest herken ik niets van wat er staat.
tegen mij zeiden ze dat ik een jongen kreeg omdat ik mijn buik naar voren droeg ik was dus zwanger van een meisje maar het is alsof ze je willen zeggen dat je gewoon dik wordt als ze zeggen dat je een meisje krijgt
Hahaha! Daar zou ik ook hartelijk om kunnen lachen! En ja, ik denk dat de vrouwen in het artikel waar ik het over had, niet kunnen lachen om dat soort grapjes. Er stond ook bij: "Hee, houd jij je buik eens in!" als grapje en dat kon de dame in kwestie niet appreciëren... Dus misschien ook wel deels houding en gevoel van humor van de zwangere? Zelfde als 'Wow, jij hebt een dikke buik!'... Ik zou dan trots reageren met: 'Ja, ik ben al x weken zwanger!' terwijl een ander misschien beledigd zou zijn...
Oja mijn eigen antwoorden: Die oudjes, die kom ik echt nooit tegen! Alleen heel vriendelijke oudjes. Helemaal als ik met mijn zoontje bij de kassa sta. Mijn zoontje is heel sociaal en begint meteen tegen iedereen de kletsen en dat vinden ze (mannen en vrouwen) altijd heel leuk. Als ik zie dat iemand maar een paar dingetjes heeft, laat ik ze zelf meestal ook wel voor. En die andere dingen... Handen op mijn buik, ongevraagd, heb ik denk ik maar 1x gehad, maar heb me er niet heel erg aan gestoord. Stomme opmerkingen over mijn dikke pens krijg ik niet, of ik zie ze niet als beledigend.
Ik herken alleen de vervelende opmerkingen. En daar valt een grapje wat mij betreft niet onder. Maar na een keer of 1000 gezegd te hebben dat mijn buik zóóó groot is (dat viel best wel mee, ik ben alleen klein en slank, dus het valt nogal op) en dat jouw buik véél kleiner is/was was ik er wel klaar mee.
Ik heb gestemd op alle NIET'jes, omdat ik merk dat het vooral aan mijn eigen stemming ligt hoe ik iets oppak. Met vervelende en/of oude mensen uit de supermarkt heb ik niet zoveel te maken. Als ze voorkruipen ofzo dan zeg ik er wat van of ik hou m'n mond, maar in laatste geval 'mag' ik me van mezelf er dan ook niet aan storen In mijn zwangerschap heb ik niet van vreemden een hand op mijn buik gehad, dus daar kan ik niet over oordelen. En die vervelende opmerkingen... tja. Ik kon het wel redelijk makkelijk van me af laten glijden. Er was hier toen zo'n topic, en het is heerlijk om gal te spuwen, maar ik bleef er niet mee zitten ofzo of dat ik het bij me hield en dat de eerst volgende gelijk de volle lading kreeg. Een hoop onbegrip over bekkeninstabiliteit heb ik wel gehad en ik moet zeggen dat me dat wel wat gedaan heeft, dat heeft wel een stempel op mijn zwangerschap gedrukt. Verder dingen als: 'is dat vocht of een onderkin van jezelf?', 'meeuuhhh', 'soooodeju, eerst kwam de buik en toen kwam NooNoo'. Och... het was in elk geval zichtbaar dat ik zwanger was Een mannelijke collega van me zei zelfs: jaaa, meisjes trekken alle schoonheid uit de moeder! Ik heb er met m'n ontplofte pukkelhoofd echt heel hard om moeten lachen, hij had nog gelijk ook! Of als ze vroegen: hoe lang moet je nog? Heel veel mensen storen zich daaraan, ik zei altijd maar: geen idee, officieel 2, maar het kunnen er ook nog 1, of 3 of misschien zelfs 4 zijn... Toen dochter er eenmaal was, was ik erg onzeker en trok ik me dingen wel meer aan. Als ze huilde in de winkel en iemand zei: goh, ze heeft zeker honger" terwijl ze net daarvoor de fles had gehad, dacht ik wel: grmbl, bemoei je met je eigen zaken, ouwe wijsneus! Of ik zei: dat zou niet best zijn mevrouw, dan heeft m'n dochter nog ergens een extra gat... Maar ook dat wordt minder naarmate dochter ouder, en ik zekerder word.
Ik heb op alles NIET gestemd. Die ene oudere vrouw die een keer voordrong, ach daar stoor ik me niet zo aan (alhoewel ik er wel iets van gezegd heb). Aan mijn buik hebben ze nooit gezeten en opmerkingen hebben ze niet gemaakt of niet waar ik bij was.