*Zucht*... Buurman denkt met z'n achterwerk...

Discussion in 'De lounge' started by QueenBee, Oct 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik wil even mijn frustraties kwijt hoor. We wonen hier nu sinds juli, en we hebben al ik weet niet hoeveel ergernissen met onze buurman gehad. Ik weet niet wat we die man misdaan hebben, maar hij zit ons constant dwars. Ik zal maar bij het begin beginnen, da's wel zo makkelijk.

> Wij hebben in de voortuin een aantal hoge bomen staan. Een paar takken hangen aan zijn kant over de oprit, dus vroeg hij of hij die paar takken weg mocht halen, omdat ze in de weg hingen. Tuurlijk mag dat. Maar wat doet die *** ? Gewoon rigoreus een halve boom wegzagen! Het was een bol, maar aan zijn kant was die ineens recht en onze kant nog rond! Boom naar de Filistijnen! Zegt hij tegen m'n man; "Ja maar je vrouw zei dat het goed was!" Ja, een paar takken weghalen oke, maar mijn boom vernielen?

> Ook hebben wij tussen onze voortuinen in een heg staan, die is van hem zegt hij, dus daar hebben wij geen werk van. Hij leeft zich maar uit, ik vind het goed. Nu zit er vooraan een kleine opening, vlak bij onze voorruit zeg maar. Hier heeft hij aan zijn kant dan wel, een stuk kippengaas geplaatst als 'afscheiding'. Want stel je toch eens voor dat we zo voor zijn raam langs zullen lopen? Echt niet! Heeft hij om het nog maar ff definitiever te laten lijken, een stenen biels aan ONZE kant neergelegd tegen dat kippengazen hekje aan. Oh nee, niet neergelegd, sorry, hij wou hem vastzetten met cement! En allemaal zonder met ons te overleggen ofzo hoor! Jammer voor hem hebben we dat netjes losgekregen en hebben wij de biels mooi weer aan ZIJN kant van het hekje gelegd. Dus hebben wij (ook zonder te overleggen natuurlijk ;) ) zo'n waaierschutting gehaald bij de Karwei en die er maar tussengezet. Maar dan wel precies aan onze kant natuurlijk!

> Onze schutting in de achtertuin wat onze tuinen scheidt hebben we samen met de buurman uitgekozen. Nu hebben wij 3 katten die natuurlijk wel over de schutting klimmen. Nu gaat de schutting op die plaatsen wat stuk, wat natuurlijk niet leuk is. Zegt hij; "Jullie hebben me maar mooi met die schutting opgezadeld! (uhm, hij vond die schutting juist ook mooi toen we die lieten zien in de folder, maar goed.)

> Vorige week was mijn man een weekendje vrij dus kon hij mooi in de tuin aan het werk met zijn vader. Zit buurman weer over de schutting, dat dat nu maar eens gemaakt moet worden. "Anders zet ik er wel schrikdraad op!" (...) Kijk, tuurlijk gaat mijn man dat wel maken, ik bedoel, de schutting is ook stuk aan onze kant natuurlijk. Maar het is niet zo dat als hij roept 'Spring!' dat wij dan springen. Mijn man werkt 5 dagen per week en is in het weekend vaak ook nog aan het klussen bij anderen, dus hij is niet veel thuis.

> Gister kwam ik terug van het CB, heeft die (piep) dus echt schrikdraad geplaatst op de dak van het schuurtje en over de hele schutting heen! Niet te filmen gewoon! Ik kookte van woede gister, zat gewoon te huilen aan de telefoon toen ik mijn man hierover belde...

Mijn man heeft vanmorgen de gemeente gebeld en gevraagd of dit uberhaupt wel mag. Niet dus. Conform de Wet Algemene Plaatselijke Verordening moet schrikdraad minimaal 20cm van de erfscheiding af staan en niet op de erfscheiding zelf! Dus nu gaat hij vanavond even bij hem aanbellen en hem dit vertellen. Als hij dit niet gelooft moeten we de gemeente bellen en dan zullen zij contact met hem opnemen.

Kijk, dat hij last heeft van katten in zijn tuin kan ik me best voorstellen, heb ik ook alle begrip voor. Maar om dan schrikdraad te gaan plaatsen op ONZE (dan wel gezamenlijke) schutting? Totaal geen begrip voor. Niet alleen onze katten springen daarover, maar andere katten uit de buurt ook. Die man heeft echt geen verstand hoor, geloof dat hij met zijn achterwerk denkt...

Zo zeg, heel verhaal! Lucht wel ff op!

Xx

2. stefanygreat

Nov 9, 2007
    86
    0
    0
    Klinkt als iets voor 'De rijdende rechter'.....

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

fijn he buren die zichzelf het belangrijkst vinden. wij hebben ook zo'n buurman.

Ik heb mijn vitrage voor 24 uur per dag dicht, want anders gaat ie gewoon naar binnen staan kijken (voortuin van 12 meter ervoor!) hij staat gewoon voor hekje stil en dat deed ie in de achtertuin ook , daar staat nu een hoge schutting.

En bij ales wat wij doen kwade brieven sturen naar de woningbouw. Denk in termen van de deur klapt een keer hard dicht, we laten iets vallen, we boren (overdag ) een gaatje.bah. ei*el.
    Gelukkkig kent de woningbouw heb en hebben ze tegen hem gezegt van de buren (wij dus) willen in overleg een heleboel oplossen, dus ga eerst maar overleggen.

En dat doet ie niet, nou trek ik zijn hoofd eraf denk, maar martin is rustiger en dat weet ie, maar boze brieven sturen dat kan ie wel.

We hebben al naar andere huizen gekeken hierdoor, maar omdat ik niet kan werken kunnen we een hypotheek hier in de buurt wel vergeten. Dus jammer dan.

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Woon jij bij mij in de straat
    Naast mij woont ook zo'n vervelende vent.
    Er stond eerst een schutting in de achtertuin, deze was van hem. Heeft hij gewoon verwijderd. Dus ontstond er een opening van 9 meter

Toen hebben wij een schutting geplaats, dit hebben wij keurig aan hem gemeld. Nu heeft hij aan onze schutting, zijn schutting bevestigd ggrrrr......en waarvoor..geen idee. Maar overleg is er niet meer bij. Onze schutting hangt nu scheef omdat die van hem er ook aan hangt.

Anywayyy, kan me best voorstellen dat hij ervan baald dat de schutting nu al kapot gaat door jullie katten. Jullie hebben de schutting samen gekocht?
    Maar schrikdraad erop zetten kan echt niet!

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Consider; Ja, we hebben de schutting samen gekocht. Ik heb er ook alle begrip voor hoor, dat hij last van de katten in zijn tuin enzo, en dat de schutting stukgaat, tis immers ook onze schutting. Maar schrikdraad gaat me toch echt te ver! Dus jij hebt ook zo'n leuke buurman?

@Mimi83; Tis toch erg dat je daardoor wilt verhuizen he? Wij zijn hier net komen wonen, en meneer woont er ook nog maar een paar jaartjes... hoop wel dat we hier uitkomen, dit is ook niks.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker zo'n buurman :confused:

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Erg vervelend, maar ik snap ook wel dat hij jullie katten niet in zijn tuin wil hebben.
    Kun je geen buitenkooi maken, of je katten duidelijk maken dat ze de andere kant uit moeten lopen?
    Succes en voor de rest als er wat is zou ik het samen erover hebben.

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Kijk, het zijn niet alleen onze katten die eroverheen klimmen, maar ook die van de andere buren. Maarja, daar heeft hij geen schutting mee gekocht natuurlijk. En ik begrijp hem ook wel hoor, maar alleen de manier waarop en alles eromheen..

En het er met hem overhebben gaan we vanavond dus proberen.. maar zoals het de laatste tijd gaat ben ik bang dat hij gewoon lekker eigenwijs blijft en toch niet naar ons luisteren wil...

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    aarrr wat een vent zeg :evil: stomme idioot.. die katten kunnen zich lelijk verwonden hieraan :evil:

Hier heb ik het heel simpel opgelost met de buren.. in de voortuin wilde ik geen groene (nou ja.. groen.. bruin omdat ie dood is en nooit bijgesnoeid word) heg.. aan de voorkant en van de lieve buurvrouw weggehaald (mocht ook van haar) maar de stoute buurman wilde heb houden.. halve schutting voor geplaatst.. nu issie nog bozer.. maar dat boeit ons niet.. ik heb een mooie voortuin en kijk niet meer tegen een lelijke heg aan :)

11. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    jeetje ..ben je lekker mee dan :confused:
    Baal ook ontzettend van alle katten in onze tuin....maar dit slaat werkelijk nergens op! :evil:
    Sterkte meis!

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Sommige mensen kunnen echt niks van elkaar verdragen. Wat een rotvent lijkt me dat. Ben blij dat wij geen buren aan ons huis vast hebben. Maar ergernis over katten in de tuin kan ik wel een beetje begrijpen, ik erger me daar ook aan, maar laat het niet aan de eigenaar merken ofzo, want die kan er ook weinig aan doen.

Share This Page