Hey dames, Ik moet kokhalzen van stukjes vet aan vlees of hesp, ook heb ik eens moeten kokhalzen bij McDonalds, ik nam de chicken nuggets, ik beet er in, zat er een enorm stuk kraakbeen in, Jeezes, ik ging bijna over m'n nek. Ik heb lang geen nuggets willen eten en als ik er nu eet, snijd ik ze in piepkleine stukjes En jullie? Al ranzige ervaringen gehad?
Balkenbrij. Het ruikt lekker, maar ik vind het niet te eten. Ik heb 't nog wel eens geprobeerd, maar ik lust het écht niet...
Toevallig gisteravond, als ik eraan denk word ik weer helemaal misselijk. Ik had heeeerlijk voor mezelf een garnalencocktail gemaakt met kant en klare garnalen van de AH, was er 1 niet goed schoongemaakt, door de saus zag k dat dus niet en ik nam een hap op een stukje hard iets gaaaaatver, helaas het was 1 van de eerste happen en de rest ligt in de vuilnisbak. Dan kan ik niet meer verder eten, ook bij graadjes etc. Ik heb een keer een graadje gehad in zalmlunch iets van de ah, in plakken gesneden vierkante gerookte zalm! Bleegh ook nooit meer gehaald.
Witlof, ik vond dat vroeger zo goor dat ik het nooit at. Toen ik bij een vriendinnetje thuis witlof kreeg, wou ik dat uit beleefdheid wel opeten, maar na een paar happen ging ik dus kokhalzen daar aan tafel , de rest maar laten staan voor ik serieus over ging geven. Pas sinds een jaar of 3 ben ik weer eens witlof gaan proberen en nu gaat het wel, eet het denk ik sindsdien 2 x per jaar.
Dus voor jou geen varkensorensalade? (Ja, dat eten de portugezen hier serieus). Nee, ik vind het geen fijn gezicht als ik uit eten ben en aan de tafel naast me de personen de vissekoppen van gegrilde vissen (die worden met kop geserveerd) volledig die mond inwerken. Ook was ik eens op een culinaire markt en bestelde varkenswangetjes, wist ik veel dat ik die met kaak en al kreeg (was wel lekker overigens). Het enige waar ik vroeger echt van kokhalsde waren de uitgebakken (verbrande) spekjes in de stamppot rauwe andijvie van moeder of het maizenapapje op de bloemkool. Brrrr. Ik eet het nu nog niet.
ik ben in nov 2008 aan een hernia geopereerd en heb daarvoor voor de pijn best wel veel morfine gehad. morfine kan/zet je darm functie op een laag pitje waardoor je moeilijk naar de wc kan. daarvoor kreeg ik movicolon. poeder die je door water moest mengen en dan opdrinken.. ik zelf vond het echt bocht en mengde het met tropical siroop... nou ik hoef echt nooit meer die movicolon en als ik aan die tropical siroop ruik komt het misselijke gevoel weer helemaal terug. ik dronk het ook met rietje en die deed ik zover in mijn keel dat ik er niks van kon proeven maar dat lukte helaas nooit helemaal goed... bah bah hab
Ik heb een paar dingen waar ik van moet kokhalzen (en nu nog steeds). * Shoarma (dit is het ergste, zelfs klaarmaken lukt mij niet zonder te k*tsen) * Appelmoes * Rookworst * Witlof en spruiten (maar sinds een paar jaar lust ik dat wel weer) Niemand snapt mij waarom ik dat zo goor vind en er werkelijk van moet k*tsen, maar dit is al sinds ik het voor het eerst proefde en dat is nooit meer weggegaan.
Ik walg nog steeds van de macdonalds. 1 jaar geleden waren mijn man en ik s'avonds in de macdonalds in Beverwijk. Het was erg rustig en ineens zagen we muizen lopen.....jakkkkes! Ik wilde meteen weg en hoefde me eten ook niet meer. Dus mijn man de bedrijfsleider aanspreken, bleek dat ze last hadden van een muizenplaag. Moet er nog steeds aan denken als ik naar de mac ga.
Ik een keer van tomaten. Voordat ik zwanger was van Milan lustte ik die gewoon, maar door de zwangerschap vond ik 't ineens heel vies en ik moest er dus ook echt van kotsen. Daarna nog wel eens geprobeerd, maar ik lust het nog steeds niet. Gelukkig lust ik voor de rest echt alles!
Met stip op 1, vetjes aan of in vlees. Of kip waar die witte dingen (wat is het eigenlijk..) niet zijn afgehaald. Gatver! Je moet me ook niet zien hoe ik vlees eet, eerst alles ontleden zodat er bijna geen fatsoenlijk stukje overblijft. (tot grote narigheid van manlief)
Ik hoef al geen vlees met botjes erin, ga dan echt bijna over mn nek. En ik heb ooit 7x gekotst van een spruiten ovenschotel, die hoef ik dus ook nooit meer. Vis hoef ik ook niet, wordt al misselijk van de lucht.
Eieren... en ik eet ze nog ja... Ik luste nooit eieren, maar tijdens mijn zwangerschap moest en zou ik eieren eten... Ik heb echt bergen hardgekookte eieren naar binnen gewerkt. Elke keer moest ik kokhalzen, maar blijkbaar gaf mijn lichaam aan dat ik het nodig had ofzo Ik dacht dat dat vanzelf over zou gaan, na de bevalling... Ik eet nog bijna elke week een hardgekookt eitje... Ik pel het af, kijk ernaar, strooi er wat zout op en neem een hap... kokhals en beetje en eet het met lange tanden helemaal op... Echt vreemd... Mijn lichaam blijft om eieren vragen en mijn verstand verklaart me voor gek
als je zalm eet en er nog een gore mergstukje inzit. Dan eet je zo lekker, beetje happen zo, en inene, zon vieze gore zandachtige explosie in je mond, weet je hoe goor.