Ook inbraak...en kleine kids...hoe gaan jullie ermee om?

Discussion in 'De lounge' started by bamjolan, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hoi meiden,
    Afgelopen woensdag op donderdagnacht is er bij ons ingebroken.
    Het enige wat ik gehoord heb is dat de deur zachtjes dicht klikte maar ik dacht dat het de wind was want die hoor ik soms ook door de brievenbus.
    Affein, sinds zaterdag de 20e had ik last van enorme angsten, ik was zo ontzettend bang in huis.
    Dat kwam omdat ik iemand langs het huis zag lopen, die stil stond en terug liep en door de struik naar binnen zat te gluren maar deed net of ik hem niet zag.
    Omdat ik niet lekker in mn vel zat ook besloten kinderwens even uit te stellen en deskundige hulp in te schakelen.
    Woensdag was mijn angst zo sterk, dat ik geen stap meer in huis durfde te zetten (voorgevoel?).
    Die nacht ook beroerd geslapen, ik hoorde een bonk en dacht dat het mn kat was die lag te rollebollen, dus ik riep dat Nita dr waffel moest houden...
    Ook mn zoontje sliep moeilijk die nacht.
    Dit wa denk ik rond half 3, 2u heb k de buren nog gehoord.
    Om 04.00 hoorde ik dus de deur.
    Ochtend komen we beneden is de woonkamerdeur open..best appart want die doe ik altijd dicht ivm een plassende kat.
    Toen zag ik dat de pc weg was, ik ben toen helemaal in paniek geraakt, ook mn kids vonden het zoiezo al wat eng om alleen naar boven te gaan maar dat is denk ik kind eigen.
    Nu gaat het inmiddels wel weer, al vinden ze het nog eng.
    Op school hebben ze alleen donderdag erover gepraat en ook op de opvang.
    Toch merk ik dat ze nog een beetje bang zijn.
    Ikzelf daarintegen wil niet alleen in huis zijn, mijn moeder slaapt nog hier, maar vind t heel eng om naar boven te gaan, nu sinds t weekend gaat het al wat beter maar vanmorgen was ik hier alleen en moest wat pakken..was zo bang dat ik met een mes in mn zak naar boven liep.
    Ik lijk wel gestoord, zo voel ik me ook, ik moet gewoon deskundige hulp hebben anders ben ik bang dat het allemaal nog een tijd duurt.
    Natuurlijk heb ik een extra slot op de voordeur gemaakt, en een extra slot op de berging aan de kant van de gang (de berging loopt vanaf mn gang naar buiten en daar weer een deur).
    Politie vond geen braak sporen, dus ik denk dat ze geflipperd hebben met de berging...stom van mij zat die schuif er niet op, want die ging al moeilijk dus ik denk dat ik hem er af heb gelaten toen en alleen op slot te hebben gedaan (op slot zat ie namelijk wel kunnen ze dan nog flipperen? Nee toch?).
    Maar degene kan ook via de keukenraam zijn gekomen (volgens politie kon dit niet), ook stond alles nog gewoon zoals anders.
    Heel raar allemaal iig, ook buitendeur zat op de grendel en de tuindeur ook op 3 sloten.

Ik vraag me af hoe jullie, mensen die t ook hebben meegemaakt, ermee om gaan, en ook als er kinderen bij betrokken zijn geweest.

Overigens is mijn moeder wel mijn sleutels verloren, er stond geen adres op oid, en ook had zij geen berging sleutel van mij er op zitten.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    sorry geen ervaring maar ben er ook heel erg bang voor:)
    wens jou en de kids iig heel veel sterkte

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah, wat naar! Ik heb er ook geen ervaring mee, maar wil je ook even sterkte wensen. Ik zou ook hulp gaan zoeken als ik jou was. Misschien camera's ophangen? Is tegenwoordig ook niet meer zo duur.

4. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    jee kan me voorstellen dat je bent geschrokken, dat is altijd iets waar ik erg bang voor ben en nu met de 1e op komst nog meer. Nu nog geen ervaring en dat hoop ik ook nooit te krijgen.

Wel apart zonder braaksporen en toevallig met die sleutels. Wie weet dat iemand het heeft gezien en je moeder is achtervolgt.. het hoeft maar net bij de verkeerde in handen te komen toch.

Nou in ieder geval veel sterkte gewenst

5. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wij hebben het een paar jaar geleden mee gemaakt.
    wij lagen die nacht zelfs gewoon op bed!
    en toen we 's-morgens beneden kwamen stond alles open (kastjes - laden ect)
    lang verhaal!...

ik denk zo...ze zijn binnen geweest...ze hebben mee genomen wat ze wilde en...ze hebben ons met rust gelaten!
    ik durfde de eerst paar nachten ook niet te slapen en liep ook met een mes door het huis als ik naar de wc moest...maar als ik eraan denk wat er nog meer had kunnen gebeuren heb ik er zo ''vrede'' mee.

wij hadden toen nog geen kinderen.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Meid, wat een naar verhaal!
    Gelukkig hebben ze alleen wat spullen van je meegenomen en hebben ze niet aan je bed gestaan voor meer... of je kindjes wakker gemaakt door herrie te maken. Dan waren jullie nog veel banger geweest (dat is volgens mij echt een traumatische ervaring).

Maar het blijft een eng gevoel dat geloof ik graag.

Als je de deur (berging) op slot hebt gedraaid kunnen ze niet flipperen. Is het een beetje degelijk (kerumerk) slot? Anders hebben ze misschien een soort loper gebruikt.....
    Is je moeder kort geleden die sleutels verloren? Het lijkt wel heeeeel toevallig.

Ik zou toch de sloten vervangen, of extra (pen)sloten bijmonteren. Dit wil je echt niet nog een keer meemaken.

Snap dat je je onveilig voelt in je eigen huis en je moeder tijdelijk bij je is.
    Hopelijk slijt het gevoel snel en voel je je snel weer thuisin je huisje!

7. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Bij ons is er vorig jaar ingebroken in het Sinterklaasweekend, wij waren gelukkig niet thuis.
    Ik ben zelfs nog weken bang geweest in huis, maar ik probeerde het niet te laten merken aan de kinderen.
    Wij hebben direct andere sloten erop gezet (ook geen inbraaksporen gehad) en het alarm laten installeren.
    Alarm zat al in ons huis (waar we toen net een half jaartje woonden, maar was nog niet aangesloten).
    Voel me nog steeds niet altijd even veilig, ook niet als we weggaan..

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij ons is er 3 jaar geleden ingebroken,(had geen kids)

wij gingen met de honden weg, toen we terug kwamen
    struikelde ik over de pokerkoffer van manlief...en zo stom als ik was zei ik tegen manlief: waarom leg je je pokerkoffer midden in de gang ?

terwijl manlief doorliep

waarop manlief zei: die midden in de keuken stond... en waarom doe jij lades niet dicht als je er iets uit haalt ?

hee de dvd speler is weg ?? de sigaretten ook, en alles in de badkamer ligt overhoop... gauw naar boven.... al mijn sokken zijn uit elkaar gehaald, en mijn strings liggen zelf over de trap,en de andere kamers...

en het raam was open gebroken.

gelukkig viel er bij ons weinig te halen.. ja die dvd speler.... maar het leuke daaraan is.... we kregen van mijn ouders met kerst een nieuwe dvd speler,deze werd die middag aangesloten,de oude was kapot....die ging in de doos van de nieuwe....
    en hun dachten: hee het is kerst... tijd van cadeautjes.. dit zal wel de nieuwe zijn die jatten we mooi even... maar dat was dus de kapotte die ze meenamen haha

ik heb er een behoorlijke tijd last van gehad,manlief werkte avonddiensten en ik durfde in de nachtook niet meer naar de wc,

pas toen zoonlief geboren was... en ik er dus wel uit moest ....en ook hem alleen naar boven brengen enzo.... toen ging het weer een beetje,

nu ben ik soms nog bang, maar ik ben blij dat we 2 honden,die slaan alarm en zijn ook niet bang om aan te vallen,
    oke het zijn 2 kleine schoothonden... maar ze kunnen flink fel zijn wanneer iemand in huis is die erniet hoort.... ik wou ook dat ik ze die avond thuis had....dan hadden ze alarm geslagen en waren de inbrekers waarschijnlijk niet eens naar binnen gegaan( ze gaan niet gauw naar binnen waar honden zijn)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

He bah ik had dit natuurlijk niet moeten lezen he! Hier ben ik zooooooo bang voor! Helemaal omdat ik nu snachts naar de wc moet steeds. Ben continu bang dat er iemand binnen is.

Wij wonen op 1 hoog in een grote flat, maar wel helemaal in de hoek. Naast ons kunnen ze heel makkelijk en ongezien wegkomen.
    Nu moeten ze 'officieel' nog via de hoofdingang, vanaf volgend jaar (eind hoop ik) krijgen we een eigen trap. Dan zal de angst welliswaar hoger worden. Maar per maart krijgen wij een nieuwe deur met de nieuwste beveiligingen.

Wat betreft de kids.. ja ik ben dus echt altijd bang.. Ik probeer het niet te laten merken aan de kids. Anders worden hun ook nog bang. Meer kan je niet doen denk ik... Ze kijken op tegen jou, als ze aan jou angst merken en blijven hun ook wat angstig.

10. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

jeetje wat heftig,
    hier hebben we wel zoiets mee gemaakt maar we hebben
    ze te pakken kunnen krijgen toen ze wouden vluchten.
    Dat is gelukkig goed gegaan.
    Maar ik ben ook heeel lang bang geweest.
    En nu nog wel hoor, het is al denk ik 10 jaar geleden,
    maar sorry dat ik het zeg je raakt het niet zo maar kwijt.
    Je moet er wel veel over praten. Misschien je huis
    nog beter beveiligen voor een veiliger gevoel?
    (en dat is dan ook veiliger natuurlijk)
    Wij hebben ook allemaal extra sloten op de deuren en ramen
    anders voel ik me echt niet veilig en zodra het donker word
    gaat de boel gewoon op slot.

11. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Zelf gelukkig nog nooit meegemaakt... mijn vriendin wel, ze was hoog zwanger en kwam terug van boodschappen doen toen ze thuis kwam merkte ze dat het niet klopte.. wat bleek ze waren nog boven in huis... zijn vervolgens uit het raam gesprongen en niet gepakt helaas!!!! zij voelde zich lange tijd niet veilig in huis maar komt nu langzaam aan weer een beetje terug (8 maanen later)

maar wat het vervelende is, er is op dit moment in ons dorp een stel inbrekers bezig die gerust 4 keer p.d op verschillende adressen (op klaarlichte dag) inbreken.... Dus voel me nu ook weer een stuk minder veilig!!!

Als tips wil ik alleen maar zeggen, probeer je huis zoveel mogelijk inbraakproof te maken en probeer naar je kinderen toe rust uit te stralen.. lijkt me super moeilijk maar werkt denk het beste!!!!!

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik heb het zelf ook niet meegemaakt,maar ben er wleeens bang voor,gelukkig hebben we een chihuahua die extreem blaft als er iemand rondom het huis loopt dus wakker zullen we wel worden!

ik zou extra sloten nemen en misschien een hond maar ik neem aan dat je werkt.

13. luuus

luuus Niet meer actief

Hier ook geen ervaring gelukkig.. Maar wil je wel veel sterkte wensen lijkt me heel eng om mee te maken. Hoop dat wat eerder gezegd het onveiligge gevoel snel zal slijten voor je.. Heavy hoor.

Wat mankeert zo iemand he om in te breken, zeker als je ziet dat er ook kindjes wonen enz..

Dikke knuf

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt allemaal voor de reacties!
    Mijn moeder is vorige week dinsdag of woensdag de sleutels kwijt geraakt.
    Er zat ook geen adres aan, en ook had zij geen sleutel van de berging.
    Dus dat is wel appart.
    Via de voordeur kunnen ze niet binnen gekomen zijn, die zat op de slot.
    Appart he? Ik vnd het zo waardeloos dat ik niet weet hoe.
    Ik wil idd nieuwe sloten erop laten zetten, moet alleen even wachten tot mn salaris weer binnen komt.
    Ik woon hier nog maar sinds september, dus ben een beetje veel kwijt geweest aan t verhuizen en laminaat enzo.

Ik vind het, voor mij dan, "fijn" te lezen dat ik niet de enige ben.
    Je voelt je zo alleen op zulke momenten, althans ik wel.
    Daarbij komt dat ik zelf alleenstaand moeder ben, dus de verantwoordelijke voor de kids in huis.
    Ik slaap overigens ook altijd met 2 telefoons hihi
    Ik ben als kind zijnde altijd bang gemaakt, toen ik op mezelf ging ging dat eigenlijk allemaal prima (2005).
    Tot vorig jaar toen leerde ik een vriendin kennen met paniek en angst aanvallen en zodoende merkte ik alweer dat ik meegesleept werd, ze vertelde de engste dingen.
    Maargoed, ik moet van de week even bellen voor een afspraak, want ik wil de angsten toch wel een plekje geven omdat ik er nu al toch lang mee loop en zeker na deze gebeurtenis.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Wat betreft een hond hihi ik heb er ook aangedacht hoor, maar ik durf s nachts al niet naar buiten om uit te laten haha

En idd ik werk ook een hele dag, eer ik thuis ben is het rond 18.30, ook wel zielig toch.
    Ik heb 3 katten en vind t eigenlijk wel goed zo haha

16. luuus

luuus Niet meer actief

Hond hoef je ook nie s'nachts uit te laten hoor, als ik alleen thuis ben doe ik het ook rond 8,9 uur.

Voeld indd wel veiliger met een hond. Je weet dat hij aanslaat als er een vreemde binnenkomt. En het is ook echt zo dat er minder snel ingebroken word in huizen met een hond.

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik wandel meestal maar 1 keer per dag met de hondjes :)

alleen voor degrote boodschap:pplassen laat ik ze achterthuis doen en gooi er een emmer water overheen.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik zal even een update geven.
    Inmiddels zijn we alweer ruim een maand verder.
    Ben onlangs bij slachtoffer hulp geweest en heb tips gekregen voor de kids en voor mezelf.

12 Januari komen ze een alarminstallatie plaatsen die is aangesloten op een meldkamer.

Mijn moeder slaapt hier nog steeds, heb inmiddels ook al wel weer alleen geslapen maar toch lig je meer wakker haha
    Maar t geeft helaas alleen maar ruzies tussen mij en mn moeder, tja zij heeft hele andere ideeën over de opvoeding dan ik.

Ook de kids geven aan bang te zijn, ze durven niet alleen naar de keuken, niet alleen naar de wc, niet alleen naar boven, en niet op de trap willen zitten voor straf.
    Ik geloof het ook echt dat ze bang zijn, maar vaak heb ik ook het idee dat ze het gebruiken om onder de straf uit te komen.
    Ik zet ze ook gewoon op de trap neer, dat ze niet bang hoeven te zijn.
    Mijn oudste zegt ook iemand te zien in huis, en dan bedoel ik in geestachtige sferen.

In januari krijg ik hulp voor zoiezo de oudste en om alles een beetje weer op de rit te laten komen dus dan bespreek ik dat ook allemaal.
    Ik wil ze natuurlijk niet nóg banger maken, dit hadden ze namelijk al voor de inbraak maar door de inbraak is t wel wat erger geworden.

Sorry een heel verhaal is t geworden haha

Share This Page