Onze hond heeft zoveel jeuk! Wat kan het zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesie1982, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi Dames,

De titel zegt het al, sinds een week ofzo heeft onze hond heel veel jeuk. Hij krabt heel veel en niet steeds op dezelfde plek, maar op verschillende plekken.

-Hij heeft al jaaaaaaaaaaaaaaren hetzelfde voer, zou hij daar dan toch ineens jeuk van kunnen krijgen?!
    -Ook wordt hij op gezette tijden behandeld met vlooien/tekendruppels. (2 weken terug nog gedaan)
    - Hij krijgt zo nu en dan een bad.
    -Normaal vond hij het verschrikkelijk als hij geborsteld werd (hij liet het wel toe, maar niet van harte) en nu geniet hij er gewoon van! Maar ook dat helpt niet, want we dachten misschien dat het verharen jeuk geeft?!

Wat zou het zijn?! Je ziet niks aan zijn huid, hij eet/drinkt goed en is verder prima te pas!

Voor de liefhebbers, dit is onze trouwe viervoeter!

Bekijk bijlage 238300

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Loesie

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Geen rode vlekken in de liezen en op debuik???

Kan zijn dat het voer een andere samenstelling heeft gekregen waar hij niet tegen kan.
    Of de pollen en het gras irriteerd nu.
    Geen idee maar misschien een dierenarts raadplegen

3. Within

Within Niet meer actief

Ik zou even de dierenarts raadplegen. Het kan zeker wel zijn voer zijn.

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    onze lab krabt/jeukt nu ook meer... verharen en loslaten van de talglaag van de huid...
    trouwens de jack snuffel van mn vader krabt/jeukt ook meer nu door het verharen!!!

vorig jaar had ze ineens hele rode voetkussentjes (vooral tussen de tenen)... ze had een bacterie... kuurtje bij de da opgehaald en klaar...

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Als het aan blijft houden gaan we zeker naar de dierenarts hoor. Zo is het ook sneu natuurlijk...

Mijn man wilde vandaag nog naar de dierenspeciaalzaak om daar te vragen en misschien betere shampoo oid te krijgen. Als dat lukt even kijken hoe het daarmee gaat en anders door naar de dierendokter!

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Heeft hij een droge huid? Zo ja dan zou ik Omega olie aanbevelen.
    Onze lab had heel veel jeuk en een droge huid.
    Ben toen dit gaan gebruiken en merkte binnen 2 dagen al verschil.

7. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Onze hond was allergisch voor vlooien. Hoe goed we ook ontvlooide, had hij er helaas toch wel eens flink last van.

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    droge huid? schilfers kunnen voor jeuk zorgen...

en misschien toch vlooien, misschien is hij resistent geworden voor de vlooiendruppels?!

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wat het kan zijn kan ik je natuurlijk niet vertellen, maar ik zou de dierenarts er even naar laten kijken.

Het zou namelijk het voer kunnen zijn, maar aangezien je dit al jaren geeft is die kans klein. (maar natuurlijk niet onmogelijk)

Je geeft aan vlooiendruppen te geven, toch zou het kunnen dat de vlooien daar niet meer op reageren en de hond ze dus toch heeft. Misschien kun je daar zelf nog even goed naar kijken of je die kunt zien lopen. Resistentie bij vlooien treed namelijk regelmatig op.

Nog een optie is (zoals hierboven ook al gezegt) dat hij allergisch is voor de pollen en grassen die momenteel bloeien. Maar daarvoor is een allergietest nodig om dat zeker te weten.

Oftewel dus gewoon richting dierenarts en even naar laten kijken. Op die manier is je hond er waarschijnlijk het snelste vanaf.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt!

Maar zijn er wel andere vlooiendruppels die dan wel zouden helpen of is het resistent is resistent!?
    Ik zal vanmiddag als ik thuis ben direct even op onderzoek uit gaan.

En die allergische reactie voor pollen enz kan zo ineens optreden?! Omdat hij dat eerder nooit had?

Verharen is nog steeds een optie, omdat hij ook plukken haar verliest.

Corina, die omega olie, waar kan ik dat krijgen!? Drogist, of is dat speciaal voor dieren!?

11. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan zeker weten wel aan het voer liggen hoor! Vaak zie je dat honden gigantische huidproblemen krijgen van het voer (brokken) en wanneer ze over gaan op vers voer (vlees, groentes etc) het helemaal over gaat! Er hoeft maar iets in de samenstelling van het voer veranderd te zijn en het kan al zon reactie geven.

Verder zou ik de hond niet te vaak wassen met shampoos etc want dit is ook niet goed voor de huid :) ..

Ik hoop dat het snel over is want ze zeggen altijd, jeuk is erger dan pijn! Verder is het echt een mooi beestje!!

Liefs

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik lees met je mee, hier heeft onze hond er ook enorm last van.
    Ze doet niks anders dan bijten. Al speciale zalf van de dierenarts gekregen en dat helpt even en dan begint het weer.
    Ik zal zo naar de dieren speciaal zaak en kijken of ze speciale shampoo hebben, onze hond heeft ook veel schilfers

13. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hoi, mijn hond heeft vorige week woensdag ook weer een spuitje gekregen,inderdaad het voorjaar het gras enz.
    had al shampoo, zalf, spray gehaald maar niets hielp,nu maar weer een spuitje en het is weer over!

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Sommige pippetjes tegen vlooien helpen pas als de vloo de hond gebeten heeft.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik kan je zo al tig dingen vertellen die het ''misschien'' kunnen zijn! Maar ga gewoon naar de DA en niet zelf dokteren... het is super moeilijk om er achter te komen en daar doe je de hond echt geen plezier mee.

Suc6

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou er even mee naar je DA gaan. Het kan inderdaad van alles zijn:

- Voedselallergie (kan zelfs als je jaren hetzelfde voer hebt. Ze kunnen ook namelijk op oudere leeftijd een allergie ontwikkelen voor een bepaalde stof)
    - Vlooienallergie
    - Hooikoorts
    - Mijten (bepaalde schurft)

Het laatste is niet zichtbaar met het blote oog, maar veroorzaakt wel enorm veel jeuk.

Vraagje: was je je hond veel?

Maar nogmaals, ga inderdaad even langs je DA. Die kunnen een beetje huid eraf schrapen (doet geen pijn) en dan onder de microscoop kijken.

17. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    dit een achterhaald iets, zolang je je hond maar met goede hondenshampoo wast is er niks aan de hand.
    toen ik nog veel showden met mijn honden, werden ze vaak minimaal 1 keer per week gewassen, goede shampoo en hun werden dan ook in de creme gezet(speciale honden cremespoeling) en er is niks aan de hand

ik zou je hond eerst flink laten ontwollen en wassen bij een trimsalon, die krijgen het meeste haar vaak in 1 keer uit (goed gereedschap)verharing leverd vaak jeuk op.

en idd vlooien kunnen resistent worden, frontline wrkt niet zo goed meer als vroeger, ik zou gewoon een ander merk kopen (koop zelfs bolfo of advange) en gewoon afwisselen.

ik zou niet meteen aan voedsel allergie denken, meestal is de huid dan ook rood (bek) en bultjes etc

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Onze hond heeft een plantenallergie. Als ze bij bepaalde planten is geweest dan krijgt ze verschrikkelijke jeuk met dikke plekken erop.
    Even naar de DA voor een pilletje en weg is het. Niet mee laten lopen, is toch zielig?

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Zal hem er nooit mee laten lopen...het is ook niet zo dat het meteen zo erg was!
    We zijn echt gek met dat beest en als er iets is gaan we ermee naar de dierenarts, ook al kost dat geld!

Vroeg me alleen af of iemand wist wat het kon zijn...

Sorry dat het een beetje bot overkomt, maar wil niet dat er gedacht wordt dat ik hem er mee door laat lopen.

Morgen om 17.00 kunnen we naar de dierenarts.

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor. :) Maar omdat ik kijk hoe het bij mijn hond is, dan zou ik het zielig vinden snap je? Omdat anderen zeggen eerst dit en dat proberen. Ik zou eerst naar de DA gaan om te kijken.
    Maar honden kunnen wel ineens ergens allergisch voor worden. 't zijn net mensen :D

Deel Deze Pagina