Ikea spullen oppimpen

Discussie in 'De lounge' gestart door Juliaaa, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Wie kent ze niet, leuke meubeltjes of accessoires van de Ikea.
    Thuis heb ik de Billy boekenkast, Moppe ladenkastjes en de Knuff Lectuurbak die ik graag wil pimpen.

Ik denk dat ik de boekenkast zo laat, of misschien nog een leuk kleurtje geef. Ik dacht er aan de achterwand van de boekenkast nog wel een andere kleur te geven met verf of behang.

De kastjes en de bakken kan ik simpel verven om ze een ander uiterlijk te geven.
    Of ik beplak ze met mooi papier/behang. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

2. Ik ben niet zo creatief met meubels, maar ik weet wel dat hier hele sites voor zijn.. Waar ook bij uitgelegd staat wat je stap voor stap moet doen! Zou gewoon een googlen op 'Ikea Pimp' ;)

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Er is een site waar allerlei voorbeelden van gepimpte en verbouwde ikea spullen staan met werkbeschrijvingen. Iets met ikeahackers heet het geloof ik, manlief zit er wel es te neuzen.

4. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ik heb idd nog ff goed gegoogled en leuke sites gevonden. Veelal engelstalig, maar das geen probleem.
    Het kan idd met oa. verf, behang, papier en heb zelfs servetten voorbij zien komen. Weer genoeg inspiratie.

Hier een voorbeeld van een website:
    Pretty Partridge: DIY: Transform An IKEA Mini-Chest
    Of er staat meer op:
    IKEA Hackers

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat een leuke website, krijg er gelijk super ideeen van. Heb me huis vol ikeaspul en wil best eens wat veranderen op leuker maken. TY :D

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik heb bij de ikea een hele simpele kledingkast van onbehandeld, licht hout gekocht voor volgens mij 200 euro. Deze gewhitewashed en leuke handgreepjes op gemonteerd. Is echt een leuke kast geworden, staat nu in de woonkamer :)

7. Leuk idee :)!! Doe zelf alleen de handgreepjes en deurknoppen. Heb ook wel eens kastjes geverfd - van die onbehandelde kastjes.
    Als je op die sites kijkt, lijkt alles wel mogelijk van Ikea meubels :)

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ga die site maar eens even opzoeken :D

Deel Deze Pagina