weiegeren van de borst (te vaak BV uit de fles?)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleine Jantje, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    Volgens mij is het redelijk normaal maar ze gaat steeds meer de borst weigeren volgens mij. Ik moest eergisteren dat ik thuis kwam van het werk echt volhouden dat ze uit de borst moest drinken en dat ging toen...en gisteren was dat weer zo...
    alleen vannacht!>.....
    ze wilde echt de borst niet dus ik dacht dan heb je geen honger en legde haar terug...3 kwartier later kwam ze weer en hetzelfde verhaal ....ik legde haar weer terug..
    maar een half uur later begon ze weer te pruttelen en werd papa lichtelijk gefrustreerd (en laten we het over mama maar helemaal niet hebben :( )

Uiteindelijk heeft papa een fles BV warm gemaakt van 150 cc (terwijl ze normaal ca 130 krijgt) en die ging er met gemak in....tja dus toch honger.

Ik werk 4 dagen en deze week dooromstandigheden 5 .... zou ze me nu al gaan weigeren...? ik vind het wel jammer en weet niet of ik het zo leuk vind als ik altijd maar alleen nog moet afkolven..ik vind dat uit de borst drinken als ik thuis ben toch wel wat hebben...
    Hebben jullie een zelfde ervaring als ik..en hoe loopt dit af?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat ze een beetje 'verwend' is geraakt door de fles. Als ze aan een fles zuigt dan komt er meteen melk. Aan een borst moet ze eerst even haar best doen, en omdat er niet meteen melk komt gaat ze protesteren.

Wat je kunt doen is voor het aanleggen alvast de toeschietreflex oproepen, zodat ze sneller haar melk uit je borst krijgt.
    Dat kun je doen door met je vlakke hand cirkels over je tepels te masseren, door je borsten te masseren of door kort voor het aanleggen heel even te kolven. Als je bij het kolven de Syntocinon neusspray gebruikt dan kun je 1 minuut voor het aanleggen ook de neusspray even gebruiken.

Ook aanleggen als ze nog halfslaperig is werkt vaak goed.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter werd ook heel snel lui... al een keer of 4 een flesje in 1 week was genoeg voor haar om de borst helemaal te weigeren dus dan ging ik weer kolven.

beste is dus om de flesjes echt te beperken... ik heb periodes gehad dat ik practisch alles moest kolven... is ook de reden geweest dat ik na 10 mnd ben gestopt. Dat was een periode dat ze weer alsmaar weigerde en ik kon em er niet toe zetten weer alles te gaan kolven... dat is tevens ook de reden dat mn zoon nooit een flesje heeft gehad. Als ik er niet ben krijgt hij bv uit een beker.

Sterkte!

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Gaat dit dan ook als ze nog zo klein zijn?

Ik ben ook bang als ik straks binnen een maand terug moet gaan werken, dat m'n zoontje mss niet meer aan de borst zal willen drinken. Hij zal 4 dagen in de week 3x per dag afgekolfde bv krijgen.

5. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat gaat ook als ze zo klein zijn?

Er zijn ook kindjes die er helemaal geen last van hebben hoor... maar na 1 zo´n ervaring ben ik gewoon erg huiverig voor.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Uit een beker drinken?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Zeeuwsmeisje: kun jij vertellen hoe jij je kindje uit een beker laat drinken. Wij hebben het ook eens geprobeed maar ons kleintje wil dan zelf de beker vasthouden of "helpen" en dat knoeit ontzettend !

8. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tuurlijk... is zo'n beetje als uit een cupje wat je doet als ze bijv. nog niet goed aan de borst drinken.
    Ikzelf heb een beker van difrax en daar zit zo'n uitsparing in. Officieel heet het een oefenbeker voor kindjes die uit een gewone beker leren drinken

Ik zet 'm op schoot, een spuugdoek erbij houden en dan voorzichtig "gieten", de mond gaat dan open en het ongetje naar buiten. Is wel iets wat misschien wat meer moeite kost maar ik hoef het niet zo vaak te doen... gaat steeds beter na verloop van tijd. Nu knoeit hij amper en snapt de bedoeling.

Anders zou ik een aventfles gebruiken denk ik omdat die zo'n grote speen heeft (moeten ze hun mond goed opendoen zoals bij bv) en dan het kleinste speentje zodat ze toch goed hun best moeten doen om het eruit te krijgen... als de speen het te makkelijk maakt werkt dat ook een probleem in de hand.

9. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    @ Nemo, zoals ik al zei, baby op schoot zetten met zn rug tegen je buik/borst dan heeft ie wat steun, verder spuugdoek eronder houden met de ene hand en meteen het handje wat weghouden evt. en dan met de andere hand beker vasthouden... hier valt het reuze mee met het geduw en wegslaan ed. Zogauw hij doorheeft dat er melk inzit brijft ie braaf zitten eigenlijk...

maar door die difraxbeker hoeft het hoofdje dus niet achterover en kan dat mooi opschoot

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Bij Dano gaat het eigenlijk heel goed! ik heb wel flessen met een hele fijne speen. hij moet aan de fles ook veel moeite doen om het eruit te krijgen. en dit levert eigenlijk geen problemen op.

Dano krijgt 2 dagen per week 2a3 flessen en 2 dagen per week 1 fles BV.

misschien een fijne speen proberen, en af en toe wat af wisselen. dus even de fles, en dan even de borst. misschien dat het zo wel lukt.

en inderdaad het toeschietreflex eerst op gang brengen

11. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    zou het inderdaad ook helpen als je een avent speen hebt (brede speen).
    die had ik wel de hele tijd maar ze hapte veel lucht dus heb ik nu een difrax met kleine speen....
    misschien dan toch weer overstappen op de avent?

maar volgens mij blijft het lastig als ik het zo lees....we zien wel

12. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    zou het inderdaad ook helpen als je een avent speen hebt (brede speen).
    die had ik wel de hele tijd maar ze hapte veel lucht dus heb ik nu een difrax met kleine speen....
    misschien dan toch weer overstappen op de avent?

maar volgens mij blijft het lastig als ik het zo lees....we zien wel

13. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    wij hebben vanaf het begin (4 weken) de Avent nr 1 speen gebruikt en doen dat nog, gaat heel goed. Jo krijgt 3 dagen per week 2 flessen en elke dag een klein flesje extra. nooit heeft ie de borst geweigerd. alleen als ie echt nog honger heeft en de borst bijna 'leeg'is, daar heeft ie geen zin in.

Deel Deze Pagina