Toen ik de laatste keer bij het CB was (met 2 maanden), zat Julian op 5 flessen van 180/6. Hij was toen 5755 gram. De verpleegkundige zei toen dat hij met 4 maanden ongeveer over mocht op 4 flessen van 210/7. Op de verpakking van de Nutrilon staat dat ze bij 6 kilo 4 flessen van 180/6 moeten hebben. Julian heeft het sinds 2 weken helemaal begrepen en slaapt het klokje rond. Overdag slaapt hij sinds een paar dagen ook beter, waardoor hij uitkomt op 4 flessen overdag. Maar moet ik nu 210/7 geven of 180/6? Hij is nog geen 4 maanden natuurlijk, maar drinkt dus wel 4 flessen. 210/7 staat helemaal niet op de verpakking van de melk en ik kan me ook niet herinneren dat ik dat bij Hugo ooit gedaan heb. Of gaat Nutrilon er vanuit dat ze naast die 4 flessen al bijvoeding krijgen? Wat zouden jullie doen?
Als hij het goed doet op 4x180+6 zou ik het zo laten. Je kan altijd nog ophogen. Wij hebben het langzaamaan opgehoogd. De laatste fles als eerste (naar 210+7) daarna de ochtendfles. Pas na een maand ook de 2 tussenflessen.
Die 210/7 wordt ook vaak afgeraden, omdat het het maagje wel erg oprekt (groter maagje, is later meer honger, is kans op overvoeden, wordt overgewicht). Daarom staat het waarschijnlijk niet op de verpakking. Ik dacht dat de richtlijnen tot 4 maanden wel die 1 liter voeding was, en daarna 800-1000cc per dag. Maar als hij het op 4*180/6 goed doet, en verder goed groeit, dan zou ik hem ook niet wakker maken.
Ik vind 4 flessen van 200cc wel wat weinig... Dat is minder dan de aanbevolen hoeveelheid voor zijn gewicht (althans, ik denk dat ie net zo zwaar is als Tobe, Tobe weegt 6300 gram). Je hoeft niet de volledige 240cc te geven als je zulke flessen maakt... Je kunt ook bewust bijv. 20cc laten staan.
Heeft van haar 3 maanden tot haar 5,5 maand zo'n beetje op 4 flessen van 200 gezeten. Daar deed ze het prima op. In het begin hoogde we de avondfles of ochtendfles op, maar dat dronk ze zelden. Ik zou het zo even proberen en kijken of het goed gaat. Eventueel een keertje extra wegen om te kijken of je kindje goed groeit. Waarom meer geven als je kindje het toch wel goed doet? Ik vind 240 ook wel mega flessen hoor.... Als het nodig is: Natuurlijk. Maar zo niet? Lekker niet doen en liever wat rijstebloem toevoegen. Maar oke meningen verschillen hierin natuurlijk.
Haha, dat is nou precies mijn vraag. Wat ís de aanbevolen hoeveelheid? Wat een CB zegt of wat de verpakking zegt? Volgens de verpakking klopt het juist precies. Hij zal nu iets boven de 6 kilo zitten schat ik en dan zegt Nutrilon dat ie 4 x 200 moet/mag hebben.
150cc per kg lichaamsgewicht voor een hele dag is de aanbevolen hoeveelheid. Ik ben het er overigens mee eens dat als ie hierop gewoon goed groeit, dat het me dan in principe gewoon oke lijkt. Misschien inderdaad een idee om even wat vaker te wegen zodat je zo een beter idee krijgt of dit genoeg is of niet.
ik zou niet het gewicht aanhouden, aangezien er ook 10 ponders geboren worden die vervolgens 1kg verder al zulk soort voedingen zouden moeten krijgen... vind dat gewicht op die pakken echt op $&% slaan.. Zou de 4 maanden aanhouden.. MITS hij gewoon van 8 tot 8 (bijv.) slaapt, goed doorslaapt, en goed groeit.
Oh zo bedoel je dat MerleQ . Ik moet volgende week weer naar het CB. Als hij goed gegroeid is, laat ik het zo. En dan geef ik hem met 4 maanden lekker wat Nutrix in zijn fles. Grotere flessen lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n goed plan. Hij zou het volgens mij best opkunnen, want ze gaan altijd schoon leeg. Met het echte bijvoeden wil ik het liefst wachten tot hij 6 maanden is, maar omdat hij al zo vroeg op de 4 flessen zit, verwacht ik dat hij er eerder behoefte aan zal hebben. De tijd zal het leren.
Luc drinkt tegenwoordig 4 flessen van 200/220 cc . Hij is nu 2.5 maand.Hij krijgt zijn laatste fles om 23.00uur en is de volgende morgen pas tegen 10.00uur half 11 wakker Hij geeft zelf aan dat hij dit zo wilt. Van de 1 op de andere dag ging hij van 5 flessen van 160cc naar 4 flessen van 200/220cc. De laatste keer op het cb woog hij 5050 gran en was hij 57 cm. Hij is met 39 weken geboren en woog toen 3190 gram en was hij 47 cm. hij is in de eerste week 10% van zijn geboortegewicht verloren. Dus geloof dat hij het er wel goed op doet zo. Hij moet het einde van de maand weer naar het cb en dan zal ik het wel horen of hij het goed doet.
Tess is 6550 maar krijgt echt nog 5 flessen ik denk dat het bij haar echt nog niet gaat lukken hoor om op 4 flessen e doen dan moet ik zo gaan rekken met haar.
ik denk dat je beter naar je kindje kan kijken naar de getallen, Ik wou eigenlijk ook pas met 6 mnd beginnen met bijvoeden maar meneertje was er al eerder aan toe! Bespreek het gewoon even met je cb en geef aan dat je flessen van 210/7 te veel vind. je kan altijd nog iets bij geven als die nog honger heeft!
Ja, hij heeft eigenlijk geen honger. Ik had ook niet gepland dat hij over moest op 4 flessen, maar omdat ie de hele nacht doorslaapt, komt het vanzelf zo uit. Afgelopen week is ie 2 keer om 5:30 al wakker geworden en dan doe ik die dag gewoon een keer 5 flessen. Ben benieuwd wat het CB woensdag zal zeggen.
wil ook niks zeggen journey.. mijn manneke is alweer 7000 gram en ruim 4 maanden maar zit ook nog gewoon op 5 flessen
Ik zou sowieso niet naar de verpakking kijken. Mijn zoontje woog 5 kilo bij de geboorte en kon volgens de verpakking dus al toe met 5 voedingen van 180, maar dat kun je een pasgeboren baby natuurlijk niet gaan geven.
precies suus dat bedoel ik... snap dat er een richtlijn op de pakken staat, maar deze is zeker niet altijd van toepassing..
Komt vanzelf joh! keano had altijd honger en begint nu zelf aan te geven dat hij genoeg heeft aan 4 flessen, als de tijd rijp is gebeurt het vanzelf