Gesteriliseerde flessen afdrogen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ecosa, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Dat vroeg ik me dus af. Ik was de flessen eerst af (met afwasmiddel) en daarna steriliseer ik ze in de magnetron. Daarna laat ik ze even afdruipen op een schone doek en doe ze daarna, zonder af te drogen, in de koelkast. Maar ik vroeg me nu af, moet ik die flessen nou eerst afdrogen of niet?
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik droog ze wel af, met een schone theedoek, anders krijg je die lelijke kalkaanslag op je flessen.
     
  3. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik droog alleen de buitenkant af en doe er alvast voldoende water in voor de voeding en dan in de koelkast. Zo staat er alijd een fles klaar, je hoeft t dan alleen maar op te warmen en de voeding erbij te doen.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Lijkt mij niet.. Je moet ze zo oplaten drogen, met de hals naar beneden.
    Je maakt de flessen steriel door het koken, als je ze afdroogt zijn ze al niet meer steriel.

    Maar goed iedereen doet het anders.

    Ik kookte de flesjes uit en liet ze een half uurtje drogen. Daarna zette ik ze in de koelkast in een afgesloten bakje.
     
  5. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Yup, ik liet de flessen ook uitlekker op een hydro.En daarna in afgesloten bak de koelkast in.
    NIET afdrogen, dan komen dr weer stofjes etc op de fles, en zijn ze niet meer steriel.
     
  6. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow ja, idd.. IK dacht ook al, als ik ze ga afdrogen komen al die pluisjes enzo in de flesen.. Oke, dat is dan duidelijk..
    Is zo'n flessenrekje dan evt handig, om het af te laten druipen bedoel ik. Gebruikt iemand die?
     
  7. Britt1

    Britt1 Fanatiek lid

    20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb er een gekocht. Vind het persoonlijk wel handig. Was ze af en dan kook ik ze even en hang ze dan op. Ik deed de flessen gewoon in de kast. Waarom doen jullie ze in de koelkast. En dan gewoon leeg?
     
  8. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja ik doe ze gewoon leeg in de koelkast. IK sluit ze helemaal af (speen erop draaien en dan dop erop) en leg ze in een mand in de koelkast. Ja, waarom in de koelkast? Dat heeft mijn kraamhulp me zo geleerd. Schijnt dat ze in de koelkast steriel blijven, dat de bacterien daar niet kunnen groeien ofzo..
     
  9. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ik hang Indy´s flesjes altijd op het flessendroogrekje (prenatal) te drogen...Indy is al wat ouder en nu steriliseer ik niet meer iedere dag. Ik heb trouwens nog nooit mijn flesjes in de koelkast bewaard?!
     
  10. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik droog ze ook niet meer af na stereliseren. Ik deed het eerst wel maar dan zag ik allemaal pluisjes in het water. Dus sindsdien na stereliseren ff op flessenrek en dan zo de koelkast in (wel met speen en dop erop)
     
  11. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik steriliseer alles (nu nog 1 keer per week) en doe er dan meteen water in en de koelkast in.
    Als ik niet steriliseer: gewoon afwassen,afspoelen en dan ook water in en koelkast in.
     
  12. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hey, nog een Elena, wat leuk! ;)

    Waarom doe je er water in voordat je het in de koelkast doet dan?
     
  13. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ja,nog een Elena :D

    Dan staat alles gewoon al klaar in de koelkast.Snel een fles nemen en opwarmen,niet dat het zoveel werk is om de fles te vullen maar is gewoon makkelijk :D
     
  14. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik begrijp het bewaren in de koelkast, vanwege bacteriën, alleen vind ik het zonde om er dan water in te doen. Dan moet je het ook weer opwaremn, en mijn CB-arts zei dat het gemakkelijker was om gewoon warm kraanwater in het flesje te doen, poeder erbij en klaar!

    Ik laat ze uitdruppen en bewaar ze in mijn kast.
     
  15. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    als ik de flesjes meeneem, droog ik ze af met keukenpapier. elke keer een ander stukje. als ik ze niet meeneem, dan doe ik ze in de koelkast met bronwater (voor de volgende voeding).
     
  16. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @juud: juist geen warm kraanwater gebruiken daar zitten veel bacterien in nl. Altijd koud kraanwater en opwarmen in magnetron of in de waterkoker koken.
     

Deel Deze Pagina