Weigeren mediation

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Champetter, Nov 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Een van mijn dierbaarste vriendinnen is als slag bij heldere hemel verlaten door haar man. Hij lijkt wel door de duivel bevangen en wij als vrienden maar ook familie leden weten na 12 jaar niet wie we voor ons hebben.

Hij heeft aangegeven geen co ouderschap te willen dus er komt een weekend regeling. Verder wil hij alimentatie van mijn vriendin gaan eisen. Hier zijn we niet zo bang voor. Maar wat hij wel weigerd is enige vorm van mediation of ouderschapsplan. Kan dit? Wat is een vervolgstap.

Uiteraard wil mijn vriendin een vechtscheiding meiden maar deze man is in een totaal onverantwoordelijke en onbereikbare impasse geraakt.

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    voor zover ik weet kan dit, mediation is een poging er in overleg uit te komen en rechtzaken te voorkomen, wanneer hij dat weigert moet je het harder gaan spelen en zal ze toch met een advocaat om tafel moeten.

3. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    We doen morgen ook even een kopje thee met een juriste die als richting familierecht heeft. Daar gaan we ook informeren en is nog redelijk low budget/ low profile. Een goede advocate kan ze zich niet veroorloven. Nu willen wij dit als vriendinnen voor haar betalen.

Maar meer ervaringsverhalen zijn welkom.

4. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Mediation mag de man wel weigeren. Maar ouders zijn wel verplicht een ouderschapslan op te stellen, dat kan hij niet weigeren.

5. Vogeltje80

Oct 16, 2015
    57
    4
    8
    NULL
    NULL
    Is het nog heel vers? Mijn ex wilde eerst ook geen mediator. Na een half jaar trok hij bij.

Mediator is niet verplicht inderdaad. Ouderschapsplan wel. Op internet zijn daar concept versies van te vinden die je goed op weg helpen. Het is namelijk wel aan te raden om er een (desnoods eenzijdig) in te vullen.

6. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Het is heel vers, maar hij is wel volledig klaar met haar.

Ben wat aan het rondneuzen en vond idd dat een ouderschaps plan wel verplicht is.

Nog meer Google werk zegt ook dat een rechtsgang met 2 advocaten een stuk duurder is als een mediation-advocaat voor beiden.

Ben heel benieuwd naar het gesprek met de juriste ( is weer een bekende van mij). Mijn vriendin heeft het zo pittig met haar verdriet, zware baan en volledige zorg voor de kindjes dat ik haar bij wil staan waar ik kan. As we speak ga ik nu een paar maaltijden brengen want eten schiet er ook bij in.

7. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Hoe gaat het nu?

Ik herken het wel een beetje hoor. Mijn ex wil absoluut geen communicatie meer. We hebben mediation geprobeerd maar dat is helaas gestaakt. De mediator trok zich terug omdat mijn ex zich niet aan de regels hield.

Als je vriendin niet zoveel geld verdient, kan ze als het goed is een pro deo advocaat krijgen. die heb ik ook en ben aan een rechtzaak 365 euro kwijt. en de rest doet mijn advocaat.

Kijk desnoods of je vriendin rechtsbijstand heeft.

8. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Geen ervaring maar wil wel even zeggen dat je een hele lieve vriendin bent! Sterkte voor je vriendin en haar kids.

9. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Het gaat nog steeds niet makkelijk maar er komt wat schot in. Mijn vriendin behoud haar koopwoning, echt super!

Verder heeft zij een mediation-advocaat in de arm genomen. Hij regelt nog steeds niets, dus we hopen op de kans dat hij erbij instapt. De advocaat vertelde ook meteen dat zijn wensen/eisen hem bij de rechtbank ook een reprimande zullen opleveren gezien zijn baan in een bepaalde voorbeeldfunctie voor de maatschappij.

De kinderen zijn wel een extra zorg, plassen in bed/broek en hebben veel huilbuien. De Sint als extra spanning erbij zal ook weinig goed gedaan hebben.

Met mijn vriendin gaat het aardig, we doen leuke dingen als de natuur in en stapels woontijdschriften uitwisselen omdat ze hem letterlijk uit haar huis wil laten doen verdwijnen. Aangezien hij zelf 18 jaar lang een vriend van me is geweest voel ik nu ook echt woede. Maar goed, ik ben geen partij dus houd het maar voor me.

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Wat goed dat je er zo voor je vriendin bent.
    Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, alleen mijn ex wilde niets meer met ons dochtertje te maken hebben en was z'n tweede viool al binnen 3 maanden zwanger.

Ze heeft je heel hard nodig. Sterkte!

Share This Page