Weigeren om gewogen te worden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fauna, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Mij hebben ze alleen bij de intake gewogen, verder niet.

2. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Herkenbaar. Heeft me veel moeite gekost af te vallen en nu vliegen de kilo's er weer aan. Geen seconde eraan gedacht om te weigeren. Want het raakt me elke keer weer, ondanks dat t hogere doel het me echt waard is.

3. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    bij mij hebben ze nooit gewogen

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Herkenbaar. Heb vandaag geweigerd. Moet nog 13 kilo afvallen van m'n vorige zwangerschap. Zat 6 weken geleden op zo'n 79 kilo. Ik wil t niet zien of weten. Komt na de geboorte van de tweede wel weer.

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    #45 Ladylola, 14 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
    FF serieus? Mogelijk staat het er verwarrend, maar nee geen festivalletjes dit jaar voor mij.

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Als er aanleiding is zou ik deze ook niet weigeren. Maar dan moet deze er wel zijn.

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Doen wat voor jou goed voelt als dat inhoud dat je niet wilt wegen doe je dat niet. Als je zwanger bent ben je al genoeg maatschappelijk bezit. Een beetje privé moet toch kunnen blijven.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Gewicht hielden ze hier in de gaten omdat dus ineens veel aankomen kan duiden op problemen. Ik had er ook echt moeite mee om mijn gewicht te zien maar je zou kunnen vragen of ze het alleen in het systeem willen zetten, dan zie je het zelf niet en kunnen ze het toch in de gaten houden.

Dat snap ik ook niet. En als het nou zóveel moeite zou zijn snap ik het gemopper nog. Je hoeft alleen maar even een drankje te drinken en stil te zitten ;)

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Er zijn mama's die echt heeeeel misselijk en duizelig worden van dat drankje ;) en dan is eventueel een bloed prik curve ook niet verkeerd

Gelukkig viel het mij niet tegen maar ik snap wel dat er tegenop gezien word ;)

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik stond ook niet te springen om hem te doen maar ik vertrouw mijn verloskundige wel, als ze zegt dat het nodig is dan lijkt het me dat ze dat niet doet om te pesten. Alleen weigeren omdat het je je er even beroerd van voelt vind ik niet slim, als je nu wel suiker hebt heeft dat toch gevolgen voor je kindje als je daar niks mee doet.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik had zelf Hg, lag tot 20 weken in het ziekenhuis, spuugde 60 keer per dag op zijn minst, ben 15 kilo afgevallen door het spugen, ik spuugde zoveel dat ik daar door een beschadigde slokdarm en maag kreeg waardoor ik ook bloedklonters moest spugen.... Er zijn ook vrouwen die dit de gehele zwangerschap hebben !! Nu kon ik de rest van de zwangerschap gelukkig thuis in bed misselijk wezen ... Maar dan is het niet zomaar even beroerd voelen van een drankje ! Als dat het enige is ja ... Maar er zijn ook vrouwen die zich de gehele zwangerschap niet goed voelen en dat drankje is dan net teveel .... Dan kan er best eerst een bloedcurve gedaan worden en aan de hand daar van eventueel een drankje.

Bij mij hadden ze ipv 250 ml maar 75 ml gedaan, wel extra zoet maar minder om weg te krijgen en bij 28'weken en een pilletje zofran zodat ik minder misselijk zou zijn, ondanks dat er 0,0 redenen waren om te testen wou ze het toch doen ../ gewoon omdat we het bij de eerste drie niet gedaan hebben en die voor termijn wel iets groter waren dan gemiddeld was haar antwoord, ik bleek uit eindelijk wel diabetes te hebben dus dat ze het soms "zomaar" doen is ook feit ;)

Laat duidelijk wezen dat ik absoluut voor die testen ben hoor, ben op de hoogte van de gevaren, maar er zijn soms ook andere manieren voor je begint aan het drankje

12. Logan

Logan Niet meer actief

Klopt, maar dat is nog wat anders dan helemaal weigeren toch. Natuurlijk is het niet nodig je beroerd te voelen maar ik lees hier vaker dat zo'n test onzin is en dat is het gewoon niet. ;)

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Moet eerlijk zeggen dat ik zo'n test ook onzin vond,
    Vooral omdat er echt niets aan redenen was om mij te testen, behalve dat mijn vorige kindjes wat groter waren ( 2600 bij 36.3 2800 bij 36.5 en 3200 bij 37.0) kindje in de buik was netjes op gewicht niet te groot niet te klein, netjes vruchtwater geen diabetes in de families..... Waarom zou ik zo'n test doen ? En dan ook nog zo misselijk geweest en om totaal geen reden .... Zou ik het maar gewoon voor de lol even doen ? Gewoon omdat het ziekenhuis geld moet verdienen ofzo omdat ze me geen andere testjes kunnen laten doen..... Maarja wat nou als er wel wat uit zou komen ? En de gynaeloog kon zeggen ... Zie je nou ! Ik had nog zo gezegd die test te doen .... En ik wou ( heel kinderachtig hoor en vol hormonen ;)) zeggen, zie je wel ... Niets aan het handje :p

Maar helaas nuchter 5.1 en na 2 uurtjes met drankje 9,8

Leek net of het toen pas door drong ... Buik werd opeens groot, vruchtwater veel te veel en baby werd met 36.1 geboren met een geschat gewicht van 3733 gram :p ( ze hebben hem gewogen met beademing die ze omhoog hielden dus het kan ongeveer +-50 gram schelen maargoed dat hij voor 36 weken groot was dat was wel duidelijk haha

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

De suikertest werd bij de vorige twee zwangerschappen standaard gedaan. Bij de tweede lukte het wegkrijgen ook niet, ik spuugde alles uit. Toen mocht ik een dagje komen ter observatie en moest ik steeds prikken. Alles in orde, net als bij de eerste.

Nu bij de derde heb ik er nog niets over gehoord en ik ben ook niet zeker of mijn gyn het wel doet.

15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik heb dat bericht geschreven! Wel mooi hoe alles zo snel door aannames uit proportie word getrokken😉

Ik had de verloskundige voor het eerst ontmoet. Ze kent mijn situatie niet. Er is niks gaande, was net 8 weken in verwachting. Alleen omdat mijn bmi bij aanvang bijna 27 was, zou ik een test moeten doen? Als er reden toe is zal ik het doen, maar de cijfers van bmi zijn wat mijn betreft behoorlijk overrated.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant

Een te hoog bmi geeft een groter risico op suikerziekte, dus dat is zeker wel een reden om een suikertest te doen. Hier was het trouwens met je eigen eten en niet een vies drankje ;)

17. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ik weeg om dezelfde reden als jou ook bewust niet! Maar de vk hier vind het ook niet heel belangrijk en gaf me zelf de keuze of ik het wou of niet.
    Ik zou gewoon aangeven dat je het liever niet wilt meid! Scheelt je een hoop stress😉

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ben ik niet met je eens. Je doet niet een test op basis van statistieken en maatstaven, maar je kijkt naar de casus. De een is de ander niet.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een verhoogd risico is een verhoogd risico, meer redenen heb je niet nodig om die test te doen. Waar moet de vk volgens jou naar kijken?

20. Logan

Logan Niet meer actief

Inderdaad. Ik snap het verzet niet. Onbehandelde diabetes moet je echt niet willen hebben.

Deel Deze Pagina