Door gaan met borstvoeding en zwanger raken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mammie Patricia, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hallo,
    Mijn aanstaande man en ik willen graag voor een 2 de wondertje gaan!
    Graag zou ik niet echt helemaal willen stoppen met bv ,maar vriendlief denkt dat je door bv niet zwanger kunt raken of moeilijk tenminste!
    (soort pil effect)
    Ik heb wel gewoon me cyclus!
    Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben?
    Nou ik hoor het graag hoor! :D
    Groetjes

2. Female

Female Niet meer actief

Hoi,

Ik geef nog 3 keren per dag BV en zie banner, 2e ronde raak! :D
    Je bent wel vruchtbaar, mss wel iets minder, dat weet ik niet precies?

Veel succes voor de 2e, leuk joh!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry vreselijk off-topic,
    Female van harte gefelciteerd meid! Ik zie een prachtige banner!

4. Female

Female Niet meer actief

Nog een keer off-topic :oops: , thanks bolbuikje! :)

5. Niet meer actief

bv geven "werkt" enkel als "pil" wanneer je dat "full time" doet en speciale "regels" volgt als je het geven van bv als "anticonceptie" wilt gebruiken, zodra je de 6 mnd bent gepasseerd en of minder voedingen gaat geven gaat "die vlieger" al niet meer op...

het "kan" zijn dat het iets "langer" duurt om zwanger te worden, maar denk dat over het algemeen wel mee valt hoor...

succes met zwanger worden...

Female, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kaatje35: wat jij bedoelt is de LAM methode.

Ook als je niet aan die regeltjes houdt dan kan bv je vruchtbaarheid nog beinvloeden.

linkje bv.com
    linkje eurolac

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben net voor de 2e keer ongesteld geworden dus het kan zeker je vruchtbaarheid beïnvloeden ;) Maar het is niet onmogelijk om zwanger ta raken hoor! Heb je al getempt; heb je een eisprong? En hoe oud is je dochtertje als ik vragen mag?

Female gefeliciteerd, helemaal super :D

8. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hoi Female Gefeliciteerd!...nu dat ik jouw berichtje lees weet ik toch dat het mogelijk is! ;)
    ...O'ja ik geef ook ongeveer nog 3 x per dag bv aan me dochtertje! :D ;)

9. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hoi paprika,
    Ik ben nu inmiddels 4 x ongesteld al geworden ,ik weet nog niet of ik me eisprong al heb gehad?...daarom ga ik deze keer maar eens ovutesten gebruiken! ;)
    O'ja,
    Me dochtertje is nu 1 jaar en 2 maanden! ;)
    Groetjes

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Het kan het wel bemoeilijken. Met 8 maanden kwam mijn cyclus terug maar tot nu toe ben ik nog niet vruchtbaar. Eerst had ik geen eisprong en nu is mijn luteale fase nog te kort zodat een eventueel bevrucht eitje niet in kan nestelen.

@ Female: gefeliciteerd!

11. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo Mammie Patricia,

ook ik ben zwanger geraakt tijdens borstvoeding hoor.

Ik geef mijn dochter van bijna 10 mnd. nog zeker
    3 a 4 voedingen per dag en ze komt ook 's nachts
    nog 1 a 2 keer vragen.

Een vriendin van mij is met 5 mnd. bv gestopt,
    omdat ze weer zwanger wou worden. Dat is nu zo'n
    7 mnd. terug en haar cyclus is nog steeds niet terug.

Zo zie je maar weer. Het is zo verschillend allemaal.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Iemand trouwens enig idee hoe lang de luteale fase minimaal moet zijn om een kans te hebben ?

13. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

@Nemo: ik dacht minimaal 10 dagen.

14. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Dacht ik ook!

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Inderdaad minimaal 10.

16. Niet meer actief

vandaar ook tussen aanhalingstekens.Er zijn vrouwen die al heel snel weer zwanger raken ondanks het geven van borstvoeding, maar over het algemeen genomen duurt het toch wat langer om zwanger te worden als je bv geeft.

Het is in ieder geval niet de optimale omstandigheden om een volgend kind te willen,maar goed wil je terwijl je nog bv geeft een volgend kind, moet je er gewoon rekening mee houden dat het wat langer kan duren, maar als je tegenwoordig wel niet leest hoeveel "gezonde" vrouwen die geen bv geven moeten wachten voor het raak is ontloopt het elkaar tegenwoordig bitter weinig.

De 1 is direct zwanger daar waar de ander er maanden zo niet jaren over doet (ongeacht bv)

17. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Een vriendin van me die gaf vier maanden BV toen ze zwanger bleek van haar tweede kindje. Ze had nog geen menstruatie gehad maar dus wel al een eisprong. Ze kwam er ook pas na een maand of drie achter omdat ze er geen seconde bij had stilgestaan dat ze wel eens zwanger zou kunnen zijn. Zij vreeën niet veilig omdat ze dacht dat je bijna niet zwanger kon raken (omdat ze BV gaf).

Het is net wat kaatje zegt (en anderen) bij de één gaat het zo en bij de ander weer zo.

18. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik ben ook zwanger geworden tijdens het borstvoeding geven. Ik gaf net voor en in het begin van mijn zwangerschap nog zeker 4 tot 5 voedingen. Sven heeft dat zelf al snel afgebouwd naar 2. Ik merk dat mijn productie erg naar beneden is gegaan.
    Wij zijn na een jaar gestopt met condooms en hadden zoiets we zien wel waar het schip strand. Mijn cyclus was nog niet regelmatig geweest (een verschil van 3 tot 7 weken er tussen)

19. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    SimplyMe & lintjezuur ,dat jullie ook gewoon zwanger zijn geworden terwijl je bv geeft ,zie je toch wel dat het gewoon kan! :D

En wat kaatje35 typte met De 1 is direct zwanger daar waar de ander er maanden zo niet jaren over doet (ongeacht bv) is gewoon een feit!

20. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    lintjezuur ik zie aan je banner dat je ,je zoontje ook al aardig lang bv geeft!Goed hoor! ;) :D

Deel Deze Pagina