Gezien veranderde omstandigheden gaan wij onze Fiat Grande Punto verkopen en kiezen we voor een nieuwe private lease. Ik weet dat het over het algemeen duurder is, maar voor ons op dit moment de beste keus. Nu hebben we drie auto's op het oog, en ik vind het zo moeilijk kiezen. We gaan sowieso met alle drie een proefrit maken, maar ik hoor graag jullie ervaringen met deze auto's. Het gaat om; Skoda Fabia Combi Seat Leon Estate Citroën Cactus C4. De Seat is duurder dan de andere twee, maar ook iets groter. Maar vind zelf de Cactus erg gaaf. De Skoda is daarnaast een prima familie auto en de goedkoopste in de lease. Ik hoor graag jullie ervaringen!
Ben niet bekend met lease, maar heb toevallig net een nieuwe auto gekocht. Wij moesten rekening houden met niet te duur wegenbelasting wat zuinig rijden niet te duur onderhoud ect. We hadden eerst de toyota verso op het oog, maar deze zuipt en was erg duur met wegenbelasting voor ons maar qua onderhoud is de toyota zelf erg goedkoop. Ook kwamen we uit op een kia rio de station model. Schijnt ook een fijne auto te zijn, maar er was zo goed als niets in de buurt dus deze konden we niet proefrijden. Peugeot 206 station. Zag eruit als een super auto en was zeker bij mijn erg in de smaak. Tot ik las dat deze wel is willen stotteren met rijden, deze risico wou ik niet nemen dus direct geschapt. Ben wat verder gaan kijken en kwam op de mazda 2 station/mvp? Uit kwam ook aardig in de buurt wat ik zocht, maar me vader had een ander auto gevonden. De honda jazz. We zijn gaan proefrijden (eindelijk) en hij rijd soepel is zuinig. (60km in 2.5 toeren) en is ook in wegenbelasting voor ons plaatje goed. Dit is hem ook geworden. Verder heb ik ook mazda gereden en rijd ook erg fijn, maar je zit laag zoals sport en voor het kleine meisje als ik niet fijn! Verder ook seat gereden, deze vond ik ook erg fijn rijden maar vind het persoonlijk iets stroever gaan dan wat ik verwachg had. Ik weey niet of je er wat aan hebt maar misschien brengt het jullie een stapje vooruit. Suc6
Wij hebben de grootste station van skoda de superb, echt een fantastische wagen! Als je naar skoda kijkt (en seat trouwens ook) zie je eigenlijk meteen aan de binnenkant dat het grotendeels volkswagen is. Wij twijfelden toendertijd tussen een passat en een superb, maar de laatste is het geworden puur ivm hetgeen dat je krijgt voor je centen Wat betreft de seat supergaaf! Maar wel een geliefde auto voor diefstal. En de cactus... Ik heb niks met Franse auto's, maar das persoonlijk
Wat zijn precies je wensen, wat zoek je in een auto? Ik neig naar de Cactus omdat je dan wat hoger zit en ikzelf niet van station wagens houd. Maar wat zoek jij?
We zoeken een ruimere gezinsauto, met meer kofferbakruimte dan de punto. Ik ga meer rijden en moet ivm medische conditie van mijn zoon altijd een betrouwbare auto hebben staan. En omdat een nieuwe auto niet te betalen is, kiezen we voor private lease, een stukje zekerheid qua onkosten. Voor de rest weinig wensen, maar deze drie vallen binnen het budget voor ons van private lease en genoeg ruimte. (heb elk automerk al opgezocht) Ben zelf dol op volkswagen, maar is veelste duur. Skoda is daarom een goed alternatief. Iemand ook ervaring met deze specifieke modellen?
In zowel Seat als Skoda vind je onderdelen van de vw groep. De Leon is wel een slagje groter als de Fabia combi. Als je dan toch voor de ruimte wilt gaan...... Ik heb beide auto's in het verleden gereden en kan niet zeggen dat eentje er uit sprong t.o.v. de ander. Ze reden beide lekker, hadden technisch nooit iets. Maar de Leon bood wel meer ruimte. Met name op de achterbank was de Fabia kleiner. Met het oog op opgroeiende kinderen......