Sprak net mn best vriendin, zij heeft een papier gehad voor de suikertest te laten doen! Maar zij wil deze niet doen? Mag je dit weigeren?? En nog een ding, ze is NIET tevreden over haar vk! ( kan.. ). Nu wil ze rechtstreeks contact opnemen met een gyneacoloog.. Maar volgens mij kom je toch alleen onder toezicht van een gyn als het medisch noodzakelijk is??
Volgens mij mag je altijd weigeren. Maar je maakt het werk van je vk wel lastig denk ik. Als ze niet tevreden is met de vk, waarom verandert ze dan niet van praktijk? Bij een gyn kom je alleen op doorverwijzing denk ik. Heb ik geen ervaring mee.
Nee maar ze doet op t moment alsof ze alles beter weet! Word er nie zo goed van eigelijk.. ik moet ook voor de suikertest. Is niet mn favoriete gebeuren, maar ja kleine moeite groot plezier. En van die gyn ik dacht echt alleen als het medisch is. Ik moet maandag voor een groei echo omdat ze denken dat ik toch verder ben dan dat ze eigelijk dachten. Zegt ze nou da kan nie hoor.. ze houden toch aan de eerste datum! Allemaal zo lekker bijdehand.. kan ik nie tegen..
Ik denk wel dat je zo'n test mag weigeren hoor. Ik weiger ook de griepspuit te halen. Toch vind ik het dom dat ze dit weigert want ik heb zelf tijdens de zwangerschap last gekregen van zwangerschapsdiabetes en het was ineens zo hoog dat ik insuline moest gaan spuiten en onder toezicht kwam van een gyn. Ik ben dan ook bevallen van een "suiker-baby" zoals ze dat noemen. Met 38.6 een keizersnee gekregen en daar kwam op 150gr. na een 10-ponder uit! Als ik geen insuline had gebruikt, was ze wellicht nog groter gehad en hadden er nare complicaties voor kunnen komen. Ze heeft zelf na de geboorte ook aardig last gehad van haar bloedsuiker allemaal door die verrekte diabetes van mij. En het is bij mij ook niet meer weggegaan dus ik zit vast aan medicatie. Ik zou je vriendin toch nog maar eens wijzen op de gevolgen van zwangerschapsdiabetes.
Weigeren mag altijd.. Of het slim is, is een ander verhaal.. Bij de gyn kom je alleen met een verwijzing. Als er verder geen reden is, dan zal ze toch bij de VK moeten blijven. Ze kan wel een andere vk zoeken.. Ik zou haar, of adviseren om echt het advies van de VK te volgen qua testen of een andere te zoeken. Of ik zou haar even in haar eigen sop gaar laten koken.. (afhankelijk van de openheid tussen jullie, en de hormonen van beide) Dat van die datum klopt meestal wel trouwens. Al zijn er altijd uitzonderingen
Op het moment word ik zoo moe van haar! Niks als mouwen, beter weten ( dit is haar eerste zwangerschap, mijn 2e! ), van thuis uit heeft ze geen rooie cent, altijd afhankelijk van mij geweest, mijn ouders hebben haar altijd bijgestaan omdat ze niks had en nu loopt ze te smijten met geld ( van een ander ) en mij proberen de ogen uit te steken. Ze praat over bedragen alsof t niks is.. ik ben het gewoon een beetje zat.. en dit was de druppel. Hoe ze ff lekker op afstand, want ik neem geen blad voor de mond.
En van die datum klopt ook. Maar net wat je zegt er zijn uitzonderingen! Zij beweert dus weer van nie..
Als je dit wat je hier post nou tegen haar zegt? En gaat ze door dan neem je gewoon afstand. Problem solved!
ik mocht van de gyn dus de suikertesten niet weigeren hoor. Maar ik loop dus medisch onder de gyn vanwege grote kindjes en de groei moet goed in de gaten gehouden worden. En juist door de suikertesten weten ze waar ze op moeten letten,en waar ze rekening mee moeten houden. Enne het is alleen maar beter voor je baby dat je er op tijd achter bent hoe of wat. Als ze niet tevreden is moet ze vragen naar andere vk. Bij gyn kom je niet zomaar terecht hoe graag ze ook wilt. gr Bianca
Ja daarom zo denk ik ook. Weet je wat ze zei, ja nou en dan koopt M. hem wel eventjes om met geld.. Ach ja ze is kwaad nu omdat ik heb gezegt dat ik t beu ben da gezeik en gedoe haha
oh bah zeg wat een figuur dan...klinkt niet echt meer als een goeie vriendin eerlijk gezegt! maargoed, wat is haar reden dat ze die niet wil doen dan? hormomen?
Kinderachtige topic. Gaat om suikertest weigeren maar vervolgens maak je iemand zwart. Als zij wil weigeren is het niet jou pakkie aan en laat der het beter weten, ene oor in en andere uit. je hebt haar je ongenoegen al medegedeeld dus geniet van je eigen gezin en zwangerschap en laat je 'vriendin' dat ook op haar manier doen.
Nou nou.. als je t zo kinderachtig vind moet je nie reageren! Ik ga nu eenmaal van hak op de tak.. en ze weet hoe ik erover denk! Heb t in dr gezicht gezegt.. Anders gewoon kruisje rechts bovenin.. hoef je ook nie te reageren om mijn kinderachtige topic!!!!!!!!!
Mijn wel gemeende excuses. Zal je de volgende keer toestemming vragen of ik mag reageren in je topic en of mijn reactie in je straatje past. Nogmaals mijn excuses
Ze mag weigeren, maar het zou niet slim van haar zijn. Ik wilde oorspronkelijk ook weigeren, want ik had verder geen symptomen en liep zogenaamd ook niet de risico om zwangerschapsdiabetes te krijgen. Heb het toch maar gedaan om het uit te kunnen sluiten, en hopla, ik had zwangerschapsdiabetes. Niet dat ik kan zeggen dat ik blij was met de diagnose, maar ik wist het tenminste en kon mijn dieet meteen aanpassen.
Ze mag idd weigeren. Maar zou t noet doen tis toch ook voor je kindje. Maar goed als zij dat niet zo ziet. En die testen zijn niet leuk of lekker maar het is geen ramp.