Hoi Ik vroeg me het volgende af. Aanstaande vrijdag heb ik de tweede iui. Is het nu verstandig om diezelfde avond ook nog sex te hebben? Vergroot dit de kansen? Heeft iemand dit van de gyn gehoord? gr brenda
het is mij nooit 'aanbevolen' maar het kan geen kwaad, en voor je gevoel heb je dan ook nog iets extra's gedaan. een hoogtepunt voor jou op dezelfde dag van de inseminatie word wel aangeraden (na de inseminatie uiteraard). door het samentrekken van de baarmoeder worden de zaadjes al in de goede richting geholpen.
Als je 's ochtends de inseminatie hebt en 's avonds seks, dan denk ik niet dat dat nog van enige invloed is en je kansen vergroot. De ingebrachte zaadjes zijn dan al lang op de plek van bestemming, een hoogtepunt is dan niet meer nodig. (Zonder komen ze er trouwens ook wel! ) En de bevruchting en innesteling kun je eigenlijk niet beïnvloeden, behalve door gezond te leven. Maar het verkleint je kansen ook zeker niet. Dus gewoon doen als je er zin in hebt!
Je hoort het inderdaad wel, maar moet je dan niet meteen na de IUI klussen, of in elk geval binnen een bepaald tijdsbestek? Als er 12 uren of meer tussen zitten, heeft het toch geen zin meer? De zaadcellen zijn toch binnen een uur of 4 wel door je eileiders en bij de eicel?