Mijn zoontje heeft in de afgelopen (bijna) 6 maanden twee keer de borst geweigerd. Dat is gelukkig weinig maar hierdoor vroeg ik me wel iets af. Hoe doe je dat als je niet kolft en geen kunstvoeding geeft... Ik heb altijd gekolfde melk in de koelkast staan ivm werk maar dat zel wel niet bij iedereen zo zijn... en dan? ff nieuwsgierig.
ik heb hier een grote vriezervoorraad, maar tijdens het weigeren ging ik toch mooi kolven hoor. voor mijn productie en om mm via bekertje aan te kunnen bieden.
Toen zoon weigerde (de 1e keer duurde dat bijna 2 weken,hij was toen 11 maanden), ging ik kolven natuurlijk. Maar dat was niet genoeg, ik kolfde uberhaupt bijna nooit voldoende. Moest regelmatig aanvullen met kv. Hij kreeg toen 1x yoghurt en 1x een fles kv. Een voorraad had ik niet, alles ging eigenlijk rechtstreeks mee naar de gastouder de volgende dag.
Beide jongens hebben wel eens geweigerd en dan dronken ze gewoon niet of af en toe heel onrustig en kort. Meestal was het dan de andere dag wel weer over. Als het langer duurt heb je natuurlijk geen keus en zul je toch moeten kolven of kv geven. Maar voor incidenteel eens weigeren, ga ik dat niet doen. Overigens zie ik nu bij de jongste wel weer: in periodes dat hij bij mij vaak onrustig is aan de borst, pakt hij de fles ook niet echt goed.
Ik probeerr altijd te troosten. Maar soms is niks goed: melk niet, schone luier niet, op bed leggen niet, wipstoel niet, babygym niet, rondlopen niet. Tja, dan houdt het even op toch? Nu hebben we dit bij de jongste maar zelden. Bij de oudste kwam het wel wat vaker voor. Over het algemeen houd ik hem wel gewoon vast. Maar als niks helpt (dus knuffelen ook niet) liet ik hem echt wel eens gewoon in bed of in de box liggen huilen ja.
Bij weigeren helpt het als mijn man onze dochter vasthoudt. Bij hem kalmeert ze dan sneller. Of ik moet haar niet te dicht bij mijn borst houden .
Hier was het hooguit een dagje. Als ze na veel uren dan toch maar wat wilde drinken omdat ze dorst had was het een mini slokje. De volgende dag was het dan weer over. Ik kolfde dan niet. Behalve als het echt harde plekken zaten.
Nee, laten huilen van de honger zou ik ook niet kunnen. Hier duurde weigeren meestal niet erg lang, hoogstens een paar uurtjes (en dan viel het met de honger vast ook wel mee, als ze rustig bij mijn man was of weer ging slapen). Als ze langdurig zou weigeren, zou ik echt wel een fles aanbieden.
Oh, ik dacht echt dat kindjes die enkel "live" gevoed werden haast nooit de borst weigerden. *toch behoorlijk blondt dus* Hier nog nooit een borstweigering gehad (oudste ruim 2 jaar gedronken, jongste drinkt nu ruim een jaar bij me), maar dat was vast al duidelijk.
Dochter weigerde soms voor langere tijd de borst en is hierdoor zelfs een keer uitgedroogd geraakt. Sindsdien ben ik daar veel makkelijker geworden en gaf ik bij weigering vrij snel kunstvoeding als ik onvoldoende kon kolven.
Jawel hoor! Met 8 maanden door twee doorkomende voortanden! Aanhappen deed hem enorm veel pijn! Manlief had een uurtje voor de kerstsluiting een kolf gekocht. Ik ging echt kapot van de stuwing en zoon van de honger. Na 1,5 dag was het leed geleden. Hij had twee mooie witte streepjes in zijn bovenkaak en ik had mijn kind weer aan de borst!
HIhihi hier ook een borstweigeraar, met 10 maanden bijna 2 weken geweigerd en rond de 14 maanden 1 week. Niet leuk.