De afgelopen 2 of 3 dagen kwam het meisje steeds vaker voor voedingen. Ze was erg onrustig aan het drinken en liet snel los, vooral aan mijn linker borst. Vandaag was ze steeds meer aan het huilen en echt niet te troosten vanwege de honger, ondanks het constant aanleggen. Ik heb echt staan mopperen op haar en was zelf ook echt niet te genieten. Mijn man is maar een tijdje boven gaan zitten met haar. Tot ik vanmiddag erachter kwam dat mijn borst pijn begon te doen. De reden? Een verstopt melkkanaaltje... Eerst geprobeerd haar nog vaker aan te leggen en te laten drinken en tegelijk te masseren, maar dat werkte niet. Daarna onder de douche gesprongen en de boel lek geprikt en daar kwam een lading melk uit! Als ze dat elke voeding miste, snap ik dat ze honger had... Wat voel ik mij schuldig zeg! Op haar mopperen en chagrijnig zijn, terwijl het gewoon mijn eigen schuld was
Vervelend, maar probeer je niet al te druk te maken. Je wist zelf niet dat het 'je eigen schuld' was, en gezien het feit dat je dochter 2 maanden oud is zul je waarschijnlijk nog niet heel veel slapen? Van slaapgebrek word je ook prikkelbaar. Geef je dochter een dikke knuffel, zeg 'sorry' tegen haar, en laat het gaan
Ach wel nee, dat is toch zeker jouw schuld niet? Had ze maar harder moeten zuigen om die blokkade er uit te drinken!
Ik zat ook al te denken, haha... auwww... Maar hier kun jij toch ook niets aan doen? Je hebt het probleem gevonden en opgelost, wees trots!
Haha, het lek prikken doet geen pijn Het is een beetje als een blaartje! Alleen dan op je tepel... Ik had gelezen dat je dat zou kunnen doen wanneer je zo'n blaasje op je tepel hebt en het helpt echt. Het idee is wel wat gek en ik was blij dat ik onder de douche stond met de hoeveelheid melk die eruit kwam. Wat betreft het slaaptekort.. dat is zeker aanwezig! Afgelopen nacht heeft ze 6 uur aan 1 stuk geslapen voor de 2e keer ooit. Niet dat ik sliep, want ik schrok steeds wakker omdat ik dacht dat ik de hongersignalen miste.. haha En het drinken gaat nu weer goed! Ze wordt wakker met een glimlach en brabbelt een heel eind weg de hele dag al.
Vroeg me ook al af hoe je dat nou 'lek geprikt' hebt?? En voel je er niet schuldig over! Juist goed dat je er nu iets aan gedaan hebt waardoor ze weer goed kan drinken!
Ik vind het alles behalve jouw schuld. Het is niet alsof je expres te weinig melk hebt gegeven. Wel fijn dat het weer voorbij is.