Weigering één borst; hoe lang mag dit duren?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kieknoen, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kieknoen

kieknoen Lid

23 mrt 2009
    12
    0
    1
    Hallo Ilse,

Ons zoontje van 11 dagen heeft vanaf de 8e dag spruw en krijgt hiervoor nystatine. Ik zelf moet mijn tepelshier na elke voeding ook mee insmeren. Sinds dag negen weigert hij vaker de linker borst. veelal lukt het nog wel eerst de rechterborst aan te bieden en dan over te schakelen op de linker, maar hij drinkt er dan hooguit 5 tot krap 10 minuten uit. Sinds vandaag heeft hij in 3 voedingen nu 1 x keer de linkerborst geweigerd. Het lukte ook niet deze alsnog aan te leggen. Mijn vraag is nu: Hoe lang mag hij de borst blijven weigeren totdat de productie hier achteruit gaat? Wat kan ik doen?

Hartelijk dank alvast voor het antwoord.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Tja lastig, ik kan niet zeggen dat het zo of zolang mag.

Heb je geprobeerd in een andere houding die kant aan te bieden. Bijvoorbeeld eerst aan de goede kant en dan doorschuiven naar de linker zonder echt van houding te wisselen. Soms hebben kindjes bijvoorbeeld last van de oortjes en weigeren dan 1 kant.

Soms lost het zich vanzelf op. Even goed opletten en proberen. Intussen wel die borst in de gaten houden. De productie kan teruglopen of de stuwing te groot worden. Dan zou je even kunnen kolven.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina