Hallo Onze kleine man is nu ruim 5 maanden oud en krijgt al sinds 3,5 maand bijvoeding in de vrom van fruit en sinds een maand ook groente dit om bepaalde redenen en op advies artsen. dit vindt hij heerlijk nu is mijn vraag vanaf wanneer gaven jullie je kindje een toetje wij eten zelf altijd gewone yoghurt na het eten zonder iets en in het weekend meestal yoghurt met een smaakje of vla. nu heeft hij afgelopen weekend voor het eerst een paar hapjes danoontje gehad en dat vindt hij heerlijk logisch maar ik wil dit graag net als bij ons beperken tot de weekenden nu heb ik hem vandaag en gisteren een lepeltje of 4 gewonen zure yoghurt gegeven en hij vindt het heerlijk maar mag dit eigenlijk al wel. het is nu de bedoeling een heel bakje vol maar gewoon een klein kneepje uit een pak dus een lepeltje of 6 a7 kleine hapjes ?
Ik ben er sinds vorige week mee begonnen op aanraden van het cb, maar ik heb geen idee vanaf wanneer zoiets kan. 5 maanden lijkt me vrij vroeg, ik denk meer iets van 8 a 9 maanden, maar ik kan er compleet naast zitten hoor.
onze uk krijgt al wel een paar hapjes yoghurt of een minidanootje extra mild naar zijn potje groenten, hij eet ook een groot potje groenten op, mijn zoontje doet het er super op, en volgens de huisarts kan dit absoluut geen kwaat. ons zoontje krijgt smorgens ook altijd een bordje pap, van een lepeltje eten gaat hem beter af als de fles, hij krijgt nu nog 3 flessen per dag, plus het bordje pap dan he. en een potje fruit of vers. en een potje groenten, (vers vind ie tot nu toe niet lekker) en dus een iniminie toetje of beetje yoghurt, moet kunnen dus lijkt mij,
Ik heb vanmorgen gewoon even geinformeerd bij de dokter toen ik er was kon geen kwaad om hem gewoon lekker wat te geven hij zei als hij zijn eten lekker op heeft en hij lust eventueel nog iets dan mocht ik gewoon wat geven, ongeveer een klein kneepje uit een pak. Dus meneer heeft mazzel hij krijgt lekker een beetje yoghurt voortaan na het eten. Tot nog toe lust hij op mango na alles. maar hij heeft zeker voorkeur voor vers. dit krijgt hij ook bijna alleen maar het is net als ik onderweg ben dat hij een potje krijgt. Maar mango uit een potje lustte hij al niet en ook vers 4 keer geprobeerd en hij spuugt het echt heel hard weer uit,. Nou ja zijn vader lust bijna niets dus als dat het ergste is.
Hier al met 6 mnd maar dat was omdat ze hier de fles weigerde , gezien jou zou ik er zeker nog even lekker mee wachten maar dat is aan jezelf natuurlijk
ik heb hier ook een mannetje dat liever van een lepeltje eet dan met de fles. het is momenteel weer drama met de fles. hij kauwt op zijn speen en doet lang over zijn fles. hij krijgt s'morgens pap van een lepeltje en later op de ochtend fruit dan de fles hij ligt echt te viezen en s'middags ook dan krijgt hij groente vanaf vandaag dan en klein beetje yoghurt erachteraan en dan de avondfles en gaat hij om 19.00 naar bed maar die flessen wat een drama mede hierdoor zijn we op advies oo al vroeg begonnen met fruit en groente dat gaat goed en nu de pap van een lepeltje! maar goed hij zal het nog even uit moeten zingen met zijn flessen
Hier ook. 7 a 8 maanden. Toen er 3 volwaardige maaltijden bij onze zoon naar binnen gingen. Word ook aangeraden pas rond 7 maanden mee te beginnen ivm darmrijping en de (goede)bacterien in yoghurt.
En wat zei deze? Dat je gewoon yoghurt mag geven zeker. Ik gaf mijn zoontje rond 8 maanden, gewoon om te proeven. Aangezien ik niets met een lepel voer, kan hij pas sinds kort zelf een lekker bakkie wegwerken.
De dokter zei dat als hij het lekker vindt en ik geef hem geen bakken vol dat hij gewoon wat yoghurt mag na zijn warme eten. ongeveer een klein kneepje uit een pak dus ik heb van die kinderschaaltjes en daar ligt dan een mini bomdempje in een lepeltje of 6 hij heeft vanavond zijn warme eten op en daarna wat yoghurt en hij heeft zitten smullen was helemaal enthousiast, (hij is alleen zo zielig heeft een beetje verhoging en hij begint niet met 1 a 2 tandjes maar in 4 dagen tijd zijn er nu 5 tandjes doorgekomen dus hij is lekker jengelig maar hij heeft wel lekker gegegeten en ligt nu lekker op bed ) liefs
Ik kreeg van de arts van het Cb te horen dat hij vanaf 6 maanden 100 ml biogarde yoghurt mag na zijn eten. Nu eet/drinkt hij slecht dus die yoghurt wacht ik voorlopig mee.
Ah, lekker toch! In 4 dagen 5 tanden, de ziel! Mijn zoontje kreeg pas met 8 maanden zijn eerste tand, na een paar weken de tweede, enz.
Hier eigenlijk nog nooit een toetje gegeven na het eten. Wij eten namelijk geen toetje na het eten, gezien wij vinden dat je na het eten al voldoende op hebt en wanneer je toch nog trek hebt je dus beter wat extra groenten kan nemen . De jongste heeft hier nog nooit yoghurt gekregen. De oudste twee krijgen het sinds ze een maand of 11 zijn (of misschien 10 mnd) af en toe smiddags als tussendoortje of bij de boterham om in te dopen .
Ik geef wel yoghurt, maar niet als toetje. Zie dat dat de vraag was. Yoghurt/melk (calcium) remt de opname van ijzer (uit groente/brood) dus is helemaal niet zinnig om na het eten te geven. Kan prima als tussendoortje. Beter dan een beker sap denk ik dan.
Ik ben met 7 maanden begonnen. Toen ze steeds op een vastere tijd groente kreeg, ben ik daarna yoghurt aan gaan bieden. Dat vond ze heel lekker, en ik kon hiermee een beetje smokkelen als ze weinig of veel had gegeten (dan kreeg ze meer of minder yoghurt). Heeft ze niet door verder, en yoghurt at ze altijd. Ze had namelijk regelmatig haar dagen/weken dat groente niet zo favoriet was... En dan had ze iig wel yoghurt op! 5 maanden lijkt me ook wel vroeg, maar wat zegt het CB bijvoorbeeld?