hallo, het cb denkt dat mijn zoontje misschien koemelkeiwitallergie heeft. Om dat te bekijken mag ik 4 weken op dieet, geen melk en melkproducten, geen ei en eiproducten. Heeft er iemand ervaring mee of je verandering zag bij je kindje? En heeft er nog iemand tips over wat ik mag eten qua tussendoortje en qua broodbeleg? gr marjan
Mij werd toen verteld dat het niet uitmaakte, en dat ik het dieet net zo goed niet kon volgen. Maar achteraf heb ik spijt dat ik heb geluisterd. Want toen ik eenmaal gestopt was met BV en ze friso allergy care kreeg, ging het veel beter met haar. Dus ik denk dat het dieet wel helpt, want als ze geen melk binnenkrijgen via de bv, dan hebben ze ook geen last van de kma. Wat betreft beleg, ik geef haar ham, appelstroop, smeerworst (wel even kijken op de verpakking), vruchtenhagel (soms, want veel suiker) Als tussendoortje liga 2de stap (daar zit het niet in), stukjes fruit, heel soms een lange vinger (ook hier goed kijken op de verpakking), of een korstje brood. Ik heb een boekje van het voedingscentrum, lijst met koemelkvrije merkartikelen. Daar staat ongeveer alles wat koemelkvrij is uit de supermarkt in. En dat is best veel.
Ik heb ook vrij lang hypoallergeen gegeten. Eigenlijk valt het enorm mee wat je allemaal eten kunt hoor! Gewoon even etiketten lezen! Succes, want je ziet vaak snel verschil. Als je het moeilijk vindt kun je altijd advies van een dietist inwinnen. Maar op internet is over veel te vinden over 'wat eet ik zelf als ik hypoallergeen eet voor de bv'. Vraag maar eens na bij het borstvoedingsforum daar zitten veel ervaringsdeskundigen.