Hallo Heidi, Ik heb een vraag m.b.t tot houdbaarheid van moedermelk in de vriezer. Vorige week zag ik dat mijn vriezer (altijd al of door de hitte?) maar tussen de min 12 en min 14 vriest. Is het nu zo dat mijn melk niet meer te gebruiken is? Ik heb veel moeite gedaan deze voorraad op te bouwen, start binnenkort weer met werken en zal het dan hard nodig hebben dus het zou wel erg jammer zijn.... Mvg, Rosie84
Vriezer hoger zetten en weer vriezen. Zelfs wanneer de melk bijna ijswater is kun je opnieuw nog vriezen. Wanneer je het echt al op kamertemp had is het een ander verhaal. Maar dan nog steeds beter opnieuw ingevroren en mogelijk een aantal stoffen verloren dan kunstvoeding
Bedankt voor het antwoord! Kan ik de voeding nu wel gewoon 3 maanden bewaren? Mogelijk staat de vriest de vriezer al tijden niet goed namelijk, dit weet ik niet. (volgens mij kan ik hem ook niet kouder zetten maar ik zal het eens goed nakijken)
Het is niet mogelijk om mijn vriezer harder te laten vriezen. Is mijn voeding nu ingevroren bij een -12/-14 graden ook 3 maanden houdbaar, met andere woorden zijn die paar graden onder de aanbevolen -15 te verwaarlozen?