vraagje over pap

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Babsb, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    Hallo.

ik heb een vraag over de pap.
    Onze dochter van 7 maand krijgt 's morgens en 's avonds pap uit de fles, met een lepel wil ze het niet eten.

Nu zie ik in eens dat het met opvolg melk klaar gemaakt moet worden, maar ik doe dat met comfort 3 van de kruitvat, doe ik dit nu wel goed??
    en mag het echt alleen met 180cc zijn of mag ik voor de nacht ook 210 maken en dan pap er door heen?

alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes Berna

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ik ken Comfort 3 van Kruidvat niet persoonlijk, maar is dat een voeding voor een kindje van 7 maanden? Meestal geef je tussen de 6-10 maanden een opolgmelk nr 2.
    Afhankelijk van hoeveel melk je totaal op een dag geeft (tussen 6-8 maanden is het advies 700-800 ml opvolgmelk) en wat je kindje fijn vindt kun je een flesje van 200 ml (180/6) of 235 ml (210/7) aanbieden.
    Groetjes Angelique

3. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    Hoi Angelique,

ik bedoelde ook comfort 2 foutje wat ik niet gezien heb.
    dus kan de avond fles ophogen wel naar 210 omdat er op het pak staat maximaal 180
    ze krijgt ;s morgens een fles180/6 met pap erin, tussen de middag 180/6met pitmeel en dan ;s avonds weer 180/6 met pap
    maar als ik dit zo optel kom ik nooit keer aan de 600/800 melk op een dag

sorry voor alle vragen

groetjes Berna

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Berna,

Geeft helemaal niet hoor! Vragen staat vrij. Je mag inderdaad alle 3 de flessen 210/7 geven, daaraan mag zeker ook de pap toegevoegd worden, wat op de verpakking staat aangegeven is een richtlijn. Mocht je kindje tevreden zijn met deze hoeveelheden en ze groeit goed, zijn de huidige hoeveelheden ook goed hoor. Succes!
    groeten Femke

Deel Deze Pagina