Hallo allemaal, Mijn dochter van 19 mnd heeft besloten dat ze geen fruit meer uit. Maar geef ik haar druiven dan eet ze opeens wel en goed. Ander fruit gaat zonder te proeven over de tafel en over de grond. Ik vind dat ze ook ander fruit moet eten, maar mijn motivatie is er laag omdat ze het toch niet eet. Hebben jullie tips?
Heb je al eens geprobeerd om zelf ook fruit te eten, samen met haar aan tafel een appel schillen, zij een stukje, ander stukje eet je zelf op. Wil ze niet, oké. Volgende keer weer proberen. En dat gewoon consequent elke dag herhalen. t Zal ook vast wel een fase zijn. Zou het in elk geval niet opdringen! Dit werkt in het klein ook al een beetje bij mijn zoon. Als hij zijn fruit weigert neem ik het stukje en eet het op, dan zet hij t soms op een brullen en wil hij een ander stukje wel
'Besloten dat ze geen fruit meer eet' ik moet er wel een beetje om lachen! Er komen nog heel veel periodes, grillen en voorkeuren. Als je dochter druiven eet, eet ze iig fruit. En da's dan weer beter dan koek, snap je? Maak eens een schaal met fruit, kriskras door elkaar en neem om en om een stukje. Leg dan in verhouding minder druiven neer en ga zelf helemaal uit je dak bij ieder anders stukje dan druif: 'mmm, heerlijk, dit is écht lekker'. Zien eten doet eten. En zolang jij fruit op je fruitschaal hebt liggen, komt het vast goed!
Helemaal mee eens. Ze gaan nog zo vaak in 'hongerstaking' dat je met elk gezond dingetje wat ze eten blij bent. Ik zou er geen grote strijd van maken en haar gewoon haar druifjes laten eten, anders eet ze die dadelijk ook niet meer. Ze gaan vanzelf wel beter eten