Ow hier ook niet hoor...hahaha ben al blij als ik in maat 42-44 pas! Is om je te motiveren om geen friet te gaan eten
ja snap ik..... ik ga geen frietjes halen..... maar heb tot nu toe in de 4 weken dat ik bezig ben het elke week een keer gedaan en toch 4,9 kilo afgevallen!! frietjes is echt mijn favoriete eten.....
wel een heerlijk idee hoor gewoon weer in elke winkel kleren kunnen kopen, nu altijd een heel aantal waarvan ik weet dat ze toch geen grote maten heb.....
Dat lijkt me zo'n verademing! Zo leuk ook! Ik vind de grote maten kleding vaak niet leuk, beetje tuttig...ik ben 34 maar geen 43 denk ik dan altijd. Dus daar gaan we voor, dat we allemaal weer lekker kunnen gaan shoppen! Ja we blijven toch vrouwen hè
zo het eten staat hier op, het is geworden aardappelblokjes in wat olijfolie gebakken met geruld gehakt er door heen gebakken en als groente sperzieboontjes ( verse) voor de meiden nog wat appelmoes erbij.....
Haha mensen hou eens op over patat! Ik krijg er spontaan weer zin in. En voor degene die het vroeg ik had er een pita kaas bij en een frikadel speciaal, mjammie... Vanavond eten we bloemkool, aardappels en een bal gehakt. Heerlijk, heb er al zin in! Het is een totaal van 10 punten. Morgen wegen. Ben heel benieuwd wat al die punten eten voor een schade aangericht heeft.
Qua broeken wurmde ik mezelf in maat 46 maar eigenlijk had ik 48 aan gemoeten. Afgelopen weekend heb ik wat nieuwe kleren gekocht omdat het echt nodig was. Broeken zit ik nu tussen de 42 en 44 in. Ik denk nog 5 kilo en dan zit ik goed in 42, en misschien is het alweer te groot dan. Scheelt wel dat ik van alles in de kast heb. Van maat 36 tot 46. 36 paste ik 6 jaar geleden.
Hoe is het er bij jullie aangekomen? Bij mij zo: 6 jaar geleden woog ik 64 kilo Toen werd m'n moeder ziek en in een jaar van haar ziekte heb ik er 10 kilo aangegeten. Toen overleed m'n moeder en tijdens het rouwen nog eens 10 kilo aangegeten Toen werd ik zwanger en is er na de bevalling 10 kilo aanblijven zitten in combinatie met dat m'n vader ziek was en overleed. Even later werd ik weer zwanger en er bleef weer 10 kilo aanzitten. Dus bij mij 20 kilo emotie en 20 kilo zwangerschappen.
Hallo mede-afvallers Sorry sorry sorry dat ik een paar dagen afwezig was .. druk druk op de zaak, thuis en algemeen moe ... @ Muppet: mjummie... frietjes. Ik heb laatst (zo'n 4 weken geleden) een Big Mac gehaald met een kleine franse frietjes. Ik geloof dat dat de eerste keer sinds 31 mei (toen mijn eerste cursus was). En lekkur dat het was ... Qua hoe het eraan is gekomen ... het is denk ik eraan geslopen. 9 jaar geleden woog ik zo tussen de 80 en 90, toen stopte ik met roken en toen is er wel een hoop aangekomen ... en ik ben echt verslaafd aan suiker (snoep) ... dus ja een zakje drop ging zo wel op in een dag ... @ maten: ik ben van een maatje 52 nu al op een maat 48. En eindeljik kan ik weer in gewone winkels kleding kopen ... Wat een verademing. Iid zijn de grote maten gewoon ronduit dramatisch. Geen vorm, geen kleur ... niets. En ik heb altijd (gelukkig) wel vorm gehad als in een taille. Maar ja, als je een maatje 52 kleding hebt, zie je daar dus helemaal niets van. Twee weken geleden heb ik wat nieuwe broeken gekocht, en vandaag deed ik er eentje aan, en die begint nu ook alweer wat losser te zitten .... Ik ga zo lekker pizza eten
@Muppet: jou verhaal is voor mij deels best herkenbaar: 16jr.: 68 kg en start gewichtsproblemen door aanschaf brommer ipv 20 km fietsen per schooldag. 25jr.: gegroeid door samenwonen, toen van 76 naar 67 kg (3-dagen dieet) 29jr.: gegroeid door relatiebreuk en nieuwe relatie, toen van 84 naar 62 kg (Atkins) 32jr.: weer door einde en begin relatie, toen van 86 naar 71 kg (Shakes en dieetadvies) 35jr.: nu 94-6 kg (na 6 mislukte vruchtbaarheidsbehandelingen, nog 2 te gaan, of hopenlijk een zwangerschap. Ik wil weer terug naar de 73 kilo, het liefst 70. Edit: ik zie dat manwisselingen bij mij de oorzaak zijn! Gelukkig ben ik nu sinds ruim een jaar zeer gelukkig getrouwd!
Hallo Dames, Hier ook vanavond heerlijk frietjes gegeten. Alleen heb ik ze gebakken in de oven scheelt een hele hoop punten! En het is best lekker hoor! Morgen mag ik weer wegen en ik ben heel benieuwd. Vandaag weer gewerkt en dat water drinken blijft echt een probleem iemand nog tips? Ik ben zo druk door de dag dat het er gewoon bij inschiet. OP het werk heb ik al een glas op mijn werkplek staan, maar ben zo druk bezig dat ik het gewoon vergeet....En thuis ja met 2 jonge kids ben ik zo bezig dat ik alleen op de eetmomenten drink...... Ik ben begonnen op 65 kg en ben na samen wonen aangekomen tot 73 kg. Met de bruiloft terug naar 68 en met de 1e zwangerschap gegroeid naar 83 kg. Mar omdat ik wist dat ik nog een kinderwens had niet gemotiveerd om de kilo's te verliezen. Bij mijn tweede zwangerschap maar 9 kg aan gekomen waar ik er al snel weer 6 van kwijt was. Nu 3 weken geleden begonnen op 86 kg. Vorige week was ik er al 2 kwijt en zoals gezegd morgen weer wegen. Mijn uiteindelijke doel is om weer onder de 70 kg te komen. En ergens tussen de 65 en 68kg uit te komen!
ik vind patat ook lekker maar dan voor raspatat en denk niet dat iedereen dit kent. dat van de kleding is zo herkenbaar. Ik heb dan maat 46/48 en wat ik ook geregeld tegen kom dat broeken elastiek in de bovenkant heeft gruwelijk irritant. ook past kleding me niet vaak goed. zo kan ik geen goede spijkerbroek vinden waardeloos. heb dan ook nog eens het probleem dat ik een knik in me onderrug(hol zeg maar) heb en dan heb ik boven me kont zeg maar heeeel veel ruimte over maar voor de rest ben ik de maat wel nodig. over me boven benen lubbert het ook vaak dan vind ik zo lelijk vind het mooier als het aansluitend is. ook zit ik qua maat er net tussen in. ook zo fijn. op moment zijn heel veel kleren me ook te groot. wil alleen nog niet echt iets nieuws kopen vind het dan zo zonder. was afgelopen zondag in beverwijk had wel graag een leuke leren jas willen hebben maar ja zo zonde omdat nu te gaan aanschaffen. (goede reden om er volgend jaar weer eens heen te gaan haha) ook spreekt de mode op moment totaal niet aan met die drukke bloemtjes printen enzo. tja hoe de kilo's er bij mij zijn aangekomen. ik was als kind al stevig had er de aanleg voor. toen aan de pil gegaan. toen een ongeluk gehad waardoor ik lange tijd weinig kon sporten en tja hield van lekker eten en een zak chips ging zo helemaal leeg. at dus de verkeerde dingen, verkeede hoeveelheden, en onregelmatig en weinig beweging. en als je de aanleg ervoor hebt gaat het nog harder. inmiddels heb ik al 3 jaar diabetes en het afvallen maakt het niet makkelijker. ook uit het bloed leek het erop dat mijn schildklier wat traag werkte maar uiteindelijk weer wel goed. binnenkort weer bloedprikken en ook daar op ben benieuwd wat er nu zal uitkomen. daarnaast ben ik aantal jaar geleden 15 kilo afgevallen toen weer in verkeerde patroon gevallen ook door anderen en ben toen verkeerde dingen gaan doen *bloos*. uiteindelijk was ik op een punt dat ik zoiets had bekijk het maar, maar ook weer niet. ik heb nog geen kinderen maar dat is wel de wens en hopelijk over niet al te lange tijd. wil voor een zwangerschap graag er nog wat af. het kan er aan komen dat klopt maar om nu met dit gewicht nog weer 10 kilo of meer aan te komen nee dat vind ik echt onacceptabel. wat er nu af gaat heb ik eerst weer gewonnen dit is beetje mijn verhaal
Hai dames, nou wat een kostelijk tv avondje was dat weer! Eerst zitten genieten van tvoh en daarna ook nog met plaatsvervangende schaamte hooter than my mother gekeken....wat een figuren. Maar goed daar hebben we het niet over hier hahahaha.... Hoe is het bij mij zo ver gekomen.... Tja.... Ik was als kind niet mager maar ook zeker niet dik. Later toen ik een jaar of 17 was ging mijn moeder in de avond werken en mijn pa moest dus koken. Hij had er denk ik op een gegeven moment genoeg van dat ik "niks" luste dat hij dus alleen maar gebakken aardappelen ging maken want die at ik wel. Tja en later ook nog op kamers gaan wonen waar we heerlijk vaak pasta aten...maar waar ik niet gewend was dat ik geen tweede keer kon opscheppen want dan was het op....dus tja dan maar meteen wat meer opscheppen. Ik at op een gegeven moment net zoveel als de jongens daar zeg maar... Tja en ook eerlijk gezegd vind ik chcolade erg lekker....dus dat kocht ik ook regelmatig. Dus ja het komt door vroeger maar ook zeker door mezelf! Oja en ik heb een hekel aan sporten dus ook door daar niks aan te doen is het gekomen denk ik. Nog even terug komend op kleding.... IK vind het soms heel moeilijk om leuke kleren te kopen. Vaak is het wat wijd en bloemig en tuttig. Ik hou gewoon van vlotte kleding die ze ook hebben in maat 38...waarom niet een stukje meer stof gebruiken en hetzelfde maken in maat 46 of groter?? Ook heb ik een hekel aan die kleding die je veel ziet in grote maten winkels, van die over elkaar heen kleding.....ik vind dat dat je vaak nog dikker maakt... Wil niemand voor haar hoofd stoten.....ik zie het mezelf gewoon niet dragen. Ik draag nu vooral graag een legging met een spijkerrokje erover of van de zomer een legging met een jurkje erbij. Heerlijk zit dat. Knelt ook niet zo als een spijkerbroek ooit kan doen. Morgen ochtend ga ik weer even wegen want morgen avond gaan we uit eten en ga ik lekker gewoon eten wat ik wil denk ik. Zo vaak gaan we niet uit met zijn 2en! Slaap lekker meiden!
Ik ben best wel blij! Ik had al mn vrije punten opgegeten en ook nog eens aan ongezonde dingen maar ben gewoon deze week nog 0,8 kilo afgevallen! Yes!
Goed zo! Knap hoor, je houdt het al zo lang vol. Ik hoop dat ik het ooij zo lang vol ga houden. Tot nu toe gaat het me wel lukken denk ik. Ben erg gemotiveerd. Ben blij dat mijn vriendinnetje me mee heeft gesleept naar de ww! Nou ik ga nu naar boven, ook even wegen. Vanavond uit eten dus we wegen maar even ervoor