Hoe maak je het jezelf met een verjaardag zo makkelijk mogelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Zondag vieren wij de verjaardag van onze dochters. We hebben door corona al aardig kunnen spreiden, maar toch komt er nog volk genoeg. Gelukkig genoeg ruimte en het wordt lekker weer, dus afstand houden is geen probleem.
    Maar dat even terzijde.

Ik loop me tijdens een verjaardag altijd vier keer in de rondte en wil het mezelf deze keer zo makkelijk mogelijk maken wbt hapjes en avondeten. Aan het einde van de dag ben ik zo gestressed....dat wil ik gewoon niet meer.

Hoe doen jullie dit en hebben jullie misschien nog tips?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.828
    8.483
    113
    Vrouw
    Dingen van tevoren maken. Hapjes op borden leggen en in de koelkast bewaren. Een tafel met drinken neerzetten en selfservice invoeren, iedereen kan zelf pakken wat ie wil. Scheelt al heel veel!

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.828
    8.483
    113
    Vrouw
    Wat wil je met avondeten? Blijven er veel mensen eten?

4. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik pak de grootste tafel. Daar zet ik hapjes (wraps, nootjes, veel groente, chippies etc.), pakken/flessen drinken met wegwerp bekertjes, bevroren taart en wegwerpbordjes en bestek neer.
    Pak maar. Op is op.
    Afhankelijk van de tijd (lunchtijd) ook 2 pannen soep, broodjes en beleg. Maar ook weer heel simpel.

Komt misschien heel ongezellig over. Maar ik haat verjaardagen :oops:

Kinderverjaardagen maak ik cake, met slagroom en 20362548 soorten hagelslag. Doet het bij de kinderen altijd goed :D

Novi en owly vinden dit leuk.
  5. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Die zelfservice ga ik inderdaad ook maar eens invoeren.
    De eerste lichting komt van 12 tot 15.30 en de andere lichting van 15.30 tot einde feestje. Ik denk dat we in totaal met 20 personen zijn met het avondeten.

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Helemaal geen verkeerd idee. Alles lekker wegwerp en zoveel mogelijk van tevoren bereiden. We hebben in de garage een grote koelkast, die iedereen kan vinden. Zet ik daar een tafel neer met glazen e.d. Misschien schaf ik voor die tijd nog even een behangtafel aan, waar we alles op kwijt kunnen.
    Gisteren kwam de familie en toen idd ook soep met broodjes gedaan. Iedereen heerlijk gegeten en niet te moeilijk.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Niet vieren:roflmao:

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik lees mee, voel me altijd net een bediende.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.350
    10.310
    113
    Wij houden onze feestjes altijd klein ook buiten de corona om maar dan is het eenvoudig.

Rondje koffie en taart, tweede ronde koffie, op tafel staan dan ook chocolaatjes.
    Daarna komt er wat chips, kaas stengels, borrelnootjes, nootjes etc

Ze eten altijd mee en omdat het het niet veel zijn zorgen we dat de lasagne al in de schalen van tevoren klaar staan. Dan is het een kwestie van opwarmen, salade klaar maken, stokbrood en kruidenboter.

In jullie geval zou je smiddags broodjes kunnen doen (knakworst, gehaktballetje etc), bij een vriendin hadden ze tosti gedaan en dan in de oven, zo konden veel mensen tegelijk tosti eten.

S avonds een tafel met (wegwerp) bordjes, stokbrood, kruidenboter, salade, (kip)saté, aardappelsalade, gehaktballetjes, tomaat met mozerella.

Als je nog een toetje wil gewoon van die kleine toetjes, chocolade mousse, yoghurt vanille vla etc. Bus slagroom er naast en klaar.

Allemaal dingen die je van tevoren klaar kunt maken en dan gewoon warm maken en op tafel zetten en iedereen kan zelf dingen pakken.

Met een grote groep kunnen ze ook zelf drinken pakken.

10. Arwen86

Arwen86 Actief lid

29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Eerste drankje aanbieden en dan verwijzen naar de selfservice tafel/koelkast. Eenvoudige maaltijd aanbieden die je makkelijk vooraf kunt maken, niets mis met soep, broodjes, koude schotel of gooi de bbq aan en doe hamburgers. Paar mensen vragen te helpen met opdienen/afruimen (meestal bieden die zichzelf aan).

Alvast een fijne verjaardag gewenst!!

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Qua eten kan je ook een shoarma of tortilla buffetje maken. Schaal vulling, schaal broodjes/tortilla's/taco's, en allerlei toppings. Makkelijk en lekker!

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Simpel, gewoon mensen gaan afbellen. Je mag maar maximaal 6 gasten thuis ontvangen nu. Ideaal excuus

Sjalleke, Felice, Deedee91 en 12 anderen vinden dit leuk.
  13. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit idd. Alles klaarzetten en ieder kan zelf pakken wat hij/zij wil.
    Wij hebben vanaf dit jaar eindelijk zonder eters, heb daar zo een hekel aan :oops:. Heb taarten besteld bij de 3 graefjes en een flinke kaasplank bij de lokale kaasboer. Verder chips en nootjes van de notenkraam.

Marni vindt dit leuk.
  14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    6 volwassen gasten toch ;) . Dus het hoeft niet op te gaan... 8 volwassenen en een zooitje kinderen.. gaat hard.

Buffet vind ik ook handig hier hoor. En als wij ships hebben- zet ik voor mezelf een kratje neer met de zakken ships er in en schaaltjes alvast klaar. Ook vind ik een bak kaasstengels handig. Verpakking eraf en zo op tafel.

Drinken is hier altijd self service. En als er mensen bij zitten die wat moeilijker te been zijn - koppel je die even aan een ander 'joh, zorg jij vanmiddag even dat oma haar drinken krijgt?'
    Verder zijn hier veel water liefhebbers. Dus een kan met ijs en water (eventueel met een blaadje munt ofzo erin) doet het ook altijd goed en staat gewoon op tafel.
    Voor de kinderen vaak een tap en daarbij ikea bekers en soms - gewoon een berg pakjes wicky (wel smaken die m'n eigen kinderen ook lusten) - maar zodat ook zij zelf kunnen pakken.
    Avondeten is wat lastiger, maar inderdaad zoveel mogelijk al klaar zetten van te voren. Blikken soep, een zak voorgesneden stokbrood eventueel. Een broodplank met broodmes voor broodjes kroket/frikandel/hamburger. Sausjes ernaast. Simpele salade (eventueel ook kant en klaar) .
    En als iemand vraagt om te moeten helpen: aannemen!

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dit, al heb ik dan nog stress rond de koffie en taart rondes. Ik heb 2 verjaardagen 2 jonge meiden van een brasserie waar we veel komen laten bedienen (daar ook de hapjes laten maken) hier thuis dat was voor mij echt een verademing. Eind van de verjaardag stond ook al het servies weer schoon in de kast. Voor het avond eten laat ik altijd Caitering komen. Maar dan nog ben ik druk met van alles in mijn hoofd. Ik vind verjaardagen super gezellig maar dodelijk vermoeiend (en dat doe ik zelf).

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij doen altijd aan zelfbediening. ' S middags het gebak met bordjes en vorkjes op de grote tafel. Iedereen pakt dan wat ze willen.

Eerste drankje bieden wij aan. Vervolgens pakt iedereen zelf. Glazen ect. zet ik altijd op het aanrecht.

' S avonds zetten we de bbq aan: broodjes hamburgers, frikandel en saté. Wat salades, fruit, stokbrood. Ook dan zet ik alles weer op de grote tafel. We gebruiken voor het avondeten wegwerp borden en bestek.

17. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij ons is het ook altijd zelfbediening en qua avondeten patatzaak of Chinees :D

Deel Deze Pagina