Weight Watchers en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door CaatjeM, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Hey hallo!

In juli vorig jaar ben ik begonnen met het propoints programma van Weight Watchers en ben sinds dien 15 kilo kwijtgeraakt. Nu ik zwanger ben weet ik dat ik er niet mee door mag gaan (het mag maximaal tot de 12e week).

Het probleem nu is, dat ik de afgelopen dagen (me niet aan het punten programma houdend), gemerkt heb dat mijn nieuw leefritme, zelfs zonder me er aan te houden, het onbewust toch volgt. Ik vond (en vind) het een heel erg prettig programma en de recepten die je erbij krijgt ook, maar ik weet niet goed hoe ik er nu een positieve draai aan kan geven tijdens mijn zwangerschap.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zal natuurlijk aan mijn verloskundige vragen wat ze qua voeding aanraadt, maar daar ik in Spanje woon en ik de Spaanse eetgewoontes niet altijd even prettig vind, hoop ik op wat Nederlandse steun.

Bij voorbaat dank!!!

Liefs,
    Caatje

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik denk dat het WW-programma op zich ook niet zo verkeerd is. Je moet alleen wel goed kijken naar wat je lichaam nu tijdens de zwangerschap nodig heeft qua kalorieën De gemiddelde zwangere heeft in het begin voldoende aan 2000kcal en in een later stadium moet dat worden opgehoogd met minimaal 200 kcal.

Ik zou me dus wel goed laten voorlichten over hoeveel punten dat dan is, zodat je weet hoeveel je "moet" gaan eten.

3. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wat je zou kunnen doen om toch aan een hoger punten aantal te komen en gezond te blijven eten is alle magere producten vervangen door volle producten. Dus ipv magere yoghurt (1 pnt) volle yoghurt (3 pntn) te eten, vettere kaas, vettere vis te kiezen, druiven en bananen eten ipv 0 punten fruit etc.
    Als ik WW doe vervang ik bijvoorbeeld al het gehakt door rundertartaar als je hier weer rundergehakt van maakt eet je ipv 3 al weer 6 punten.

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Bedankt voor jullie reacties, Hopmarjanneke en marjol!

@Hopmarjanneke: Ik denk zéker ook dat het WW programma niet verkeerd is, maar de aanpassing is even lastig. :) Ik zal inderdaad eens wat meer op de kcal's gaan letten, daar ben ik eerlijk gezegd niet zo in thuis. Bedankt voor de tip!

@marjol: Een zeer nuttige tip, om alle halfvolle producten in volle te veranderen! Bedankt! Daar ga ik gelijk morgen iets aan doen!

5. pijman

pijman Niet meer actief

Volgens mij is 2000kcal wel zo'n 30 points. De tip om alles volvet te eten is inderdaad een goede. Om misselijkheid e.d. Te voorkomen is het ook goed om vaker tussendoortjes te nemen. Bijv. Iedere twee uur ipv vier uur. Water drinken is natuurlijk altijd goed maar je mag nu ook wel vaker vruchtensappen of melk/ yoghurtdrink etc.

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Bloeme: dank je wel voor je reactie! Super nuttig!

Deel Deze Pagina