Wat ik tegen heb op WW zijn niet alleen de kosten, maar ook de propoints. Waarom niet in eerlijke kcal tellen? En ik vind het sparen en belonen geen goed principe. Stel, je komt er toevallig achter dat je nog ... propoints over hebt om 21.00 uur. Dan kan je nog precies die ene bonbon nemen. Als je lijnt, vind ik dagelijks een bonbon of minisnicker eten geen goed uitgangspunt. Als ik lijn, zijn sommige voedingsmiddelen not done, misschien voor heel af en toe, maar niet voor iedere dag. Punten opmaken en invullen, ik kan er niks mee. Het gevaar schuilt hem erin dat WW je geen inzicht geeft in wat écht gezonde voeding is (waarmee je aan je dagelijks benodigde voedingsstoffen komt). Ipv die ene bonbon kan je nl. ook een banaan pakken of een rijstwafel met 30+ kaas oid.
WW is geen dieet. Het gaat er om dat je juist inzicht krijgt in je eetpatroon. Als ik al mijn weekpunten op aak, val ik bijna niks af. Met kca tellen schuilt het gevaar dat je calorie rijke producten gaat mijden, zoals koolhydraten, terwijl een lichaam dat wel nodig heeft. WW laat je alles eten wat je wilt, zolang het met mate is. Het heeft je juist heel veel inzicht in portie grootte, dus met mate eten en keuzes maken. Als je kiest voor een bonbon ipv een banaan en kwark, zegt dat niets over WW, maar over de persoon zelf. Daarbij, als jij goed eet, volgens het principe van WW, hou je geen punten over voor een bonbon. Als ik 3 goede maaltijden neem hou ik niks over om van te snoepen. Heb ik gesport, gebruik ik die extra punten voor een extra boterham. Elke dag sta je voor keuzes. Bij min werkt het heel goed!
En daarbij gaat het om plannen. Van te voren weten wat je gaat eten. Dus het kan niet voorkomen dat je pas 21 uur weet dat je punten over hebt. Heb je het wel, dan snap je het principe niet.
Noem ik het een dieet?? Ik heb me verdiept in goede voeding en weet de waarde van voedingsstoffen die een mens nodig heeft en die zet ik weg in een kcal-teller, want de juiste hoeveelheid kcal is zeer belangrijk anders val je niet af. Wat ik nodig heb, hebben pro's voor mij berekend aan de hand van mijn BMI, BMR, LBM en lichamelijke aandoeningen. Ik eet uit alle produktgroepen, dus ook (goede trage!) koolhydraten. Zonder val ik niet af, ze zijn goed voor mijn spijsvertering en houden mijn motor brandend en dat is wel zo handig als je een trage schildklier hebt. Daarnaast is beweging ook heel belangrijk. Ik ken mensen die zo met hun propoints omgaan dat ze over houden voor snaai. Zo komen ze tekort aan de juiste voedingsstoffen. Ik ken het systeem zelf niet, maar dus alleen van hear say. Ik weet genoeg van goede voeding om te weten hoe het moet. Ik twijfel of WW jou leert wat goede voeding is en hoeveel je daarvan nodig hebt.
Ik ben ook begonnen met weight watchers. Ik deed powerslim ( eiwitdieet ) maar wilde ook graag op een normale manier afvallen en toen aangemeld voor ww... Ik ben nu 3,9 kilo kwijt in 5 weken... Ik vind het echt ideaal.. je bent heel bewust met je eetpatroon bezig en ook wat gezonde alternatieven zijn. Ik ben heel tevreden maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is weggelegd... steeds je eten invullen in je dagboekje. Ik doe alleen maar online ww..
Lijnen staat voor mij gelijk een dieeten, WW is niet lijnen maar is je eetpatroon aanpassen. Nou, met een beetje boeren verstand weet je zelf ook wel dat je niet goed bezig bent als je je zelf normale voeding ontzegt om dan een bonbon te kunnen nemen Dat zegt nogmaals niks over het programma, maar over de persoon waar jij je info van hebt. Het programma zelf leert je wel over verzadigde producten en andere producten. Binnen het puntenprogramma werken ze namelijk ook met kleuren. De gezonde, minder gezonde en geen gezonde keuzes. En hoezo betwijfel jij of het mij leert wat goede voeding is en of ik voldoende binnen krijg? Het leert mij om keuzes te maken in mijn voeding omdat ik wil afvallen. In het begin heb ik mijn WW-eetpatroon ook bij gehouden in een eetdagboek van het voedingscentrum. Ben er dus heel bewust mee om gegaan. Heb gekeken of ik voldoende voedingsstoffen e.d. binnen kreeg. En dat is dus wel degelijk zo. Dat er mensen zijn in jou omgeving die niet weten hoe ze op een verantwoorde manier kunnen afvallen, zegt meer over die persoon. WW gaat er juist van uit, dat als je over het algemeen gezond eet, er ruimte moet zijn om eens een bonbon te nemen én af te vallen. Daarbij raden ze dus wel degelijk aan om om de 2 uren te eten, om elke dag minimaal 30 minuten te bewegen. Dit geef je dus ook door en dan krijg je daar weer punten voor, die je op moet maken aan gezonde dingen. (als je sport heb je meer nodig). Dus....misschien is het niet zo handig om je informanten op hun informatie te vertrouwen. Zij hebben er duidelijk geen verstand van hoe het moet...
Maar goed, het is volgens mij wel duidelijk dat het bij mij wel werkt. Ik vind het een fijne manier. Ben er ruim 12 kilo mee afgevallen, in 6 maanden.
WW is wel lijnen. Je neemt minder kcal. Dat is lijnen. Als je te zwaar bent en je blijft evenveel kcal nemen, val je niet af, tenzij je iedere dag sport.
Ik heb 3 maanden WW gedaan, ik vond het wel handig om op die manier uit te vogelen wat ik het beste kon eten. Een aantal voedingsmiddelen waarvan ik dacht dat het niet zo heel erg was om te gebruiken of te eten, was toch niet zo'n goede keuze. Ik zorgde ervoor dat ik elke dag wat punten overhield voor een stukje pure chocolade of een glas wijn. Op die manier ben ik in 3 maanden 10 kilo kwijtgeraakt en heb ik een zooi recepten uitgeprint. Sindsdien is dit eetpatroon een way of life geworden.
Zo kan je idd door blijven gaan om gelijk te krijgen, maar ww is geen lijnen. Je past je voeding aan. Je past je patroon aan. Het is er namelijk niet alleen om af te vallen, maar ook om op gewicht te blijven en niet in je oude valkuilen te trappen. Als je te zwaar bent, heb je ergens meer kca binnen gekregen dan je verbrandt. Als je dus "normaal" gaat eten, val je ook al af. Dan ben je niet automatish aan het lijnen.
Ja, het is maar net hoe je met WW omgaat. En gezond afvallen, hoe dan ook, je zult je in voeding moeten verdiepen om te weten om de juiste keuzes te maken. Als je bij WW je dagmenuutje gewoon 's ochtends samenstelt, kom je 's avonds niet voor verrassingen te staan dat je nog zoveel punten hebt. Bovendien, hoe moet ik een bonbon of snickertje nemen als ik die dingen niet eens in huis heb? Ik kan toch ook een andere keuze maken, die wel gezond is, 100.000 opties. Fruit en groente tel je ook niet mee met WW, dus dat totaal aantal punten voor de dag is berekend zonder die dingen, je krijgt dus gemiddeld wel meer binnen dan die dagpunten. De meeste mensen die af willen vallen (uitzonderingen daar gelaten, medicijngebruik, afwijkingen aan schildklier etc.), hebben hoe dan ook verkeerde keuzes gemaakt, teveel gesnoept, teveel gevreten of soms te weinig, waardoor hun verbranding op een laag pitje kwam te staan. Hoe dan ook, of je het nu met WW of behulp van een ander programma doet of zelf aan de slag gaat zonder tooltjes, je moet jezelf een andere eetstijl aanmeten. Ik zie WW niet als dé manier, maar het is voor mij een stok achter de deur. Wat ik verder voor keuzes maak betreft eten (dus weinig kant-en-klaar dingen, zakjes, pakjes, aspartaam, biologisch) dat staat daar los van, dat zijn dingen die iedereen gewoon zelf moet uitmaken en uitzoeken, net als wel of niet sporten etc.
Ik hoef geen gelijk hoor, het is mijn mening. Die verschilt kennelijk van de jouwe, geen wedstrijdje van maken. Die laatste zin klopt niet helemaal: als je te zwaar bent, heb je idd meer kcal binnen gekregen dan dat je verbrandt. Máár dat wil niet zeggen dat je er dan met "normaal eten" komt. Ik at altijd al "normaal" en veel te weinig volgens de tabellen, zeker voor een bv-vrouw. Ik heb een trage verbranding en dat heb ik altijd al gehad. Kom al aan van de lucht bij wijze van. En tegenovergesteld heb je ook: mensen die maar zakken chips en slagroomgebak kunnen blijven eten en geen gram aankomen. Het mooiste is een lichaam in balans. Hier ivm Hashimoto steeds weer opnieuw aan het inregelen met medicatie, werk er hard aan naar mijn lichaam is nog niet in balans. Bij Hashimoto zal de schildklier steeds verder achteruit gaan, dus blijft het inregelen. En ik heb meer dan 1 auto-immuunziekte helaas.
Precies: gewoon niet in huis halen die zooi! Hier is gezond eten ook altijd de basis. Biologisch, geen geraffineerde suiker, geen chemisch/synthetische hulpstoffen, geen kant- en klaar of halffabrikaten, gewoon puur en zuiver eten uit de schijf van 5.
Hier vanalles in huis; pizza, kant en klaar hamburgers, bapao, chips, slaatjes, koeken, knakworsten, hotdogs, snoep, etc, dat ik op mijn eten let wil niet zeggen dat ik het anderen zoals m'n man moet ontzeggen Die eet trouwens gemiddeld 4800 calorieen per dag maar komt geen grammetje aan, heeft een zeer snelle verbranding. De kunst voor mij is gewoon om van die bapao, hamburgers etc af te blijven, maar ik haal het gewoon in huis bij de boodschappen, heb genoeg wilskracht om er vanaf te blijven. Man zit dan ook s avonds voor de tv lekker met een pizza en slaatje voor m'n neus en doet me weinig
Wij eten die dingen niet vanwege de kcal maar omdat wij het ongezonde zooi vinden, stoppen liever fruit of noten of olijven in onze mik. Wij eten trouwens amper meer wat na het avondeten. Mijn man was nogal van de koekje, die vrat zo een halve rol chocolatechips weg, maar hebben we niet meer in huis. In de koekjestrommel zitten ongezoete speltbiscuit voor zoon, daar is hij blij mee, mijn man niet! En natuurlijk zondig ik ook weleens: vrijdag nog patat gehaald. Dan is je man wel gezegend met die snelle verbranding zeg, als mijn man dat zou doen, zou hij dichtgroeien. Die heeft een goed gewicht en sport want als je mid 40 bent, gaat het ook allemaal niet meer vanzelf!
Bij mij werkt WW wel als een dolle! Ik ben bezig sinds begin maart en inmiddels ruim 14 kg afgevallen Al jaren probeer ik af te vallen en heb ik me verdiept in gezond eten, maar nooit ging het zo goed als nu. Ik weet heel goed hoe eea zit met kcal, gezond eten, koolhydraten, suikers, etc. Toch heeft WW me nog heel veel geleerd en dan vooral op het gebied van keuzes maken. Het punten tellen vind ik juist handig. Het kost minder tijd dan kcal tellen (wat ik altijd al deed maar niet hielp, ik sjoemelde al snel met ongezonde producten) en door middel van de app is het goed te visualiseren en makkelijk een afweging te maken tussen producten omdat ik in één oogopslag de punten kan vergelijken. Dus ja, voor mij werkt het! En voor het eerst weet ik zeker dat het gaat lukken. Omdat het geen lijnen of diëten is, maar (naar mijn mening) het aanleren van een goed voedselpatroon en een goede balans waar ik de rest van mijn leven iets aan heb. En mijn gezin ook. Dat v ik voor mezelf die 15,00 per maand wel waard Edit: daarnaast zorg ik er zo voor dat ik met de bv voldoende voedingsstoffen binnen krijg. Ik eet nu meer groente en fruit dan ik ooit heb gedaan omdat dit geen punten kost Ik val dus wel veel af maar heb nog nooit zoveel gegeten als de afgelopen maanden. Maar goed, dit is dus mijn mening
Lijnen is net als afslanken of vermageren een synoniem van afvallen. Chocotoffees (suiker, roomboter, chocolade en marshmellow) en apfelstrudel passen niet in mijn menu. WeightWatchers.nl - Hoe Weight Watchers Werkt - Het ProPoints Plan en het ProPoints systeem
Ik ben gewoon zelf op gaan letten en weeg nu weer 57 kg, na de laatste zwangerschap woog ik 75 kg. Ik ben gewoon minder aardappels, rijst en brood gaan eten en meer groente en fruit. Ik voel me ook een stuk beter nu ik al 6 maanden geen brood meer heb gegeten. Ik eet wel crackers.