Bij mij zijn er 2 kiezen getrokken, en nu wil ik implantaten. Alleen vraag ik me wat dingen af. Hebben jullie geen last gehad van ontstekingen na het plaatsen? Was het pijnlijk? Viel het je allemaal mee of tegen? En wat hebben jullie betaald ervoor? Alvast heel erg bedankt.
Ik heb een implantaat bij mijn voortand. Het is wel pijnlijk, maar dat is gewoon flinke napijn. Tijdens de ingreep ben je natuurlijk verdoofd. Ik heb geen ontstekingen gehad. Ze zetten het implantaat vast in je kaakbot. Ik had door een ongeval daar geen kaakbot meer dus dat hebben ze tijdens een operatie uit mijn kin gehaald en in mijn kaak geplaatst. Toen dat bij mij goed vast gegroeid was is de implantaat geplaatst. Dat plaatsen gebeurt heel steriel. Het is echt een operatie. Vaak krijg je daarna preventief een antibiotica kuur om ontsteken te voorkomen.
Hoi oke, en klopt het dat het zo snel mogenlijk moet gebeuren na het trekken? Dat zegt mijn tandarts nl
Snel na het trekken, hangt denk ik samen met het slinken van je bot. Bot slinkt snel, voor implantaten is voldoende bot nodig, maar als dit er niet is zijn er meerde optie's botkorrels, of bot uit je kin of heup. Het trekken van een element is vaak ingrijpender dan het plaatsen van een implantaat. De kosten kunnen erg oplopen, dit hangt niet alleen samen met het implantaat maar ook of er een brug/kroon opgeplaatst gaat worden, of een prothese met kliksysteem. Je krijgt het vrijwel niet vergoed, zelf ik krijg het niet, en bij mij zijn het 2 hoektanden in het aanzicht, die gewoon niet aangelegt zijn. Kortom denk eerst goed na en bespreek alle mogelijkheden, reken voor 1 implantaat grofweg 1500 euro.
Ik heb 1 kiesimplantaat met kroon. De pijn is me erg meegevallen en ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb. Bij mij zat er ongeveer 10 maanden tussen het trekken van de kies en plaatsen van het implantaat en bij mij was al kunstbot nodig. Mijn tandarts had een actie (50% korting vanwege overname van de praktijk) en ik heb uiteindelijk 1050 euro betaald.
Mijn moeder heeft alleen maar implantaten, en heeft daar 20.000 voor betaald. Het is bij haar in 1 keer goed gegaan, ze had meer last van haar heup (waar bot vandaan gehaald is om haar kaakbot op te hogen) dan van haar mond. Ze is wel 5 dagen in het ziekenhuis gebleven, met een morfine pomp dus dat zal wel gescheeld hebben. Ze zag er wel uit alsof er een vrachtwagen overheen was gereden.... Maar goed, nu 10 jaar later is ze er nog steeds onwijs blij mee.
Twee implantaten (en een brug) hier. Plaatsen was niet pijnlijk, wel wat napijn gehad maar niet schokkend. Was in 2006/2007, ik zou niet meer weten wat het gekost heeft. Wel dat het absoluut niet goedkoop was, maar ik vind het echt de moeite waard. Mijn stiefvader heeft het voor me betaald, maar anders had ik er zeker voor willen sparen. Geen ontstekingen of wat dan ook gehad. En t ziet eruit alsof het gewoon mijn eigen tanden zijn Ik mis 9 tanden en kiezen in mijn volwassen gebit, een erfelijk iets. Maar het werd pas vergoed als je er 10 of meer miste. Ontzettend oneerlijk vond ik het want het waren nu juist een aantal aan de voorkant die misten. Maar met een beugel en daarna de implantaten heb ik nu een mooi gebit en zie je er niks meer van.
Ik weet niet of het zsm na het trekken moet. Bij mij moesten we een tijd wachten met het implantaat totdat het bot wat uit mijn kin was gehaald goed was vast gegroeid.
En wat kost het dan als je 1 kies hebt laten trekken en je zat alleen een brug? Wie weet dat heel toevallig?
Het duurt idd een tijdje voordat het implantaat geplaatst kan worden. Bij mij moesten de schroeven (of hoe je t noemt) eerst goed vastgroeien in m'n kaak voor ze er de implantaten op konden zetten. Dus als er eerst iets getrokken moet worden ben je een paar maanden verder.
Monkeylove: de kosten voor zoiets zullen echt van de omstandigheden afhangen. Hoe groot moet de brug zijn, hoeveel werk moet er verricht worden voor de brug geplaatst kan worden etc. Dus ik denk dat je dat het beste aan degene die hem gaat plaatsen kunt vragen. Die kan je een offerte geven. Dan weet je precies waar je aan toe bent.
Ik had eigenlijk nog een vraag, ik vind dat ik echt hele lelijke voortanden en die tanden ernaast heb, 4 tanden dus eigenlijk. Ik wil daar eigenlijk kronen, maar weet iemand wat dat kost ongeveer? Waar ik rekening mee moet houden? En hoe lang doen ze erover om 4 kronen te zetten?
mijn sv heeft een implantaat. daar ging wel even overheen. totaal een half jaar voor alles goed was. eerst die schroef goed enz.