Man/vriend heeft contact met zijn ex (?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Chida, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Dag dames,

Wat vinden jullie er nou van als jullie partner contact heeft met zijn ex?

Ik vind het wel moeilijk hoor. Ik bedoel, zij hebben een relatie gehad dus zijn best intiem geweest en alles wat daarbij komt. Ik heb zoiets van, een ex is een ex maar aan de andere kant is het wel iemand waar hij/zij een relatie mee heeft gehad en dus ook veel mee heeft gedeeld.... :(

Tha, ik zou het wel toestaan tot een bepaalde hoogte. Geen etentjes of late en lange gesprekken of dat ze gaan afpreken ofzo... [-X

Wat jullie?

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zou dit ook heel moeilijk vinden maar weetje hij heeft voor jou gekozen!!

En als je hem vertrouwd zal het wel goed komen praat er met hem over dat je het een slecht gevoel geef!!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn vriend heeft nog contact met 1 van zijn exen. Dat was ook een collega van hem, en nadat 't uit ging (al bijna 10 jaar geleden) zijn ze nog gewoon vrienden gebleven. Nu is die vriendschap een beetje verwaterd (allebei ander werk, nieuwe relatie, een kind, etc.), maar ze bellen nog wel eens met elkaar om even bij te praten. Ik vind 't niet erg. Maar ik zou 't niet leuk vinden als hij nog met haar af zou spreken ofzo.

4. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ik zou het absoluut niet goed vinden! Het is niet voor niks een ex, dus ik zie niet in waarom je daar nog contact mee zou moeten hebben (uitzonderingen daar gelaten zoals kinderen ;)). Nee ik zou er niet echt happy van worden, maar misschien ben ik hier wel een beetje te radicaal in :oops: .

5. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ja zeker, wij praten gelukkig veel. Hij ziet aan mij ook dat ik er best moeite mee heb. Hij komt dan vanzelf en zegt dat ik me absoluut niet onzeker moet voelen. Hij weet hoe ik erover denk...

Maar hoe denken jullie erover. Niet zozeer over mij maar over het onderwerp zelf?

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Okee ik zal het wel goed vinden maar hij zal indd geen afspraakjes met de moeten maken ik vertrouw me mannetje volledig maar het blijven toch mannen ;)

7. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Precies, zo heb ik het hem ook verteld. Ik maak geen grappen met dat soort geintjes. ;)

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - die van mij heeft ook nog af en toe contact met zijn ex. Het wordt wel steeds minder (gelukkig), omdat mijn hubbie niet altijd meer op haar sms-jes reageert. Op zich vond ik het niet zo erg, zolang het bij bijbabbelen bleef (telefonisch). Toen ze blijkbaar in een dip zat en vervolgens hubbie als klankboord ging gebruiken, heb ik er wel wat van gezegd. Ik bedoel, vervelend dat ze het ff moeilijk heeft, maar ga dan naar je eigen omgeving (moeder, broer, zus, vriendin ... whatever), maar kom niet bij je ex dan. Hubbie vond het in eerste instantie bot van mij, ze wilde toch alleen maar d'r ei kwijt, maar na een tijdje kwam hij er zelf ook wel achter dat dit niet de manier was.

Zolang het bij praten (op afstand dus per telefoon) blijft vind ik het wel kunnen, Maar afspreken o.i.d. - no bloody way [-X

9. Saaya

Saaya Niet meer actief

De ex van mijn vriend is een goede vriendin van ons :) we zien haar dus regelmatig.

Ik denk dat het eraan ligt hoe je uit elkaar bent gegaan, zij zijn als vrienden uit elkaar gegaan, ze pasten gewoon niet goed bij elkaar als geliefden. Dus zijn ze als vrienden verder gegaan. Onze omgeving begrijpt dat alleen niet altijd..

In het begin had ik eigenlijk meer moeite met mijn schoonouders, die zaten haar in mijn bijzijn de hemel in te prijzen en mij met haar te vergelijken tegelijkertijd(dus mij half de grond in te trappen).. "Ja zíj zat altijd beneden en kletste heel veel. Zíj had niet zo'n dikke kont." etc etc... :evil:
    Dat heb ik toen tegen mijn vriend gezegt en die is toen boos geworden op zn ouders.

Maar de ex van mijn vriend zijn we dus goed bevriend mee, zie haar niet als een bedreiging ofzo.

10. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Gelukkig was ik mijn mans eerste relatie, maar ik denk wel dat ik het niet leuk zou vinden,
    en ik zou het ook weer niet gaan verbieden, want dan drijf je hem juist in haar armen..

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    mijn man heeft dagelijks contact met zijn ex vriendin dit omdat hij twee kinderen heeft samen met haar en ze bespreken alles met elkaar wat de kinderen betreft.
    voor de rest wil hij niks bespreken met haar ze zijn natuurlijk niet voor niets uit elkaar.ze heeft de kinderen wel gebruikt om mij en mn man uit elkaar te drijven in het begin maar toen ze inzag dat dat niet werkte heeft ze zich neergelegd bij de situatie.

maar wel dadelijks contact dus..
    gewoon onthouden dat ie voor jou gekozen hebben en een beetje vertrouwen hebben in je partner dan kom je een heel eind

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb ook contact met mijn ex ik heb zoiets van je partner (jij dus) moet diegene maar vertrouwen diegene heeft voor jou gekozen en dan moet je het vertrouwen het komt ook zo raar over als hij dat niet mag dan laat je hem blijken dat je hem niet vertrouw

mijn partner heeft er geen moeite mee hij weet dat ik te vertrouwen ben

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb er geen moeite mee, mijn vriend heeft heel bewust voor mij gekozen en kan prima verwoorden waarom ik zijn huidige vriendin ben, en zijn ex zijn ex.

dus als hij contact zou willen (hebben ze ook even gehad) dan waarom niet?

14. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    mijn man zijn ex is een toffe meid, dus met haar heb ik geen probs
    ze staat ook op trouwen en ze denken aan kids... dus misschien dat ik er ook geen moeite mee heb omdat ze ook een nieuw leven opgebouwd heeft

ikzelf heb sporadisch (msn) contact met een ex van me; en als we eens op café gaan in de stad waar ik vroeger woonde, kom ik gegarandeerd mijn andere ex tegen (we hebben beide nog hetzelfde stamcafé)... mijn man heeft er ook geen probleem mee !

het hangt natuurlijk allemaal van de situatie af

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man gaat nog veel om met zijn ex waar hij ook mee samen heeft gewoond. Ze gaan motor rijden, naar de skibaan, naar het circuit, af en toe is wat drinken, ik vind het prima. Hij heeft voor mij gekozen, heeft met mij een kindje en zij is ook getrouwd en heeft 2 kinderen met haar man.
    Zolang ze niet hand in hand zitten vind ik het prima, ik heb wel een keer gezegt dat ik niet wil dat als we een keer "ruzie" hebben, hij dat dan met haar bespreekt. Hij zei toen meteen dat haar dat ook niks aan gaat.
    Dus wat mij betreft, ja hoor, geen probleem :)

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nee ik zou dat niet willen nee. Tenzij er kids in het spel zijn.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    pfff, ik zou dat niet kunnen hoor. Ex is ex en dat is ze niet voor niets denk ik dan. Ik ben zeker niet jaloers aangelegd en verbieden zal ik het mijn man niet, maar dit zou voor mij echt tever gaan.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja ligt ook aan de situatie denk ik, tis gewoon een aardige meid. Ze zitten ook altijd te drammen dat ik mee moet gaan naar de skibaan, of een mee een dagje motor rijden. Ik ga wel mee als we dan max 3 uurtjes gaan, maar ik heb geen zin om langer op mn racemotor te zitten, dan kom ik er als een plank af. Dus dan zeg ik doei, gaan jullie maar lekker samen.
    Ze komt ook vaak gewoon langs als ik alleen thuis ben, met haar kinderen bijv. Haar jongste is een jaar ouder dan Sterre, dus ik kan alles aan haar vragen, en het is gewoon heel gezellig. Eigenlijk is ze ook wel mijn vriendin geworden.

Mijn man heeft ook een andere ex waar hij nog mee omging toen ik hem net leerde kennen, maar zij was zo ontzettend jaloers op mij, echt heel vervelend. Ze was echt gemeen. Mijn man gaat gelukkig niet meer met haar om, dat zou ik wel heel naar vinden.

Dus ik denk dat het echt aan de ex zelf ligt, en hoe je man er mee omgaat. Als je het gevoel krijgt dat de ex jou probeert buiten te sluiten, zoals die ene ex, dan gaat het natuurlijk niet goed. Maar als ze gewoon gezellig is, en niet in het verleden is blijven hangen, dan maakt het mij niet uit.

19. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

hihi, mijn man heeft geen contact met geen enkele ex.
    Ik daarentegen spreek mijn ex zeer regelmatig en blijf daar zelfs nog ongeveer 1 keer per jaar slapen als we een feestje van een gemeenschappelijke vriend / kroeg of weet ik wat hebben. Met kindje straks zal dat wel anders worden denk ik. Hoewel ik de hond altijd wel heb meegenomen :)
    Mijn vent heeft er geen problemen mee, weet dat het een ex is en dat het niet voor niks een ex is...
    Sterker nog, mijn ex was op onze bruiloft hihi

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou er niet blij mee zijn en dat ook laten merken.
    Maar ja, manlief is oud en wijs genoeg om zijn eigen beslissingen te nemen, dus ik zou het hem niet verbieden, daar hou ik absoluut niet van.
    Gelukkig hier geen contact met exen.

Deel Deze Pagina