de eerste maand betaal je 29,95, daarna 39,95. Ja je kan zo binnen lopen maar moet wel ff een half uurtje van te voren. Ik heb vandaag weegdag. Ben een maandje bezig en denk dat ik nu ongeveer op -7 kilo zit.
Nou, ik ben gister geweest en het was best gezellig haha. Ik schrok wel van het aantal kilo's dat ik woog, had ik niet verwacht zucht. Maar ja, maar goed dat ik er nu iets aan doe toch? Maar vind die punten tellen wel een gedoe hoor, maar het zal wel wennen zijn. Heb een combi abbo genomen voor 19,50 voor de eerste maand. Ik mag 28 punten per dag en dan over de week 49 bonuspunten. Heb nog geen weegschaal, die komt, als het goed is, morgen binnen, dus het is nog een beetje gokken. Maar heb als ontbijt koffie zonder melk (hoeveel is koffie met halfvolle koffiemeld? Anyone?) 2 bruine boterhammen op elkaar met boter en 2 plakjes salami genomen, dan kom ik, als het goed is, op 7 punten uit. En dan neem ik zo als tussendoortje een sinaasappel.
ik doe ook ww maar weeg niks af.... gok met mijn gezonde verstand en houd altijd extra punten van mijn week extra in voor als ik een beetje fout hebt gegokt..... het is ook net hoe je er in staat....
halfvolle koffie melk is 2 eetlepels is 1 punt....dus moet je even kijken hoeveel keer je het op een dag drinkt ... en dan even gokken hoeveel eetlepes je dan gebruikt, neem aan dat 2 eetlepes een beetje veel is voor `1 kop koffie..... ik zou het zwart drinken.... 28 punten is niet heel veel dus kun je op die punten besparen.... Ja kom ook op 6 of 7 punten uit, is een beetje afhankelijk van hoeveel boter je gebruikt hebt....1 of 2 koffielepels....
voor elke kop koffie moet je ook weer 1 glas extra water drinken omdat koffie slecht is voor vochtgehalte Boterhammen wegen ongeveer 25-30 gram (er staat in dagboek 50 gram 1 portie maar dat is dus niet zo!) dus houd hier rekening mee.. Ook niet alle thee is goed beste is rooibos (geen caffeine) en groene thee, lekker theemutsje worden dus
Het is even wennen monkeylove maar het is zo routine, wat mij helpt is in de ochtend bepalen wat ik eet de rest van de dag, dat geeft iets om aan vast te houden en helpt me de punten goed verdelen over de dag (anders zijn ze OF te snel op of je houd teveel over hihi)
Bedankt! Dan heb ik het toch redelijk goed gedaan Ik heb inderdaad zwarte koffie gedronken om te besparen. Ach vind het niet supervies. Drink normaal 3 bakken koffie in de ochtend maar ga het er nu bij 1 houden. Heb trouwens 1 theelepel boter genomen want ik heb de boterhammen dubbel geklapt haha. Scheelde weer. Ik denk dat ik vanmiddag gewoon weer 2 broodjes neem want daarna ga ik pas boodschappen doen en haal ik wel wat andere dingen. Maar heb lekker monnikenbrood dus dat vult wel. Vanavond eet ik andijvie stamppot dus dan moet ik voor die aardappelen punten rekenen, voor de andijvie niet, en dan voor de spekjes ook punten, nou ja, komt wel goed.
ww gat ervan uit dat 1 portie 2 boterhammen is triskela.... maar ook dat gaat dus niet op, maar goed ik houd dat dus wel gewoon aan....weeg niet... haha . het zou dan hooguit 1 punt schelen voor mij....
bij stampot neem ik voor aardappelen gewoon een verzadigende portie, dat is 7 punten en mag je gwoon zoveel aardappelen gebruiken als je wilt..... ik gebruik vaak tartaar ( rullen) ipv spekjes en bak dan een uitje evt wat champignons mee....is ook erg lekker, en spaart ook punten, maar ik denk dat je ook met spekjes wel uit gaat komen vandaag! S6
als je inlogt biij ww online, en dan bij forums op weightwatchers online klikt dan heb je groepje elkaar helpen dag 161.... daar schrijf ik en ook triskela mee... je bent welkom om mee te schrijven! sowieso kun je op ww online het forum erg veel leren en ervaringen delen, ook op de moeilijke momenten.....en je kan er vragen stellen.... wat anders is dan hier is dat een topic elke dag opnieuw opent, dus morgen is het elkaar helpen dag 162....
er is ook een groepje moeders wat samen kletst( trotse moeders) maar dat staat op een laag pitje, is wel jammer....
ja en recepten.... en je kunt er je dagboek bijhouden en punten opzoeken! Ik merk dat ik het beter volhoud als ik elke dag even goed bezig ben met ww-en, dus er veel aan denk over lees... mee bezig ben wat ik eet etc en ook op de site zijn.... houd me gemotiveerd....
ik neem echt geen verzadigende portie aardappelen hoor. Dan zou je aan 350 gram aardappelen zitten. Ik reken gewoon de verhouding uit. Bijv als ik 500 gram groente doe en 500 gram aardappelen en ik neem 400 gram dan heb ik dus 200 gram aardapelen genomen...
toch eet je het gauw op... als ik aardappelen gewoon kook schil wel zeker de helft minder als dat ik voor stampot maak, en bij gekookte aardappelen eet ik 200 gram...ik ben ook een grote eter 's avonds... en dan hoef ik me er ook verder niet bij na te denken.....