Mama's uit de Drechtsteden?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door denise025, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise025

denise025 Lid

20 mei 2014
    26
    0
    0
    Papendrecht
    Hoi iedereen,

Zijn hier toevallig nog mama's uit de Drechtsteden die het leuk lijken om te kletsen/ te mailen over het mama zijn,of mama's die ervoor open staan om misschien keer wat leuks af te spreken hier in de buurt met de kleintjes om zo evt vriendschap op te kunnen bouwen?

Ik merk namelijk laatste tijd dat ik daar erg behoefte aan heb aangezien ik maar weinig mede mama's hier in mijn omgeving ken en (kinderloze) vrienden het laten afweten.

Nog meer mensen die zich hierin herkennen?

Ik zal iets meer over mezelf vertellen:

Ben 24 jaar, woon samen in een appartement in Papendrecht en heb
    een lief en vrolijk zoontje van 9 maanden. Af en toe een eigenwijs ventje maar kan echt niet meer zonder hem. Helaas sinds December werkeloos en op zoek maar dat wil niet vlotten. Wel alle tijd om me te richten op me kleine boef en de cursus Kinderpsychologie.

Groetjes

2. SYvR

SYvR Lid

17 mei 2012
    14
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi ik klets graag gezellig mee!! Ik ben 26, getrouwd, moeder van 2 dochtertjes. Volgende week word de oudste 2 en de jongste is net 6 maanden. We wonen in Barendrecht.. Dus niet echt om de hoek, maar ook niet heel ver uit de buurt. Ik werk 2 daagjes per week in de zorg. De kinderloze vrienden heb ik al een poos achter me gelaten. . Dat schijnt toch niet zo goed te werken.
    Maar wat is het genieten hè van zo'n klein mannetje?!
    vervelend dat het vinden van een baan niet echt wil lukken!
    In welke sector ben je op zoek?

Ben

3. denise025

denise025 Lid

20 mei 2014
    26
    0
    0
    Papendrecht
    Gezellig!! Barendrecht ligt niet om de hoek inderdaad maar niet al te ver. Leuk 2 dochters! Lijkt me dan toch weer heel anders als een jongen ;).
    Wat die kinderloze vrienden betreft, het was tijdens de zwangerschap allemaal hartstikke leuk en gezellig nog, maar een paar maanden na de bevalling (als de kleine echt alles gaat ontdekken enzo) was alles anders. Erg jammer dat ze ze geen begrip hebben voor de tijd die je besteed aan de kleine.

ik zoek werk in de detailhandel maar ben bang dat ik daar nu al te oud voor ben en alles word wegbezuinigd. Kan gelukkig wel veel tijd doorbrengen met de kleine man.

Al wat leuks gepland voor de 2e verjaardag?

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hi :)
    Ik ben net 30 geworden, heb een zoontje van 2.5 jaar en een dochtertje van 9 mndjes. Ik woon in D.ordrecht, redelijk in de buurt dus :)
    Ik werk ook niet (meer). Ben mijn baan kwijt geraakt na m'n zwangerschapsverlof van mijn zoontje, wel een tijdje gesolliciteerd, maar uiteindelijk besloten om voor een tijdje thuisblijf mama te worden.
    Ondanks dat ik het heerlijk vind om bij mijn kindjes thuis te zijn, is het ook wel een beetje eenzaam soms. Heel herkenbaar dus ;)

Balen dat je je baan kwijt bent geraakt, maar wel erg leuk dat je een cursus volgt!

Groetjes Pleak

5. denise025

denise025 Lid

20 mei 2014
    26
    0
    0
    Papendrecht
    Is aan de overkant ;). Hadden ze nog een goede reden om je te ontslaan na je zwangerschapsverlof? Bij mij was het excuus bezuiniging maar vervolgens wel weer een nieuw iemand aannemen....Kwam gewoon door de zwangerschap maar dat mogen ze niet gebruiken als reden dus verzinnen ze wat anders.
    Ik ken het wel hoor, eenzaam ondanks een kind (in jou geval 2) in huis. Hier is het ook nog eens moeilijk om leuke dingen te doen of vriendjes/vriendinnetjes te vinden voor de kleine boef gezien de kinderboerderij dicht is en ik ook nog eens in een flat woon. Ik ben nog eel bezig met solliciteren maar is niet iets waar ik dagelijks mee bezig ben. Na zoveel afwijzingen of helemaal niks horen was ik het zat.

6. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hoi hoi
    Ik kom ook uit d.ordrecht. Ben 29 en mama van een zoontje van bijna 2. Ik ben soort van thuisblijfmama. Bezorg 2 x in de week post en gaat mn zoontje mee en een paar uurtjes gehandicaptenzorg.

Wat leuk cursus kinderpsychologie erg interresant ook vond ontwikkelingspsychologie ook altijd erg leuk. Maar is inmiddels flink weggezakt merk ik. Zal mn boekjes weer eens opzoeken

Ik kom wel regelmatig in pa.pendrecht trouwens mn ouders wonen er.

Groetjes

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik werkte in de kinderopvang en het kindaantal was gigantisch terug gelopen. inmiddels is deze locatie zelfs gesloten. Dus de reden was wel geldig en echt niet zwangerschapsgerelateerd.
    Balen dat je oude werkgever er zo in stond, helaas gebeurt dit veel te vaak! Begrijpelijk dat je het solliciteren op een gegeven moment zat was/bent hoor!
    Lastig dat je in een flat woont! Wij hebben tot mijn zoontje 10 mnd was ook in een flat gewoond, nu in een huisje met tuintje. Toch wel erg lekker met een kleintje! Balen dat de kinderboerderij dicht is! Wordt die verbouwd?
    Ik begrijp uit je openingspost dat je ook niet echt vriendinnen hebt met kindjes? Dat is ook lastig he! Ik heb heb via het forum een lieve mama leren kennen, he pugga ;) Ik had (grotendeels heb) ook alleen vriendinnen zonder kindjes, soms zo lastig!! vaak zoveel onbegrip voor wat het betekend om een kleintje te hebben!

8. denise025

denise025 Lid

20 mei 2014
    26
    0
    0
    Papendrecht
    #8 denise025, 28 mei 2014
    Laatst bewerkt: 28 mei 2014

Toch nog wel wat mensen uit de Drechtsteden dus, gezellig!!
    Wel makkelijk dat je zoontje mee kan met de post bezorgen! Helpt ie je ookal mee of nog niet? :p

De cursus is ook erg interessant. Leer veel dingen over wat er in het koppie van een kind om kan gaan, emotionele groei enzovoort. Staan toch ook wel veel dingen in waar je wat aan hebt tijdens het opvoeden en opgroeien. Maar ontwikkelingspsychologie, kan je dat daar ook een beetje mee vergelijken?

@pleak

Balen is dat dan als het moet sluiten. Denk dat als het zo door gaat er nog meer bij komen die dicht gaan.
    Wonen in een flat is echt niks. De kleine man heeft wel ruimte om te spelen enzo maar toch vind ik het niet fijn. Zeker als ie straks gaat lopen(wil hij nu al maar is nog te onstabiel) moet ik alles op slot doen en sleutels eruit(8 hoog met lage balkon reling).
    Wel lekker zo'n tuin, zeker met het lekkere weer dat we gehad hebben.
    En idd, ken niet veel mensen die kinderen hebben. Of ik ken ze wel maar niet goed genoeg, meer via via. Dus gelukkig bestaat er dan zoiets als een forum :). Kindrboerderij word verbouwd. Heb geen idee waneer hij weer open gaat.Ik woon er tegenover dus zie wel de vorderingen.

9. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Op zijn manier helpt hij mee. Ik krijg twee keer inde week kratten met post aangeleverd en moet deze nog sorteren. Meestal doe ik dat als hij op bed ligt. Maar als hij erbij is dan geeft hij de post aan of hij trekt een net gesorteerde stapel van de tafel, heel fijn. En vandaag was wel heel schattig. Hij ging kijken toen de man van de post kwam en die deed dan soort van met hem de kratten binnen zetten. Dan hield mn zoontje ze ook vast en dan samen op hun plekje zetten zo lief van die man ook kost toch extra tijd. Maar met de post zit hij in de draagdoek of in de wagen dus hij houd me gewoon gezelschap.

Ze zijn de kinderboerderij toch gewoon aan het verbouwen in padrecht of is tie echt helemaal weg?
    Ik heb eigenlijk alleen pleak voor de rest fam met kindjes maar wonen erg ver weg

10. denise025

denise025 Lid

20 mei 2014
    26
    0
    0
    Papendrecht
    Ja klopt, zijn ze aan het verbouwen maar heb geen idee wanneer ie weer open gaat. Staat niks op het bord bij de ingang.
    Aw, dat is wel lief dat ie op zijn manier wil helpen. Met of zonder stapeltjes omtrekken. En ook super van diegene die het komt brengen. Vaak is het allemaal snel afgeven en weg wezen. Wel lekker, ben je iig niet alleen met bezorgen en hij is lekker buiten.
    Maar zelfs familie laat het afweten hier. Leuk hoor net na de geboorte even kijken en daarna te druk met zichzelf. Van sommige hoorde ik helemaal niks maar gaan wel op kraambezoek bij vrienden of verzinnen een leugen zodat jij niet naar hun kan komen of zij niet bij jou. Heb me er maar bij neergelegd , kan me tijd wel beter besteden.

11. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Jammer is dat he hier ben je zo leuk als het jongste kind zeg ik wel eens tegen mn man. Inmiddels alweer wat nieuwe toevoegingen aan de fam dus bijna geen aandacht meer. Ook met zn verjaardag is het een drama. Veel verjaardagen in die periode. Zijneerste verjaardag is de ene kant van de fam niet eens geweest.

Zo jammer want zo'n kindje geeft zoveel plezier dus gewoon een paar gelijkgestemde zoeken. Veel leuker :p

12. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    jammer zeg als zelfs familie zo doet! Dat valt hier gelukkig nog redelijk mee, al moet er door mijn schoonmoeder altijd, echt op elk verhaal, worden gereageerd hoe dat bij mijn neefje is. Niet dat ik niet in het mannetje geïnteresseerd ben, maar soms wil ik gewoon iets over onze kindjes vertellen ;)
    Ik vind het met vriendinnen vooral erg lastig dat ze steeds verwachten dat ik me aanpas, terwijl dat nou net zo lastig is met een kleintje.

Ik heb even uit nieuwsgierigheid voor je gegoogled.. als het goed is gaat de kinderboerderij van de zomer weer open:
    Kinderboerderij De Papenhoeve - Papendrecht
    https://www.facebook.com/kinderboerderij.depapenhoeve?fref=ts
    ;)
    Kom je wel eens in de kinderboerderij in Dordt? Die is ook erg leuk! Maar missch wat lastig te bereiken voor je?

13. denise025

denise025 Lid

20 mei 2014
    26
    0
    0
    Papendrecht
    #13 denise025, 28 mei 2014
    Maak me er maar niet meer druk om...
    Die "familie" weten gewoon niet wat ze missen dan toch? Uiteindelijk vind ik het wel sneu voor zo'n kind als hij/zij het door gaat krijgen dat er mensen niet komen die het wel ziet bij anderen waarbij het veel drukker is op zo'n feestje.

Ben benieuwd hoe het gaat met zijn eerste verjaardag. Zal niet druk worden...
    Maar zoals je al zei, opzoek naar gelijkgestemde :)

@pleak

Ach probleem familie zal ik het maar noemen...die heeft ruzie met die, en die wil die niet zien :s
    Dat is zo jammer he, als je dan wat wilt vertellen en het word dan steeds vergeleken met iemand anders. Gelukkig nog geen last van gehad.
    Zal wel fijn zijn als ie in de zomer opend. Lekker veel daar te vinden dan. Ben al een keer in Dordt geweest met mijn vriend en de kleine(die heeft wel een rijbewijs). Hij vond het erg leuk maar voor mij is het niet te doen alleen. Dus hopen dat ie hier snel open gaat en tot die tijd zo heel af en toe richting Dordt voor de dieren.

14. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Wat grappig wat je zegt over dat je kindje op andere verjaardagen ziet dat ze wel komen dat heb ik gister ook tegen iemand gezegd dat ik daar zo bang voor ben. Dan zie je die bergen kados en die van mij krijgt alleen een flutauto.

En ik weet ook wel dat het echt niet gaat om de kados. Maar als die van jou als enige geen kado krijgt is toch wel erg sneu.

En gelijkgestemden vinden het wel leuk om voor de honderste keer te horen dat hij zn bordje heeft keeggegeten of dathij toch zo leuk en lief is :D

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    #15 Pleak, 28 mei 2014
    Goede instelling! Hun gemis hoor.
    Heb je al zin in zijn eerste verjaardag? Sowieso niet je plezier laten bederven door eventuele missende familieleden, voor zo'n kleintje is het toch al snel te druk en liever mensen die er echt graag willen zijn, dan mensen die er alleen zitten 'omdat het hoort'.
    Realiseer me net dat onze kindjes maar 2 weekjes schelen :)

Edit:
    Je hebt ook geen rijbewijs.. ik ook niet, soms lastig he! Zeker met een kindje! Lijkt me ook een nadeel als je in papendrecht woont.. ik stap hier heel makkelijk op de trein en ben zo bij de kinderboerderij en de stad, daardoor nog lekker mobiel.

Oh familieruzies, daar weet ik dan weer alles van. Met het gros van mijn familie geen contact meer omdat ik al dat geruzie niet meer kan verdragen. Dat heeft die ruzie met die, dan die met die. Ik hou het niet eens meer bij zo snel veranderd het weer. En gek genoeg stond ik er steeds tussen. Dus heb ik maar afstand genomen. Heb wel contact met mijn ouders en broer, ga soms bij mijn oma langs en verder niks meer. Word ik er ook niet meer in/door teleurgesteld. ;)

16. denise025

denise025 Lid

20 mei 2014
    26
    0
    0
    Papendrecht
    Haha wat toevallig is dat dan. Ik houd mijn hart vast als ie over een paar jaar zegt , mama waarom komen ze wel daar en niet hier....Duurt nog wel even maar toch.

En idd, ik vind het niet erg om 100x tr horen hoor wat een lief en leuk kind(eren) jullie hebben , alleen maar leuk omdat je dat zelf ook doet ;)

Heb wel zin in zijn eerste verjaardag. Ben er nu al mee bezig. Wat gaan we geven, wat voor taart enzo. Dus tips en ideeen zijn welkom!!
    2 weekjes maar? Leuk :) Op welke datum is ze geboren? Hier B op 11 augustus.

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Helemaal mee eens :D ;) Dat is zo fijn aan andere moeders, kan je lekker ongenegeerd over je kleine kletsen ;)

18. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ze is op 23 augustus geboren, 12 daagjes verschil :)
    Tips voor een leuk eerste verjaardag feestje..
    - vooral lekker het ritme van je kindje blijven volgen, anders worden ze sacherijnig ;)
    - wij hadden een hele leuke fototaart.. en een meptaartje (zelfgemaakt) voor hemzelf. Uiteindelijk had hij het fruit er af gegeten en de rest alleen een beetje geproeftd maar was wel grappig ;)
    - hmmmm ben verder even inspiratieloos.. t wordt al laat ;)

19. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik kan als enige tip geven geniet van de dag zelf en maak foto's ik heb er maar heel weinig. Ik had zoveel plannen voor zijn eerste verjaardag liep allemaal btje mis. Heb me daar allemaal veel te druk om gemaakt heeft me veel te veel stress bezorgd. Dus makkelijker gezegd dan gedaan niet te druk maken.

Zou wel btje planning maken als je taart wil maken enzo maar verder genietbervan. Is al zo'n emotionele roller coaster hij wordt 1!

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ja da's ook een goede.. vooral lekker genieten en niet druk maken om van alles. Zeker de eerste verjaardag is ook echt een verjaardag voor mama. Een jaar geleden bevallen, alles een keer voor het eerst mee gemaakt.. haha ik heb wat afgesnotterd ;) (zo ben ik normaal helemaal niet ;))
    Wij hadden de eerste verjaardag vooral klein gehouden en alleen de mensen waar mijn zoontje zelf echt dol op was uitgenodigd. Geen beleefdheids uitnodigingen, feestje duurde maar 2 uurtjes.. werkte perfect, hij had het zo naar zijn zin.
    Afgelopen verjaardag wel groter gevierd en dat liep ook super.
    NU al druk aan het nadenken over de eerste verjaardag van de kleine dame, maar voor een tweede kindje is het ook allemaal weer zo anders. Loop al vast op het verlanglijstje ;)

Deel Deze Pagina