Vraag voor de genen die gestopt zijn met roken

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vraag voor de stoppers.
    Ik rookte best intensief 20-30 per dag.

B e gin november begonnen met champix en 18 november gestopt met roken.

Door de champix (dacht ik) heel slecht slapen.
    En dan heeeeel slecht.
    Nu ben ik eind januari gestopt met de champix, het slechte slapen begon de spuigaten uit te lopen, en het slechte slapen werd iets beter.
    Maar dan ook heel iets.
    Gisteravond om 22.00u naar bed. Ik denk dat ik al met al 2 uurtjes geslapen heb vannacht.
    Het slechte slapen begint me op te breken. Ik begin lichtgeraakt te worden, reageer kribbig en er komt steeds minder uit mijn handen.

Hoe kan duurde bij jullie het slechte slapen?

P.s. ik taal nog steeds niet naar een sigaret, heb daar echt geen behoefte aan. Ik mis soms wel het rookmomentje maar dat is ook zo over.

2. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Hier 2 jaar terug gestopt. Het eerste halfjaar een stuk slechter geslapen, heel onrustig slapen en indd een stuk kribbiger, ongeduldig en ontevreden.
    Het gemis van een sigaret is niet niks. Het duurt vaak wel een jaar voordat je denkt pff ik voel me stukken beter!
    Maar echt geloof me, wat is het fijn om van die ongezonde ziekte stokjes af te zijn!! Het is het allemaal waard! Na een jaar denk je pff heb ik dit serieus zolang gedaan?

3. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik ben 11 jaar geleden gestopt met roken, cold turkey dus ook geen kauwgoms, pleisters of wat dan ook. Maar ik heb verder geen problemen gehad met het slapen.

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ben (weer) gestopt met de zwangerschap. In 1 x hoppa klaar. Vorige keer ook gedaan. Maar inderdaad een paar weken heel slecht geslapen.

Moet je even doorheen. Geef het anders aan bij de huisarts? Misschien kan die je iets geven waardoor je beter slaapt tot je lichaam ontwend is?

Hier ook de bedoeling om na de bevalling niet meer te beginnen. Maar dat wordt lastig. Mijn man rookt nog wel gewoon en zeker met dit mooie weer mis ik mijn sigaretten enorm.

5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Je slaapt niet slecht door stoppen met roken an sich, maar doordat stoppen met roken je gevoeliger maakt voor stress wat er weer voor zorgt dat je slecht slaapt (vooral het doorslapen gaat dan moeilijker). Je lijf is te onrustig. Je brein heeft ongeveer 3-6 maanden nodig om te ontstressen na het stoppen met roken en weer een balans te vinden.

Rokers hadden vaak eerst door hun momentje roken een rustig zen momentje, wanneer ze stoppen nemen ze vaak onvoldoende zen momentjes, sterker nog ze worden vaak actiever dan voorheen. Advies is in dat geval dan ook om vaker rustig aan te doen. Probeer dingen als ontspanningsoefeningen/mindfulness om je rust te pakken.

Ook breekt nicotine cafeïne af; dus als je stopt met roken maar nog wel veel koffie drinkt heeft dit ook invloed op slaap. Probeer dan minder koffie en thee met cafeïne te drinken.

Succes! Ik wil in ieder geval zeggen dat ik het knap van je vindt dat je gestopt bent! Zet m op!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben 3 jaar geleden gestopt zonder hulpmiddelen. Maar ik herken ook geen klachten

Je gaat wel op een normaal tijdstip naar bed en doet geen slaapjes overdag? Dat je je ritme in de war hebt nu?

7. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier ook geen klachten na het cold turkey stoppen.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik herken het slechte slapen wel. Ik moest een nieuw slaapritueel maken, ipv peukje voor het naar bed gaan drink ik nu een beker warme melk.
    Ga daarna douchen en naar bed. Het klinkt stom, maar hier werkte het goed om een nieuw slaapritueel te maken. Net alsof m'n hoofd even moest afschakelen en snappen dat het nu tijd was om te slapen.

Het slapen ging toen na zo'n 2 weken beter. Terwijl ik al weken wakker had gelegen...

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik ben gestopt tijdens eerste zwangerschap, vanaf toen minder vast geslapen dan daarvoor. Maar denk dat dat meer door moederschap komt.
    In zou in jouw geval even bespreken met je huisarts. Zó slecht slapen is ook niet gezond

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Herkenbaar. Al was ik daarvoor ook geen goede inslaper. Na een aantal maanden ging het gelukkig wat beter. Al kan ik nu nog wel eens wakker liggen hoor.

Goed dat je gestopt bent! Nu nog even doorzetten!

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben 5 jaar geleden gestopt zonder hulpmiddelen.
    Heb nooit slecht geslapen.

Ik rookte een pakje per dag.

Deel Deze Pagina