Weightwatchers en heel licht positieve test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boannan, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hoi,

Geen idee of ik dit hier goed plaats. Ik ben sinds begin januari aan het weightwatchen en dat gaat heel goed. Ik ben al 18kg afgevallen en nog maar 1 kg verwijderd van een gezonde BMI terwijl ik toen ik begon bijna op 32 zat! Ik heb dat gedaan door wel elke dag mijn punten op te maken maar niet aan mijn weekpunten te komen en elke dag minimaal een uur te bewegen (wandelen of fietsen).

Maar ik probeer ook al een jaar om zwanger te worden en sinds deze maand zijn we gestart met IUI. Ik zat gisteren op 11dpo en had een tuurstreepje. Vandaag op 12dpo is het geen tuurstreepje meer maar nog wel heel licht. Ik zou normaal gesproken vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Maar ik heb dus ook 13,5 dag geleden Ovitrelle 250 gespoten en in de bijsluiter staat dat dat tot 10 dagen na gebruik een vals positieve test kan geven. Dus heel spannend allemaal.

Ik denk dat ik zeker nog 2 dagen moet wachten voor wat meer zekerheid of ik echt zwanger ben. Wat doe ik dan? WW ik door? En wandel ik door? Ik was vandaag alweer 8 ons lichter dan gisteren maar wil natuurlijk niet dat ik de eventuele zwangerschap in gevaar breng door de afvalstoffen die vrijkomen.

Ik doe misschien een beetje spastisch maar ik ben al bijna 40, heb al een MA gehad en mijn zoontje heeft heel veel medische problemen dus deze zwangerschap zou heel erg welkom zijn en de angst dat er geen tweede komt is erg groot.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb geen verstand van lijnen want ik heb het nog nooit gedaan. Misschien kun je proberen om een gezondere levensstijl te nemen en meer groente/fruit te eten. Ik zie vaak mensen om me heen die gaan dieeten en daar ook veel mee afvallen. zodra ze op hun streefgewicht zijn dan nemen ze hun oude eetpatroon weer aan. Zo schommelt dat dan jaren door. Het wandelen begrijp ik niet. Wandelen is gezond, ook tijdens je zwangerschap. Het weer wordt weer beter, geniet er lekker van! ik wens je heel veel geluk met je iui en ik hoop dat je zwanger wordt.

3. ik zou het lijnen even laten voor wat het is , maar wel gewoon gezond blijven eten!

En wandelen is altijd goed, dus dat zou ik zeker blijven doen, en als je stopt met dieten wil dat niet zeggen dat je meteen niets meer afvalt, zeker als je dus blijft wandelen/lopen kan er best nog wat afgaan.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    alvast voorzichtig gefeliciteerd!!!
    hoop dat je over een paar dagen een knal test hebt.

bewegen; ik zou zeker blijven bewegen, wandelen/fietsen/zwemmen. dat is alleen maar goed voor je en houdt je conditie op peil.

lijnen/weight watchers... zou iig niet bewust lijnen. wellicht dat je op de site van het voedingscentrum kan kijken wat tijdens de zwangerschap van belang is om te eten op een dag.
    op zich is het menu van weight watchers wel gezond. wellicht dat je nog wat brood kan toevoegen/melk producten/groente en fruit wat extra per dag?

5. Onje

Onje Niet meer actief

Je zou even kunnen bellen met de huisarts/verloskundige. Maar kwaad kan ww niet.
    Weight watchers zie ik niet echt als een dieet maar een programma om een gezonde levensstijl te creeren. Er komen geen shakes of andere rare dingen aan te pas gewoon gezond eten.
    Ik zou als je echt zwanger bent je weekpunten wel gebruiken en lekker zo gezond blijven doorgaan. Je krijgt bij ww alles binnen wat jij en je baby nodig hebben.

Wandelen moet je gewoon lekker blijven doen. Zo een gezond lichaam is natuurlijk prima voor je baby!

6. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Alvast voorzichtig gefeliciteerd!!

Wbt de Weight watchers zul je daarmee moeten stoppen. Dat wordt door hunzelf ook aangeraden.

7. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik deed ook WW voor ik zwanger raakte.

Ik heb toen advies bij hun en de vlk gevraagd en hun hebben geadviseerd te stoppen.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou stoppen met het specifieke programma van WW. Maar niks belet je om niet blijvend uit te kijken dat je voldoende groentes en fruit binnen krijgt en niet teveel "troep" (snoep, koeken, chips, chocolade, gefrituurde zaken, ...).

9. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik denk sowieso dat het volgen van zo'n programma niet meer te doen is binnen nu en een weekje ofzo. De meeste vrouwen zullen toch echt regelmatig moeten snacken om hun maag rustig te houden (lees: om niet regelmatig de toiletpot te hoeven omhelzen). Daarnaast is lijnen niet goed voor jou en je baby.

Ik zou even overleggen met de ha en mijn advies: prop je koelkast vol met alle soorten groente en fruit die je lekker vind. Groente en fruit is alleen maar goed voor je!

En natuurlijk (voorzichtig) gefeliciteerd!!! Een streepje dat de tweede dag al duidelijker is dan de eerste lijkt me eerder van de zwangerschap dan een nawerking van de behandeling ;)

10. KimK

KimK Niet meer actief

Stoppen met WW, gezonde leefstijl aanhouden en zeker blijven wandelen!

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Is er geen opgewicht fase ofzo bij weight watchers? Ik denk ook niet dat je nu in dit stadium al veel gevaar brengt voor je embryo, omdat de meesten het ook nog niet kunnen weten in dit stadium... Maar ik zou niet meer gaan lijnen en afvallen, maar wel gezond eten! Gewoon drie hoofdmaaltijden en naar behoefte tussendoortjes...

12. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ja er is een stabilisatie fase. Dan eet je 6 punten meer. Dat is bijna 25% meer. Ik heb afgelopen 3 maanden juist wel extreem gezond gegeten en eet zo'n 1700/1800 calorieen per dag. Ik eet 3 stuks fruit per dag, 3 a 4 ons groente, 450gr zuivel en ook om de 2 a 3u iets. Ik gebruik alleen denk ik te weinig brood - ik eet 90gr volkoren brood per dag - en heel weinig vet. Zoveel mogelijk magere producten. Dus ik ga in eerste instantie wel die extra punten nemen en als ik een paar weken verder ben naar de diëtiste. Thanks!

13. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou niet meteen meer brood eten maar dan meer gezonde vetten gaan eten.. Vette vis en noten, olijfolie, avocado etc.. Is goed voor het zenuwstelstel van je beebje!

14. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi
    mocht het echt positief zijn wat ik uiteraard hoop voor jullie
    zou ik ww even bellen en om het stabilisatie traject vragen want ww is al
    een gezonde leefstijl waarbij je goed controle over je eten hebt. Wandelen en fietsen mag je zoiezo blijven doen is alleen maar gezond.
    In het stabilisatie proces val je niet meer af, ik weet dat ze ook een speciaal borstvoeding programma hebben en dan mag je ook niet lijnen.
    (Ik ww zelf ook vandaar dat ik je snap)

15. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie net je reactie op het stabilisatie proces. Sorry....

Deel Deze Pagina