de griep??? of tandjes..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kimmetje55, Aug 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    he dames,
    help!
    ik ben beetje bezorgd.. yanick heeft al paar dagen wat verhoging rond 38 en dan weer niet.. dit wisselt constant omdat er 4 tandjes doorkomen om de beurt.
    maar nu is hij vandaag wel erg hangerig.. getempratuurd en nu tegen de 40 graden!
    hij heeft anders met tanden nooit zo hoog koorts.
    en nu met die enge griep.. draaf misschien beetje door maar goed ben ook zwanger nu dus die hormonen!!
    misschien kunnen jullie adviseren?
    is het normaal dat kinderen van anderhalf bijna 40 graden koorts hebben bij doorkomen van tanden?? of toch naar de HA
    bedankt!

2. firegirl

firegirl Niet meer actief

Kinderen hebben wel sneller echt hoge koorts he. Maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon bellen!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe is ie verder? De mexicaanse griep schijnt sowieso gepaard te moeten gaan met een droge vastzittende hoest. Is ie alert?

Maar zoals gezegd kunnen kleine kinderen erg snel hoge koorts krijgen. Dus het zou volgens mij wel kunnen dat het gewoon bij de tandjes hoort.

4. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hij heeft behalve moe en hangerig geen andere symptonen geloof ik..
    hou t wel extra goed in de gaten! iig bedankt voor de reacties
    laat wel ff weten als r iets veranderd.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Met zulke hoge koorts zou ik wel even naar de dokter gaan. Bij tanden schijnt verhoging of een beetje koorts voor te komen, maar vind 40 graden toch wel veel.

6. Khadisja08

Jul 18, 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik woon in de bollenstreek kregen we een brief op de scholen dat bij 2 dagen verhoging (boven 38.5) je al beter even langs de HA kunt gaan ivm mexicaanse griep.
    Wil je natuurlijk niet bang maken en weet niet of er bij jullie mex griep is.
    Dacht, laat ik het even zeggen.
    Sowieso kun je beter je gevoel volgen en je gevoel zegt dat dit niet klopt gezien je weet hoe je kindje normaliter op tandjes reageerd.

Mijn dochter zat een dikke week niet onder 39.6 en steeg savonds tot 40.2 ivm doorkomende tandjes maar dat was voordat ze der eerste tandje kreeg.
    Heb toen enkele keren bij de HA gezeten en zelfs een middagje ziekenhuis voor de zekerheid.
    Wat ik hiermee wil zeggen, je kunt beter 1 keer te vaak gaan dan niet want je kindje kan niet met woorden uitleggen hoe en wat.

Succes en liefs

7. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    ja dat is zeker waar, yanick heeft nu 39,1 en hij heeft redeijk goed geslapen.. als t vanmiddag nog niet is gezakt ga ik toch maar ff bellen met de HA voor de zekerheid. we zien het wel..
    ken hier nog geen mensen met de mex griep en nog niks gehoord maar goed.. beter 1 keer te veel dan 1 te weinig idd.

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    bel maar gewoon voor de zekerheid, dan ben je tenminste gerustgesteld.
    Timo krijgt nu net zijn eerste tandje en had gister 38,7'C, vandaag veel lager en is hij minder hangerig.

Sterkte ermee
    Miek

9. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    vandaag 38,7
    dus weer iets gezakt.. steeds als ik denk ik ga maar bellen dan gaat het net weer iets beter
    maar weer afwachten..?!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een dom advies. Ja werkelijk, geen ander woord voor.

Op de eerste plaats als je denkt dat je kind mogelijk griep heeft dan ga je niet naar je huisarts toe, dan BEL je de huisarts. Daar zullen de mensen in de wachtkamer je dankbaar voor zijn.

Boven de 38,5 is voor een schoolgaand kind GEEN verhoging maar koorts. Je huisarts gaat echt niets doen bij 2 dagen koorts bij een schoolgaand kind. Hooguit: in bed houden, flink laten drinken en rust. Er wordt niet meer getest op Mex. griep behalve bij risicogroepen. Je zal het advies krijgen om je kind thuis te houden (dat doe je toch al) en bezoek te vermijden en verschijnselen zoals hoest en apathisch gedrag in de gaten te houden.

Als je griep hebt, voel je je hartstikke beroerd! Het is geen verkoudheid, geen lamlendig gevoel, niet snotteren of iets dergelijks. Griep = beroerd voelen! Dit geldt in wat mindere mate ook voor kinderen.

TS: omdat je kindje oplopende temperatuur heeft, zou ik de huisarts(enpost) even bellen en overleggen. Als hij genoeg blijft drinken en niet hoest dan is er waarschijnlijk geen reden voor bezorgdheid. Kleine kindjes kunnen ook door tanden (en waarschijnlijk kiezen!) best even koorts krijgen.
    Ik lees nu dat de temperatuur weer afgenomen is. Ik zou het weer even aankijken en als het weer echt oploopt (niet een beetje 's avonds want dat is normaal) toch even bellen. De kans dat het griep is is minimaal.

Tot slot: de Mex griep heeft op dit moment in Nederland een milde vorm. Dat betekent dat het niet erger is dan een gewone griep. Oftewel: kruip je bed in en ziek uit. Dat duurt even en als je het flink hebt dan duurt het misschien wel 2 weken.

11. Khadisja08

Jul 18, 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cygnet2, je hoeft niet zo aanvallend te doen hoor.

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik snap niet waarom er direct met termen als dom gesmeten moet worden?! Dat is blijkbaar daar het advies, klaar!

Ik zou even de HAP bellen, koorts (echt koorts boven 38.5) heeft vaak niets meer met tandjes te maken..

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Khadisja08: excuus, het was niet mijn bedoeling om aanvallend over te komen maar als instanties zoals scholen adviezen geven dan moeten ze wel kloppen. Mensen met mogelijk de Mex. griep naar de huisarts sturen is op dit moment tegen alle richtlijnen in en dan kun je beter geen advies geven. Mensen zijn geneigd (en terecht) een advies van een school blind te volgen. In dit geval is dat dus een dom advies. Kinderen zijn potentieel de grootste verspreiders van dit virus... fijn als die de wachtkamer binnenlopen.. niet erg slim vind je ook niet?

@LovelyDK: iets is dom wanneer het onnadenkend is en het doel voorbijstreeft. Het advies van de school doet beide. Dom dus. Niemand hier is dom maar degene die op de school het advies geschreven heeft, heeft in ieder geval niet nagedacht en niet even wat research gedaan.

Share This Page