Weinig aangekomen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pam, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik ben van mezelf al vrij slank en gister ging ik maar eens op de weegschaal staan, ben pas 2 KG aangekomen (zit nu net op de 60 KG) en ben al 24 weken zwanger...
    Mijn verloskundige weegt alleen bij de eerste afspraak, zal ik haar erop aan moeten spreken of is dit normaal?

    Groetjes Pam
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben bijna 26 weken zwanger en ben nu 4,5 kilo aangekomen.
    Daar hoef je echt geen zorgen over te maken hoor.

    Bij m'n eerste zwangerschap was ik maar 5,5kilo in het totaal aangekomen.
     
  3. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    zo dan! 5,5 in totaal is al helemaal super weinig!
    Bij de zwangerschap van mijn dochter was ik namelijk 25 KG aangekomen en nu komt er zowat niks bij op.. Ik was binnen 4 maanden na haar geboorte alweer op mijn oude gewicht, 2 KG lichter zelfs.. Dus ben ook wel een beetje bang dat ik strax TE SLANK word, want dat lijkt ook niet :S
     
  4. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Geen zorgen, de baby groeit wel door. Denk maar zo: Na de bevalling hoef je het er ook niet allemaal weer af te werken. ;)
     
  5. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik val alleen maar af... Nee, volgens mij komt dat omdat 't vandaag warm was en ik had weinig kleren aan. Maar aankomen doe ik ook niet, in totaal maar 5 kilo erbij..
     
  6. Ik heb me nooit echt gewogen, de laatste tijd af en toe om de kat te wegen.
    Maar ik heb het idee dat ik nog helemaal niet ben aangekomen.
    M'n buik groeit wel maar ik heb het idee dat het van m'n benen en billen af gaat.
     
  7. Lintje82

    Lintje82 Bekend lid

    Ik ben vandaag 24 weken en 4 dagen zwanger en woog in het begin van de zwangerschap 70.1 kg en nu 70.8 kg.
    Hoop toch nog wel iets aan te komen, want de verloskundige vond het toch wel erg weinig.
    En ik eet gewoon echt alles waar ik zin in heb. Behalve wat echt niet mag dan.
     
  8. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maak je geen zorgen ik heb ook nog maar 2,5 kilo erbij.... Het verschilt gewoon enorm.
     
  9. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Mijn verloskundige weegt iedere afspraak maar ik kom niks aan...in totaal maar 0.6kg :confused:

    wees er blij mee zegt ze alles gaat goed!

    gr
     
  10. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Om te beginnen, meet ik 1.63 meter, dus das niet zo heel klein vind ik.

    Bij de eerste gestart op 52 kg, op de laatste dag woog ik 59 kg, en een weekje na de bevalling nog 50 kg. Was 7 kg bijgekomen en 9 afgevallen.

    Bij de tweede begonnen op 50 kg, laatste dag 55 kg, weekje na de bevalling nog 46 kg... 5 kg bijgekomen en 9 kg afgevallen.

    Bij deze toch al 1.800 g bijgekomen op 30 weken tijd... Gestart op 48 kg, eerst naar 46 kg gegaan en nu 47.8 kg.
    Beeb zit goed op gewicht, zelfs erover (was bij laatste controle 1.6 kg ipv de gebruikelijke 1.4 kg), dus met hem geen problemen.
    Er mag van mij gerust een pak bij komen!
    Vrees dat ik anders een graatmagere vod zal zijn na de bevalling...

    Zit bij ons in de familie, hoe meer kinderen je krijgt, hoe magerder je achteraf bent.

    Achteraf bekeken... 47.8 kg voor 1.63 meter in week 30 van de zwangerschap, is toch wel heel weinig :( En zo'n kleine buik heb ik nu ook weer niet hé?
     
  11. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik twee kilo, en bijna 36 weken, geen zorgen dus.
     
  12. Evebolletje

    26 apr 2007
    10
    0
    0
    Ik ben alleen nog maar afgevallen. Zit nu 5 kilo onder het gewcht van toen ik net zwanger was.

    Bij mijn verloskundige wegen ze wel elke contrrole en die zeggen dat het niet erg hoeft te zijn. Maar zal het altijd met je eigen verlos. bespreken!
     
  13. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    i kben van mezelf ook heel slank en ben gister naar de vk geweest, en ben nu 60 kg, van anderen hoor ik ook dat dat heel weinig is. voor mn zwangerschap was ik 58 kg.

    mijn vk neemt bij ieder bezoek mn bloeddruk, mn gewicht en we luisteren naar het hartje. en ik kan natuurlijk vragen stellen.
     
  14. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Is het voor het zwanger worden erg dat je te licht bent (zoals in mijn geval)? Ik meen dat de BMI wordt gemeten bij de verloskundige, kan ze je dan ook een dieet adviseren om juist aan te komen?

    Racebabe
     
  15. floortje

    floortje Actief lid

    12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Ik ben totaal niet slank en toch ben ik tot nu toe "maar" 1,6 kilo aangekomen. Volgens mij hoef je echt niet veel aan te komen. Ik moet gewoon opletten wat ik eet.
     
  16. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ja ik eet gewoon ook echt alles en ook wel vaak friet en ijs haha!

    en Platliggertje (sorry, weet je naam niet) ik kan je foto niet zien :S maar wat jij verteld daar ben ik dus ook bang voor.. dat mijn figuur slank is maakt me niet uit, zolang er geen botten uitsteken dan haha :p Maar mijn gezicht is zo dun geworden... mensen vragen me wanneer ik nou eens stop met dieten enzo, is gewoon niet leuk..
    Hoop dat na deze zwangerschap toch wat KG's blijven hangen..

    Maar fijn om te lezen dat meerdere meiden weinig zijn aangekomen, mijn verloskundige weegt ook nooit, ik dacht, laat ik er zelf maar eens een keer op gaan staan toen ik bij mijn ouders was...
    Wie weet vliegen de laatste weken de KG's er nog bij op haha!
     
  17. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Een vriendin van mij kwam pas in de laatste 3 maanden aan. dat kan dus ook nog gebeuren. Ik denk dat dat bij mij ook zo is, want ik heb er ook nog maar 4 kg bij, en ik ben vrij lang.

    Zij kwam in totaal 16 kg aan, terwijl er de eerste 6 maanden slechts een paar kilootjes kwamen.

    Je kunt er volgens mij niet veel van zeggen. Veel dames vallen in de eerste weken ook nog flink af he.

    Ik denk altijd: als het met die kleine goed lijkt te gaan, zal het allemaal wel oké zijn.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina