Beste Mirjam en Saskia, Ons zoontje is nu 4,5 maanden oud en het gaat erg goed met hem, alleen het aankomen nog niet zo goed. 4 weken geleden was hij is 6 weken tijd nog geen 400gr aangekomen. Ik heb toen op het cb het advies gekregen om toch weer elke voeding 2 borsten aan te bieden. Daarnaast moest ik meer rust nemen (netw eer begonnen met werken, solliciteren voor een nieuwe baan, man met een gebroken enkel, het was erg druk). Ik ben toen 1 week later weer gaan wegen en toen was hij in 1 week 250gr aangekomen. Super goed. Nu ben ik vandaag weer geweest. En nu is hij in 3 weken tijd 135gr aangekomen. Weer veel te weinig. Ze vroeg of hij erg beweeglijk is, dat is hij zeker. Voorlopig adviseerde ze geen kunstvoeding, ook omdat ons zoontje eczeem heeft. Ook voorlopig geen bijvoeding, maar liever wachten tot 6 maanden. Ons zoontje is erg tevreden, laat 3,5-4 uur tussen de voedingen, plast en poept goed. Wordt 2 keer per weke nog wel wakker voor voeding 's-nachts, maar slaapt de rest van de dagen van19.30-7.00uur door. Mijn vraag voor jullie is of het zo wel goed gaat? Wat ik verder nog kan doen om hem me aan te laten komen. Of blijft het voorlopig gewoon een klein mannetje? Ik drinkt al Weleda borstvoedingsthee en gebruik Domperidon 10mg/dag. Hebben jullie nog meer tips?
Hoi. Tips: - Blijf beide borsten aanbieden, maar probeer om 1 borst goed leeg te laten drinken, zo bereikt je kleintje ook de vettere achtermelk. - Masseer tijdens het voeden en geef compressie tijdens het voeden. Dit zorgt ervoor, dat je kleintje makkelijker de melk uit de borst kan halen en minder energie kwijt is voor het drinken. - Hoe is je toeschietreflex? Komt deze snel, of moet je baby er hard voor werken voor de melk komt? Anders ka je ook nog Sintocynon neusspray gebruiken om je melk sneller toe te laten schieten. - Probeer zo ontspannen mogelijk te zitten en te voeden. Ook dan komt de melk sneller. Groetjes Saskia
Dank je Saskia, mijn toeschietreflex is bij live voeden goed. Bij kolven gebruik ik de neusspray al. Of denk je dat ik hem bij live voeden ook moet gebruiken? Verder zal ik rustig blijven Wanneer zou ik moeten gaan bijvoeden met kv? Of is dat nu echt niet nodig? Wordt toch stiekem een beetje onzeker hiervan
Hoi, Ik zou bij het Live voeden ook de neusspray gebruiken. Je hebt veel op je bordje met je werk, man en alle andere dingen om je heen. Stress/zorgen hebben een negatieve invloed op je melkproductie. Rust is het sleutel woord, maar ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan. Zolang je kleintje goed blijft plassen en alert is, wacht dan nog een keertje het wegen af voor je gaat nadenken over kunstvoeding, want je voeding is goed anders zou hij de vorige keer niet 250 gram zijn gegroeid! Groetjes Saskia