Hoi dames, Wil eigenlijk gewoon even mijn teleurstelling van me afschrijven. Ik zou morgenochtend ingeleid worden omdat ik 41 weken zwanger ben en het nou eenmaal bij ons in het ziekenhuis het beleid is dat je dan ingeleid wordt. Ik was net bij mijn ouders om mijn oudste zoontje daar onder te brengen toen ik werd gebeld door de gyn met de mededeling dat er voor morgen al 7 inleidingen stonden gepland waar daarvan ook al een aantal waren doorgeschoven naar morgen dus. Nu word ik a.s. zondag ingeleid met de garantie dat ik niet meer doorgeschoven ga worden. Ik ben verder niet boos op iemand. Niemand kan hier tenslotte iets aan doen, maar ben natuurlijk wel een beetje teleurgesteld. Ik (en mijn man) hadden ons er wel op ingesteld. Aan de andere kant bekijk ik het ook maar zo, het is een goed teken dat ik natuurlijk niet urgent ben en dat alles gewoon goed gaat met mij en de baby en het inleiden puur een "regeltje" is. We wisten dat de kans bestond dat als we morgenochtend zouden bellen dat alles vol zou zitten, maar dan zou ik uiterlijk zaterdag ingeleid worden, maar nu bellen ze dus de avond vantevoren al met de mededeling dat ik doorgeschoven word naar zondag. Nu moet ik wel zeggen dat ik het wel heel netjes vind dat de gyn persoonlijk belt en dat ze dus op donderdagavond al belt. De teleurstelling zou morgenochtend tenslotte nog groter zijn geweest. Moest het gewoon even van me afschrijven...
En ondertussen dus nog wel de kans dat het spontaan op gang gaat komen? Ook wel zo fijn toch? (Ook voor je kindje). 't Is natuurlijk wel even balen, als je dacht al snel je kleintje in handen te kunnen houden, maarja... nog ff dus!
Er is natuurlijk in de tussentijd nog wel een kans dat het spontaan op gang gaat komen en daar hoop ik natuurlijk uiteindelijk ook op, maar acht de kans toch wel klein (en de gyn ook). Vorige week dinsdag (39w5d) is er inwendig onderzoek gedaan en toen zat alles nog potdicht. Afgelopen dinsdag (40w5d) had ik weer controle en werd gevraagd of ik in de tussentijd nog last had van harde buiken, voorweeen etc.., maar ik heb eigenlijk mijn hele zwangerschap nog geen harde buik gehad en bij deze zwangerschap ook totaal nog geen voorweeen oid. Niets wijst er dus op dat de baby spontaan gaat komen. Daarom had de gyn afgelopen dinsdag ook besloten om geen inwendig onderzoek meer te doen, maar gelijk een datum voor het inleiden te plannen. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit
kan me voorstellen dat je baalt meid! je kijkt er zo naar uit! gelukkig pak je het wel heel goed op en het is al bijna!!! spannend en veel succes he?!
Kan me voorstellen dat je behoorlijk baalt....je leeft toch naar zo;n datum toe! Wel ontzettend netjes dat de gyn zelf belt.... Nog even volhouden en dan op naar zondag!
Ik kan me voorstellen dat het even slikken was toen je het hoorde, maar ik hoop voor je dat de bevalling in de tussentijd spontaan op gang komt. Succes!!
Snap heel erg goed dat je baalt!!! Wel erg fijn dat je zondag word ingeleid, dat doen ze volgens mij niet in alle ziekenhuizen. Ik zou bij ons dochtertje ook op een vrijdag worden ingeleid, we stonden die dag op het punt om weg te gaan toen de telefoon ging, ik kon die dag niet worden ingeleid, alle kamers waren vol... Kon toen alleen maar huilen, moest iedereen weer inlichten dat het die dag niet ging gebeuren, en dus ook mijn 2 zoontjes, vond het echt vreselijk. Gelukkig werd ik toen de volgende dag ingeleid (mocht eerst pas maandag komen maar dat is gelukkig naar zaterdag verschoven. Maar begrijp je gevoel dus heel erg goed!!! Alvast heel erg veel succes voor zondag!!!
Thanks meiden voor de lieve reacties! Nog maar 1 dagje en dan is het hopelijk zo ver! @roandyja, gelukkig, ik ben niet de enige die het overkomt...
Dat is wel ff balen, maar vind het wel netjes dat de gyn persoonlijk ff belt Heel veel succes zondag!!