Te lang doorslapen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sjapaz, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Hallo!

29 december ben ik bevallen van onze lieve Sophie, ze is nu dus bijna 2 weken oud. Ze woog bij de geboorte 3090 gram en dronk meteen vanaf het eerste moment heel goed aan de borst. Ze is 1 dag afgevallen, daarna alleen gegroeid en binnen 4 dagen over haar geboortegewicht. Bij de laatste weging vorige week donderdag woog ze 3200 gram.

Nou ging ze al heel vlot wat langer tussen haar voedingen laten. Regelmatig zit ik op 4 uur tussen de voedingen, dat ik haar echt wakker moet maken(op advies van de kraamhulp) omdat langer dan 4 uur nog niet kan. Nou doet ze dit voornamelijk 's nachts en ben ik een beetje bang gemaakt met dat het heel slecht is als er 4 uur of langer tussen zit....

Maar ze blijft het consequent doen, voornamelijk 's nachts. Overdag meld ze zich netjes om de 3 uur ongeveer. Ik zit op 7 á 8 voedingen op een dag, voed in principe 1 borst per keer en die drinkt ze dan ongeveer 15-20 minuten. Als ik haar 's nachts moet wakker maken ben ik vaak langer dan een uur bezig, voor ze een keer een kwartier haalt. Ze valt snel weer in slaap, wordt wel goed wakker bij verluieren, frunnikken aan haar voetjes/handjes/oortjes maar valt zodra ze weer gaat zuigen binnen 2/3 minuten weer in slaap.

Vannacht werd ik zelf wakker omdat ik dacht dat het al lang voedingstijd was. Bleek er inderdaad al 4,5 uur tussen te zitten. Met veel moeite heb ik haar een kwartier kunnen laten drinken. Daarna heeft ze zich netjes om de 3,5 uur gemeld de rest van de dag, en nu overdag weer netjes om de 3 uur.

Is het nou echt zo heel slecht als ze zo lang slaapt? Ze doet het al een aantal nachten, altijd alleen begin van de nacht. De rest van de dag gaat het heel netjes, komt ze zelf, drinkt goed, is regelmatig ook eventjes wakker. Minstens 6/7 flinke plasluiers op een dag hebben we en 3/4 poepbroeken met mooie mosterdgele poep. Vanaf wanneer mogen kindjes best 's nachts een keer 4/5 uur tussen de voedingen gooien?

Een tweede vraagje: Ik begin de laatste dagen last te krijgen van mijn rug, ik vermoed door het voeden. Ik let er al erg op dat ik goed correct zit en voldoende steun in mijn rug heb. Wissel veel houdingen af, en let ook met andere activiteiten op mijn rug maar het lijkt weinig te helpen....Hoe kan ik voorkomen dat het erger wordt?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal!

Groetjes Karlijn en Sophie

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Karlijn,

Als je dochter het zo goed doet op jouw melk mag je haar volledig op vraag voeden en haar dus ook 's nachts laten slapen. Geniet maar van de slaap 's nachts. Andere moeders zullen jaloers zijn op je nachtrust.

Deel Deze Pagina