Mijn dochter raakt niet evrzadigd door borstvoeding??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door meimamma, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hallo Annemarie,

Ik heb een dochter van ruim 3 weken en ik geef borstvoeding.
    Sinds ruim een week heb ik het idee dat mijn dochter hier niet voldoende aan heeft.
    Ik probeer haar om de 3 uur te voeden. Maar komt ze eerder krijgt ze eerder en komt ze later krijgt ze later.
    Ik hou per borst 20 minuten aan. En let er goed op dat ik haar hoor en zie drinken en slikken.
    Als ze na 20 minuten aan 1 borst nog wil biedt ik haar de 2de borst ook aan en hou hierbij ook als ze dat wil 20 minuten aan.

Nou is het zo als ze beide borsten gedronken heeft, en beide borsten ook tamelijk vol zijn, mijn dochter blijft zoeken naar mn tepel en blijft smakken en sabbelen.
    Met een speentje neemt ze dan geen genoegen en ik heb dan het idee dat mn borste goed leeg gedronken zijn.

Ik heb zelf geprobeerd een fles Nutrilon 90ml aan haar te geven in een Difrax s-fles en als zij deze op heeft is ze helemaal moe en verzadigd. Hier doet ze dan ook 15 tot 20 minuten over om de fles leeg te drinken.

Zou het kunnen dat zij te weinig heeft aan de voeding in mijn borsten? Dat zij er niet door verzadigd raakt?
    En kan het dan zijn dat er te weinig verzadigde voeding in mijn borsten zit? En hoe merk je dat?
    Ik kolf ook tussendoor als mijn dochter er "teveel" tijd tussen laat zitten door een lange slaap. Om de productie te stimuleren, maar heb niet het idee dat dit baad.

Ik hoop dat u mij hier een beetje duidelijkheid in kan scheppen.

Groeten,
    Meimamma

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Als ik de groei zie dan lijkt mij dat dit goed gaat: ik weet niet hoe vaak en sinds wanneer je de fles nageeft?
    Als je echt twijfelt over je productie bel dan een met een LK. Probeer vooral niet na te geven met de fles: als je bij gaat voeden dan ook kolven zodat je productie omhoog gaat. Maar voor ja van alles zelf gaat proberen eerst eens overleggen.

Deel Deze Pagina