Ons zoontje is nu 4,5 maand en weeg ongeveer 6,2 kilo. Op opvang dagen zit hij op 6 voedingen. Hij krijgt twee flesjes van 150 cc mee naar de opvang. Nou kreeg ik de opmerking van de opvang dat het niet genoeg was. Hoeveel moet er dan wel in? Ik wil namelijk niet dat hij op de opvang een grote volle fles krijgt, ik veel te weinig kolf en hij vervolgens niet meer bij mij wil drinken. Ik kolf trouwens gemiddeld 150 cc per kolfbeurt. Bedankt!
Hoi 6,2 kg bij 4,5 maand is een prima gewicht. Jullie zoontje zou +/- 930 ml per dag moeten krijgen. Delen door 6 = 155 ml per voeding. 150 ml is dus prima. Als hij daarbij goed groeit, plast/poept en een vrolijk, actief kereltjes is, hoef je je geen zorgen te maken dat hij teweinig voeding krijgt. Saskia
Hij is verder helemaal tevreden. Alleen mopperd hij soms na de voeding even maar dan is het na 5 min wel weer goed. Eigenlijk wil ik hem niet meer in de fles doen omdat het dan niet meer in verhouding is met wat hij bij in drinkt. Is dat een goede redenatie? Ik moet zijn leidsters daar wel weer van overtuigen..... Heb namelijk liever dat hij s avonds een keer extra komt ipv dat hij op de opvang volgegoten wordt en ik het niet bij elkaar gekloft krijg.