Symptonen blaasontsteking tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lieverd, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hallo,

Ik heb voor mijn zwangerschap regelmatig last gehad van blaasontstekingen. Vorige week heb ik daarom mijn urine laten onderzoeken. Ik moet erg vaak plassen en heb regelmatig een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en -rug. Uit de urinetest kwam niets, maar de huisarts adviseerde me wel om een afspraak te maken als de klachten aanhielden.

Nu vraag ik me af wat de klachten zijn bij een blaasontsteking tijdens een zwangerschap. Ik heb gehoord dat een blaasontsteking tijdens een zwangerschap minder goed herkenbaar is en anders is. Bij een normale blaasontsteking had ik ook altijd pijn bij het plassen en dat heb ik nu niet.

Mijn vraag is dus: wat zijn klachten van een blaasontsteking tijdens zwangerschap?

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Lieverd

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Lieverd,

De klachten van een blaasontsteking in de zwangerschap:
    - ze zijn niet altijd zodanig herkenbaar, een beetje vaag, dus bij twijfel even urine laten nakijken bij de huisarts;
    - kleine beetjes plassen;
    - het gevoel niet goed uit te kunnen plassen;
    - veel vaker naar het toiletgaan;
    - zeurderig gevoel in de onderbuik;
    - kramperig gevoel in de onderbuik, soms zelfs harde buiken als je wat verder in de zwangerschap bent;
    - niet lekker zijn, grieperig, koortserig, moe;
    - sommige zwangeren voelen toch pijn bij het plassen.

Groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina