Wazige cyclus - kan dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ahaa, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu vraag ik me toch echt af of ik mijn lichaam wel goed begrijp.

Na jarenlang pilgebruik gestopt met pil, in voorbereiding op proberen zwanger te worden.

Ongeveer 3 weken na mn onttrekkingsbloeding (vanwege stop pil) had ik ineens hele slijmerige afscheiding, eigen gewoon snot zoals bij fikse verstopte neus :$. Dus ik dacht, dan zal dat wel de eisprong zijn geweest. Hierna ook enorm opgezette buik, dus ook dat klopt wel.

Maar daarna (minder dan week) werd ik ineens ongesteld. Dat was dus wel exact 4 weken na begin van onttrekkingsbloeding, dus dat stukje klopt perfect. Menstruatie is ook écht: rood bloed, klontjes etc.

Maar ik dacht dat eisprong altijd halverwege de cyclus was, dus dan zou de eisprong nu extreem laat zijn geweest....ik snap het niet meer.

Wie weet of dit kan, of heeft dit zelf ook??

Denk dat ik sowieso maar eens ovulatietesten ga kopen :cool:

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is niet zo vreemd na pilstop. Je lichaam kan dan vreemde dingen gaan doen. Is nog van slag doordat je met de pilhormonen bent gestopt.
    Het kan (hoeft dus niet) wel tot een jaar duren na pilstop voordat je cyclus helemaal weer genormaliseerd is helaas.

3. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik had juist een hele vroege eisprong dag 10. Positieve ovutest op dag 8. Afgelopen rond had ik m'n eisprong op dag 17/18.
    Dus ja.. Geen touw aan vast te knopen

4. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Ik had in de 2de ronde een ovulatietest gebruikt. Deze was meteen positief, maar kreeg 10 dagen er na al mijn menstruatie. Je luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) zou ongeveer 14 dagen moeten zijn.. Dus was dit bij mij ook wat te vroeg. Maar maak me er geen zorgen over. Ons lichaam is nog volop zijn eigen weg aan het zoeken door het recent stop zetten van het pilgebruik.

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ik heb zelf altijd 6 dagen na m'n eisprong heel veel witverlies. Meer dan met m'n ei zelf. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn ;)
    Ik zou me er niet te druk om maken, laat je lichaam eerst maar een beetje op gang komen :)

6. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff...wat een gedoe zeg.
    Dat leren ze je niet op school in de biologie-les.

Nu was ik blij dat na 28 dagen 'gewoon' ongesteld werd,
    Maar na krap 2 dagen was rode bloed en gebruikelijke krampen al weer weg.....nu alleen beetje bruin-verlies.

Zal het er dus maar op houden dat mn lijf nog in de war is.
    Hopelijk wordt het snel 'normaal'

Deel Deze Pagina