Weinig (avond)eetlust?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sallie, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Er zijn weken geweest dat ik veel minder at dan wat jij beschrijft. Ik heb hetzelfde. Ben heel erg ziek geweest. Dat is nu (hoop ik) redelijk over maar die avond-eetlust is nog steeds niet terug. We eten wel zoveel mogelijk waar ik trek in heb. Af en toe was dat pannekoeken. Beter een pannekoek in je maag dan helemaal niets. Baby merkt er niets van; die ontrekt de stoffen aan je lichaam die het nodig heeft en haalt desnoods calcium uit je botten en ijzer uit je lever. Ik eet ook veel fruit en neem altijd wel een multivitaminepil voor zwangeren voor de zekerheid. Mochten we een keer als avondeten McD hebben dan voel ik me daar niet schuldig meer over. Het is prettig om af en toe te eten waar je echt trek in hebt en waar je na afloop lekker van vol van zit.
    Maw; maak je geen zorgen...

2. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ook ik ben eigenlijk niet misselijk geweest, zoals je zegt. maar had absoluut geen trek in avondeten. Maar na een aantal weken/maanden was het weer weg. Dan eet je overdag toch nog wat meer? Of gewoon een tomaat bij het eten. In het begin had ik ook veel vette trek, nou daar heb ik deels gewoon aan toe gegeven! Niet te streng zijn hoor. En niet te veel zorgen! Komt goed, gewoon beetje je gevoel volgen!

3. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik snap je VK wel hoor. Maar opgenomen word je pas als je dusdanig uitgedroogd bent en ketonen in je urine hebt..

Hebben jullie het al over medicatie gehad tegen de misselijkheid ? Emasafene bijvoorbeeld ?

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb idd een urinetest moeten doen en ze drong erop aan dat ik de dokter vroeg om Emasafene. Denk dat ze me stiekem ook wel een beetje bang probeert te maken zodta ik meer moeite ga doen om wat naar binnen te krijgen. Het werkt wel. Heb vandaag al ietsje meer gegeten als normaal, forceer het nu gewoon.

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tetta: fijn dat het iets beter gaat!

Wilma-6: dat zijn de betere verhalen ;). Lijkt ook het meeste op mijn situatie, zie toch wel dat de meeste meiden ook echt misselijk waren of zijn!

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb 9 maanden lang gekokhalst van avondeten, nergens trek in, bah bah bah! Ik probeerde maar zoveel mogelijk groenten te eten, zoals lasagna met flink veel groente, dat ging er nog wel in, maar sommige avonden kwam ik niet verder dan 2 crackers. :)
    Mijn vriend werd er gek van, elke keer vroeg hij: wat wil je eten? En ik zei steeds: NIKS!
    Dag na de bevalling had ik meteen weer trek, flink bord met bloemkool, aardappelen en vlees in een flink tempo naar binnen zitten werken.... iets wat ik 9 maanden niet heb gedaan.... :D

Het komt dus weer goed.... ooit ...

Deel Deze Pagina