Same problem... Andere man. Mijne doet nu al drie weken het volledige huishouden, boodschappen, en mij van eten / drinken / boeken / Netflix voorzien terwijl ik in bed of op de bank lig. Hij blijft rustig en altijd lief bij mijn 'minder mooie' buien. Zoals jouw vriend op jou reageert, is ronduit onaanvaardbaar. Als je moe bent en het gaat niet, moet hij je gewoon met rust laten en je helpen en steunen. Optie om (te dreigen met) tijdelijk naar je ouders te gaan, omdat je daar tenminste wel kunt rusten?
Dank jullie wel voor al jullie lieve reacties. Ik heb er veel van opgestoken. Intussen zijn we hier een lange vakantie en nog een knallende ruzie verder en lijkt de lucht geklaard. Bleek dat mijnheer voor zichzelf de lat erg hoog legde en in paniek was toen bleek dat hij ineens meer uit zijn pijp moest komen. Hij was bang dat hij fouten ging maken, dat hij mij ging teleurstellen, geen goede vader zou zijn enz enz en projecteerde die angsten op mij. Na het vermoeidheidsincident werd de spanning hier dagelijks groter, tot dus het hoge woord eruit kwam. Een lang en vermoeiend gesprek later, is de harmonie weergekeerd en heb ik nu een vent die ongerust om 20u30 voor mij een half uur ver om Chinees rijdt omdat hij bang is dat ik niet zou eten... communicatie en veel geduld dus...